Роз’яснення щодо перейменування вулиць, провулків

  • Чи потрібно терміново ставити нову відмітку про місце реєстрації у паспорті після перейменування населеного пункту/вулиці?

Після перейменування громадянин не повинен спеціально звертатись до органів Державної міграційної служби України, щоб зробити відмітку про нову адресу.

Такі зміни можна зробити, коли буде зручно – наприклад, по досягненні віку, коли до паспорта треба вклеїти нове фото, або під час зміни місця проживання.

Штамп із новою адресою у паспортному столі обійдеться відповідно до встановленого розміру державного мита.

  • Чи потрібно змінювати документи про власність на нерухомість та інше майно у зв’язку із перейменуваннями?

Не потрібно спеціально змінювати правовстановлюючі документи на майно. Законодавство України не передбачає кінцевих термінів зміни документів у цьому випадку.

Зміна назви вулиці не є зміною місця проживання. Тому всі необхідні зміни в документи можуть бути внесені тоді, коли це буде зручно їх власникові. Наприклад, коли людина бажає змінити місце проживання – переїхати на іншу вулицю або в інший населений пункт.

Документи на право власності на квартири, будинки, земельні ділянки, будь-яке інше майно, у яких вказані старі назви, залишаються дійсними.

Зміни до них треба буде вносити, тільки якщо власник захоче вчинити нотаріальні дії із нерухомим майном– продати, подарувати або передати у спадок свою квартиру, будинок чи інше майно. У такому випадку в документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва.

Проте на вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься: покупець і продавець платитимуть нотаріусу таку ж суму, як і в тих випадках, коли назва вулиці, населеного пункту не змінюється.

  • Чи потрібно спеціально міняти документи на автомобілі та номерні знаки?

Перейменування вулиці не є зміною фактичного місця проживання, а тому й не є підставою для обов’язкової перереєстрації транспортного засобу і внесення змін до техпаспорта автомобіля.

Його власник зможе зробити це, коли буде продавати або дарувати авто. На вартості процедури перереєстрації це не позначиться, жодних додаткових платежів не передбачено.

  • Чи зможуть громадяни оформити субсидію та проголосувати на виборах, якщо у паспорті залишилася стара адреса реєстрації?

Громадяни зможуть проголосувати на виборах і отримати субсидію.

Про зміни назв вулиць будуть повідомлені всі державні органи, а тому вони мають приймати документи як із новими назвами у адресах, так і зі старими.

Усі реєстри громадян мають бути приведені у відповідність до змін, певний час там паралельно «співіснуватимуть» старі й нові назви. Тому зміна назви в адресі не є підставою для відмови в отриманні субсидії.

Так само стара адреса у паспорті не може бути підставою не видавати виборцеві бюлетень. Дільничні виборчі комісії отримають списки вулиць, які були перейменовані, і зобов’язані видати бюлетені усім виборцям, які є у списках на цій дільниці.

Банки чи органи державної влади не мають права відмовляти громадянам у прийомі документів у зв’язку з перейменуваннями.

Законодавство України забороняє органам влади та підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, у тому числі і банкам, відмовляти громадянам у разі їх звернення.

У разі розбіжностей назви вулиці, зазначеної у документах громадянина, з фактично перейменованою вулицею, посадова особа органу повинна самостійно перевірити факт перейменування вулиці (іншого об’єкту топоніміки), а у разі необхідності направити запит до відповідних органів.

  • Стосовно необхідності перереєстрації юридичних осіб у зв’язку з новою адресою.

Оскільки Закон не визначає кінцевого терміну для зазначених дій, зміни можна вносити тоді, коли для цього буде необхідність, наприклад, зміна керівника, власника чи виду економічної діяльності. У такому разі потрібно буде також вписати нову назву вулиці чи населеного пункту.

Поділитися