З метою спрощення процедури започаткування бізнесу ДФС у Сумській області зробило наступні кроки:
Перший крок. Взяття на облік осіб, які здійснюють операції з товарами, проводитиметься одноразово у відповідному підрозділі будь-якої митниці за зверненням таких осіб (у тому числі online) або при першому здійсненні такими особами операцій з товарами. Форму заяви скорочено. Виключено норму щодо надання копій реєстраційних документів. Відмінено картку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами.
Запроваджено витяг із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, який видається або надсилається поштою та також може бути направлений на електронну адресу.
Сумська митниця ДФС взяла на облік в поточному році 110 суб’єктів господарювання, в тому числі в липні – 26. Всього сумськими митниками обліковується 1085 суб’єктів, які здійснюють операції з товарами.
Другий крок. Процедура взяття на облік рахунків платників податків відкритих/закритих у фінансових установах триває від кількох хвилин до однієї години.
Фахівці ДФС у Сумській області опрацювали в цьому році 34,4 тисяч повідомлень про відкриття/закриття рахунків у фінансових установах, в тому числі у липні оброблено 4 тисячі повідомлень.
Третій крок. Взяття на облік платників ДФС здійснюється протягом 1 дня – у день надходження із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (ЄДР) відомостей про новоствореного суб’єкта господарювання.
В середньому щоденно із ЄДР надходить та опрацьовується ДФС Сумщини 107 відомостей: 51 відомість щодо юридичних осіб та 56 відомостей стосовно фізичних осіб – підприємців.
У зв’язку із зазначеними змінами збільшено кількість разів обміну інформацією між ЄДР та органами ДФС (приблизно кожні 3 години протягом дня).
На сьогодні в частині взяття на облік платників ДФС реалізовано положення законодавства щодо започаткування бізнесу протягом 24 годин.