ПРАВО ГРОМАДЯН НА ЗВЕРНЕННЯ

Відповідно до статті 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

 

В умовах воєнного часу звернення можна подати:
- письмово за адресою: вул.Сумська, 12, м.Лебедин, 42200
- електронною поштою на електронну адресу: lbd.mr-control@sm.gov.ua 
- особисто за адресою: : вул.Сумська, 12, м.Лебедин, каб. 22, 23, поверх 2, з понеділка по четвер з 8:00 до 17:15, у п’ятницю з 8:00 до 16:00 (обідня перерва з 12:00 до 13:00);
- у телефонному режимі за телефонами: (05445) 2 19 50, 2 30 12, з понеділка по четвер з 8:00 до 17:15, у п’ятницю з 8:00 до 16:00.
- отримати консультацію з питань подання письмових звернень за телефоном: (05445) 2 19 50.

 

Відповідно до статті 5 Закону України "Про звернення громадян" у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

 

Зразок заяви

Графік прийому громадян

 

Термін розгляду звернення

Відповідно до  статті 20 Закону України “Про звернення громадян”  звернення розглядаються і вирішуються у термін, не більше 1 місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.

 

Оскарження звернення

Статтею 16 Закону України “Про звернення громадян”  передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об’єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням – безпосередньо до суду.

До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, які після її розгляду повертаються громадянину.