Звіт про роботу Лебединського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Сумської області у 2016 році

Управлінням у 2016 році забезпечено виплату пенсій та грошової допомоги з урахуванням проведених підвищень 14545  пенсіонерам у законодавчо визначені терміни, з них по місту пенсію отримують 8034 особи.

Ресурсне забезпечення виплат здійснювалось за рахунок перехідного залишку коштів та поточних надходжень.

За 2016 рік загальний обсяг надходжень до бюджету управління склав 266,7 млн. грн., у тому числі на фінансування січневих пенсій у грудні 2016 року спрямовано 9,7 млн. грн..   У порівнянні з 2015 роком  надходження до бюджету Фонду зменшились на  1,6 млн. грн. або 0,6%. Завдання з надходження власних коштів управлінням виконано на 121,9%. Забезпеченість власними коштами на виплату пенсій і грошової допомоги становить 23,8%.

У  2016  році призначено  466 нових пенсійних  справ, що на 20 пенсійних справ  менше ніж у 2015 році,  за  заявами пенсіонерів проведено 735 перерахунків пенсій; зроблено 470 продовжень виплати пенсій; взято на облік 136 пенсійних справ, призначених в інших управліннях; 39 пенсіонерів  переведено  з одного виду пенсії на інший;  видано 541  пенсійне посвідчення.

За результатами розгляду поданих заяв про призначення пенсій прийнято 20 рішень про відмову у призначенні пенсії з різних причин, найбільша частина з яких обумовлена відсутністю у заявників необхідного страхового чи спеціального стажу.

З початку 2016 року середній розмір призначених місячних пенсій разом з цільовою грошовою допомогою з урахуванням індексації    збільшився на 139,75 грн. або 9,6 %  і  станом на 1 січня 2017 року склав 1596,02 грн. (місто 1626,66 грн.),  що на 349,02 грн.  або  28 % вище  розміру  мінімальної пенсії.

На виконання Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення” від 02.03.2015 року №213 станом на  01.01.2017 року припинено виплату 16 пенсій, призначених за різними законодавчими актами, пенсіонерам, які продовжують працювати на посадах, що дають право на призначення спеціальних пенсій  (держслужбовцям,   суддям) та обмежено виплату до 85% призначеного розміру пенсії,  але не нижче чим  1870,5 грн. з 01.12.2016    –   227  працюючим  пенсіонерам.

Управлінням  забезпечено оперативне вирішення усіх питань, пов’язаних із пенсійним забезпеченням громадян, які виїхали з Донецької та Луганської областей на тимчасове перебування до міста Лебедина та Лебединського району.

Виплата пенсій зазначеним особам здійснюється за місцем тимчасового проживання за матеріалами електронних пенсійних справ. На кінець 2016 року в управлінні обліковувалося 358 електронних пенсійних  справ,   з них:   виплачується пенсія 244 пенсіонерам, припинено виплату – 114 особам. 330 внутрішньо переміщених осіб  надали заяви про виплату пенсій  через  ПАТ “Державний ощадний банк України”.

З  1 серпня  2016 року в  управлінні   працює нова система обслуговування громадян та обробки пенсійної документації на базі централізованих інформаційних технологій. Спеціалісти управління   при тестуванні нової програми 100 відсотково опрацьовують заяви пенсіонерів разом з наданими документами в новій програмі підсистеми  ІКІС ПФУ “Призначення, перерахунок та виплата пенсій”.  В звітному періоді  226 пенсійних  справ  опрацьовано в новій програмі, що складає 100 % пенсійних справ нового призначення . До статусу “Діючі” доведено 207 пенсійних справ, що складає  92 відсотка.

З метою забезпечення належного контролю за достовірністю наданих довідок для призначення (перерахунку) пенсій,  спеціалістами управління у 2016 році було проведено 291  перевірку щодо правильності надання роботодавцями та архівними установами довідок про розмір заробітної плати для призначення пенсій, в результаті перевірок виявлено 147 порушень, з них: 95 – на  розмір  пенсії не вплинули, у тридцяти чотирьох випадках виявлені порушення спричинили переплату пенсії в сумі 1721,40 грн. та вісімнадцять випадків недоплати пенсії  на суму 1524,97 грн.. Питома вага перевірок, у ході яких виявлені порушення, до загальної їх кількості склала 50,5%

З метою заощадження коштів Пенсійного фонду проводиться роз’яснювальна робота щодо залучення пенсіонерів до отримання пенсій у банківських установах. У 2016 році 7397 пенсіонерів  або   50,9 %  від загальної чисельності отримували пенсію в банківських установах, це дозволило скоротити видатки Фонду на оплату послуг підприємства  поштового зв’язку та спрямувати на  виплату пенсій 1,5 млн. грн. .

Для забезпечення фінансовими ресурсами виплати пенсій потребує активізації роботи, спрямована на зменшення наявної заборгованості.  Так, загальна  заборгованості платників стягнення якої проводиться Пенсійним фондом станом на 01.01.2017 становить 182,1  тис. грн., що на 25,6 тис. грн. менше ніж на початок року. Найбільшим боржником є підприємство ПАТ «Лебединський завод Темп», боржник не сплачує платежі по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій по списку №1 та списку №2 . Борг даного підприємства становить 131,9 тис. грн..

Окрім цього управління продовжує стягнення заборгованості з ЄСВ,  яка з жовтня 2013 року була передана органам фіскальної служби. На даний час залишається не погашено 49,0 тис. грн. ЄСВ. Дана заборгованість обліковується за 35 фізичними особами – підприємцями.

Станом на 01.01.2017 року заходами примусового стягнення охоплено 97% наявної  суми заборгованості (182,1 тис. грн.).

Упродовж звітного періоду працівниками управління проводилася системна інформаційно-роз’яснювальна робота з висвітлення актуальних питань державної політики в галузі соціального захисту населення, забезпечувалось оперативне, доступне і змістовне інформування громадян про розвиток пенсійної системи, новації пенсійного законодавства. Так, у 2016 році  проведено 460 заходів інформаційного характеру, в яких прийняли участь понад 5,5 тис. громадян. У друкованих виданнях опубліковано 32 статті, на місцевому радіомовленні прозвучало 54 виступи, на web- сторінках розміщено 172 повідомлення. Ці та інші заходи забезпечили доступність послуг Фонду і дозволили скоротити кількість звернень до управління.

Зважаючи на вищевикладене, головним пріоритетом в роботі управління залишається:

  • своєчасна та в повному обсязі виплата пенсій та грошової допомоги;
  • якість обслуговування громадян;
  • скорочення термінів обробки документів для призначення та перерахунку пенсій;
  • ефективність контролю за дотриманням законодавства при призначенні і виплаті пенсій.
Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *