Лебединський Центр надання адміністративних послуг розширює перелік онлайн-сервісів для мешканців громади. Відтепер громадяни можуть замовити онлайн послугу з державної реєстрації права власності на нерухоме майно, яке було набуте до 1 січня 2013 року.

Це стосується об’єктів, щодо яких відсутні дані у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно — тобто прав, зареєстрованих у паперових документах: старих свідоцтвах, договорах купівлі-продажу, рішеннях судів чи спадкових справах.

Завдяки новій можливості, мешканці громади можуть подати заяву на реєстрацію прав, завантажити необхідні документи та отримати результат онлайн, без потреби особистого відвідування ЦНАПу.

Послуга реалізується у співпраці з Міністерством юстиції України та Міністерством цифрової трансформації. Вона спрямована на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг, зменшення бюрократичних процедур і витрат часу.

Чому важливо зареєструвати право власності в Державному реєстрі прав, якщо ви набули його до 2013 року?

З 1 січня 2013 року в Україні запрацював Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (ДРРП). Він замінив собою попередні реєстри прав на нерухомість (Реєстр прав власності на нерухоме майно та паперові реєстрові книги та реєстраційні справи БТІ). Щоб повноцінно користуватися державними електронними послугами та убезпечити свої майнові права, громадянам, які набули право власності до 2013 року, необхідно зареєструвати його в Державному реєстрі прав.

Які переваги реєстрації права власності в Державному реєстрі прав?

Наявність зареєстрованих прав на нерухомість у Державному реєстрі прав є надійним засобом захисту прав добросовісних власників. Після реєстрації права власності у реєстрі для підтвердження факту наявності в особи певних речових прав достатньо замовити інформаційну довідку з ДРРП про конкретний об’єкт нерухомості.
▪️ Держреєстр надає додаткові гарантії захисту прав для власників нерухомого майна в умовах воєнного стану та в разі втрати або знищення паперових оригіналів документів чи знищення архівів БТІ. На жаль, після початку повномасштабного вторгнення багато таких архівів БТІ вже знищили або розікрали окупанти.
▪️ Реєстрація прав на нерухомість в цьому реєстрі дозволяє власнику безперешкодно розпоряджатися своєю нерухомістю, ефективно захищати свої права в судовому порядку, убезпечує від незаконних дій з нерухомим майном (наприклад, від безпідставного відчуження стороннім особам) та дозволяє відслідкувати всі реєстраційні дії з його об’єктом.
▪️ Реєстрація права в Державному реєстрі прав є обов’язковою умовою для отримання компенсації за зруйноване та пошкоджене житло в межах державної програми «єВідновлення».

Як відбувається реєстрація права власності?

  • Власник нерухомого майна, право на яке виникло до 01 січня 2013 року, може звернутися до державного реєстратора (в ЦНАП), нотаріуса в межах України.
  • Отримати цю послугу онлайн через портал Дія. 

Для отримання онлайн-послуги потрібно:

  1. Перейти на портал Дія.

  2. Авторизуватися за допомогою електронного підпису або BankID.

  3. Заповнити заяву та додати скан-копії документів, що підтверджують право власності.

  4. Очікувати на повідомлення про внесення відомостей до реєстру.

 

Працівники Лебединського ЦНАП наголошують, що впровадження таких сервісів дозволяє мешканцям швидко, зручно та безпечно користуватися державними сервісами онлайн.