Стан дотримання законодавства про працю та зайнятість населення на території міської ради

Про стан дотримання законодавства про працю та зайнятість населення на території Лебединської міської ради за період з 01.11.2018 по 30.11.2019 говорили сьогодні під час апаратної наради, проведеної міським головою Олександром Бакликовим.

За словами начальника управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради Юрія Магаляса, Законом України від 19.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до низки законодавчих актів України, зокрема, статтю 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» доповнено частиною третьою, якою визначено, що до відання виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад належать: здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством; накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 823 (далі – Порядок контролю) заходи контролю за додержанням законодавства про працю здійснюються інспекторами праці виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад (з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, дотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці, оформлення трудових відносин) у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань.

Рішенням двадцять п’ятої сесії сьомого скликання Лебединської міської ради від 31.08.2017 №451-МР «Про затвердження Положення про управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради» управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради (далі – Управління) уповноважено на здійснення контролю за додержанням законодавства про працю на території Лебединської міської ради Сумської області. Станом на 30.11.2019 чотири посадові особи Управління отримали посвідчення інспекторів праці, встановленої Мінсоцполітики форми, що видані Державною службою України з питань праці.

Основним завданням Управління є здійснення контролю за додержанням законодавства про працю підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами, які використовують найману працю фізичних осіб на території Лебединської міської ради Сумської області.

Відповідно до підпункту 1 пункту 11 Порядку контролю та з метою ефективного виконання повноважень, інспектори праці виконавчого комітету Лебединської міської ради пройшли навчання і перевірку знань законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання першої допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки та отримали відповідні посвідчення.

У рамках виконання Плану заходів щодо координації спільних дій по виявленню фактів використання праці неоформлених працівників та з метою забезпечення реалізації рішень спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати, передбаченого листами ДФС України, Державної служби України з питань праці, Пенсійного фонду України та відповідно до підпункту шостого пункту 5 Порядку контролю виконавчим комітетом Лебединської міської ради направлено низку запитів до Охтирського управління ГУ ДФС у Сумській області, до Білопільського ОУПФ України та Головного управління статистики у Сумській області

Щодо кожного заходу контролю інспекторами праці вноситься запис до Реєстру повідомної реєстрації, який ведеться управлінням Держпраці у Сумській області.

За звітний період інспекторами праці внесено 11 записів щодо проведення інспекційних відвідувань суб’єктів господарювання в т.ч.:

  • п’ять на підставі підпункту 3 пункту 5 Порядку контролю (за рішенням керівника з питань виявлення неоформлених трудових відносин);
  • два на підставі підпункту 6 пункту 5 Порядку контролю (за інформацією Білопільського ОУПФ України з питань додержання мінімальних гарантій в оплаті праці);
  • три на підставі підпункту 1 пункту 5 Порядку контролю (за зверненням працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю, з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці);
  • одне на підставі підпункту 5 пункту 5 Порядку контролю (за повідомленням посадових осіб органів державного нагляду (контролю).

Проведено 8 інспекційних відвідувань, 2 інспекційні відвідування не проведені у зв’язку із відсутністю об’єкта відвідування за місцезнаходженням, одне не проведено у зв’язку з недопуском до проведення інспекційного відвідування.

За результатами вищезазначених заходів контролю інспекторами праці складено дев’ять актів інспекційного відвідування, чотири приписи про усунення виявлених порушень, три протоколи про адміністративні правопорушення за частиною першою статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУАпП) та один за частиною третьою статті 41 КУАпП, три акти про неможливість проведення інспекційного відвідування. Виявлено факт допуску до роботи трьох працівників без оформлення трудових договорів.

За звітний період винесено 6 постанов про накладення штрафів на суму 411 327,00 грн., в т.ч.:

  • 2 постанови на суму 23 688,00 грн. за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці;
  • 1 постанова на суму 375 570,00 грн. за фактичний допуск працівників до роботи без оформлення трудового договору;
  • 3 постанови на суму 12 069,00 грн. за порушення інших вимог трудового законодавства України.

За звітний період сплачено штрафи по трьом постановам на суму 20 415,00 гривень. Три постанови на суму 390 912,00 грн. направлено до виконавчої служби.

Невиїзні інспектування за звітний період не проводилися.

За період з 01.11.2018 по 30.11.2019 інспекторами праці проводилась роз’яснювальна робота з питань додержання законодавства про працю.

На підставі пункту 33 Порядку контролю проведено 9 відвідувань роботодавців з метою інформування про найбільш ефективні способи дотримання законодавства про працю, моніторингу стану його дотримання.

За звітний період аналіз стану дотримання законодавства про працю за письмовими заявами роботодавців не проводився.

Роботодавці, працівники та фізичні особи забезпечувалися інформацією з питань праці через засоби масової інформації.