Найбільший відсоток сімей було охоплено послугою соціального супроводу сімей, які опинились у складних життєвих обставинах. За І півріччя 2025 року 382 сім’ї були охоплені соціальними послугами.
Про роботу Лебединського міського центру соціальних служб із сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах, інформувала учасників чергової апаратної наради в Лебединській міській раді директор Центру Наталія Кисла.
Апаратну нараду проводила 16 червня тимчасово виконуюча обов'язки міського голови Ольга ЗІКЄЄВА.
Важливим і актуальним питанням, над яким продовжують працювати фахівці ЦСССДМ, попередження домашнього насильства. Лише за І півріччя 2025 року надійшло 25 повідомлень про вчинення домашнього насильства. І це лише офіційно зафіксовані випадки. А скільки таких, які замовчуються у межах родини?
Крім того, Центром надаються послуги консультування (допомога в аналізі життєвої ситуації, визначенні основних проблем, шляхів їх вирішення, складання плану виходу зі складної життєвої ситуації; психологічне консультування) та представництва інтересів особам та сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, що передбачає: сприяння в оформленні або відновленні документів, відновленні родинних та соціальних зв’язків, сприяння у забезпеченні доступу до ресурсів і послуг за місцем проживання/перебування, встановленні зв’язків з іншими фахівцями, службами, установами. Особливо актуальною ця послуга наразі є для внутрішньо переміщених осіб, які нещодавно перемістились на територію громади із зони активних бойових дій.
Звичайно, у роботі є позитивні тенденції. У результаті наданих соціальних послуг 32 сім’ї подолали або мінімізували складні життєві обставини.
За І півріччя 2025 року проведено 288 оцінок потреб для встановлення факту психологічного насильства, якого зазнала дитина внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів. Всього фахівцями центру було здійснено 2589 таких оцінок потреб сім’ї/особи.
Загалом свою діяльність працівники центру провадять відповідно до законодавства про соціальні послуги, на підставі установчих та інших документів, якими визначено перелік соціальних послуг. Всі послуги надаються відповідно до державних стандартів.
Впроваджуються новітні елементи цифровізації у роботі структури. З вересня 2024 року упроваджено в промислову експлуатацію реєстрацію отримувачів і надавачів соціальних послуг, формування їхніх електронних кабінетів, кабінету кейс-менеджера та реалізацію цифрового інструменту «Ведення випадку» (кейс-менеджмент), що є складовою Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
Робота, спрямована на допомогу сім'ям, які потребують сторонньої допомоги, продовжується.