Методичний веб-квест у Лебедині

Урок – перше вогнище,
зігрівшись біля якого людина прагне стати мислителем.
Творчий учитель запалює вогнище творчості,
полум’я якого підтримують його учні.

Напередодні професійного свята педагогів – Дня педагогічного працівника – місто Лебедин зустрічало педагогічну громадськість області в особі завідувачів районними (міськими) методичними кабінетами управлінь, відділів освіти райдержадміністрацій, міськвиконкомів під час обласного науково-методичного веб-квесту «Професійний дайджест педагога у контексті самореалізації творчої особистості».

Гості розпочали знайомство з освітньою галуззю міста із Лебединської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів №5. Директор школи Тетяна Миколаївна Нездоймишапка разом із учнями, педагогами презентувала діяльність закладу: творчі здобутки та перемоги, плани на майбутнє. Зворушливо звучали гімн міста і школи, виступ хору педагогів, яскравими були виступи художньої самодіяльності учнів школи.

Щирі вітання учасникам методичного заходу звучали від заступника міського голови Олени Василівни Кірєєвої, начальника відділу освіти Володимира Васильовича Доценка, проректора з науково-педагогічної та методичної роботи, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної та шкільної освіти Сумського ОІППО Удовиченко Ірини Віталіївни. Місто Лебедин отримало перехідний кубок «Методична відкритість» від Путивльського районну як символ методичного марафону, що проводиться у області.

Творчий вчитель спонукає до творчості учнів. Творчий вчитель вносить новизну, оригінальність у свою щоденну роботу. Це сприяє розкутості учнів, розкріпаченню їхньої творчої уяви, це і є передумова формування творчих особистісних якостей. А головне – сприяє кращому засвоєнню нового матеріалу. Саме цю тезу довели під час дайджесту відкритих уроків учителі вищої кваліфікаційної категорії ЗОШ №5: Дунай Олена Володимирівна, Бокоч Світлана Володимирівна, Коваленко Тамара Василівна, Свистун Яна Борисівна, Мокляк Алла Анатоліївна, Шелєпова Лариса Петрівна, продемонструвавши сучасні технології навчання (акваріум, роботу в групах і соціальних мережах, вправи на розвиток критичного мислення, ситуативне моделювання та ін.).

4798

4809 4805

4802

«Найперше, що має зробити вчитель, – це розвинути в учня дух допитливості», писав Д.І. Менделєєв. Допитливість і завзятість формують у шкільному науковому товаристві учнів педагоги під керівництвом заступника директора Кащі Алли Іванівни. Вихованці наукового товариства познайомили гостей з дослідженнями формули Піке, географічними пам’ятками та англійською розповіли про життя королевської родини Великої Британіі.

Цього незвичного дня завідувачі методичними кабінетами мали можливість здійснити подорож у часі, познайомившись зі славетною історією мешканців, які творили обличчя міста, які заклали підгрунтя сучасних перемог і досягнень. Розповідь про  історичне минуле та сьогодення Лебедина учителя ЗОШ №5 Хріна Дениса Вікторовича під час оглядової екскурсії та відвідування художнього музею імені Б.К. Руднєва нікого не залишила байдужим.

Другою зупинкою у дводенному квесті стала Лебединська спеціалізована  школа І-ІІІ ступенів №7. Флешмобом та спільною учнівсько-учительскою презентацією на чолі з директором Іриною Анатоліївною Харченко зустріли завідувачів методичними кабінетами у стінах закладу.

4840

Педагогічні будні – не сіре одноманіття, а калейдоскоп взлетів та падінь, радощів та прикрощів, сподівань, успіхів та перемог. Як саме створюються умови для саморозвитку особистості у спеціалізованій школі гості міста дізналися під час майстеркласів керівника лабораторії Гуманної Педагогіки Бендюг Алли Іванівни та учителя української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії Утки Людмили Володимирівни, методичного баттла, проведених учителями англійської мови вищої кваліфікаційної категорії Доценко Наталією Віталіївною та Труфаненко Любов’ю Іванівною, перегляду вистави психологічного театру під керівництвом психолога-методиста Звоновської Олени Іванівни та педагога-організатора вищої кваліфікаційної категорії Бігун Світлани Костянтинівни. Слід відзначити, що педагоги школи №7 активно залучали до різноманітних форм роботи і гостей з області.

4842

4843 4844

На думку В.О. Сухомлинського гармонійного, всебічного розвитку, освіченості, духовного багатства, моральної чистоти – усього цього людина досягає за умов, коли поряд з інтелектуальною, моральною, естетичною культурою вона досягає високого ступеня культури праці, трудової творчості.

Гармонійне злиття цих двох функцій педагогічної праці, вміння думати про різні речі й аналізувати складний процес навчання з різних боків – це одна з тих найтонших сфер педагогічної майстерності, проникнення в які, за глибоким переконанням видатного педагога, дає нам щастя творчості. А організувати цей процес у закладі покликані керівники. Тож наступною зупинкою у обласному заході стало знайомство з  колективними  формами роботи, які характерні для нашого міста, а саме: засідання  дебатного клубу учителів під керівництвом Тимошенко Ірини Миколаївни, заступника директора Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 та інноваційна форма проведення методичної ради під керівництвом Тучи Лариси Іванівни, заступника директора з навчально-виховної роботи Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4.

Коли ми говоримо «Творчість», першим на згадку, як правило, приходять Мистецтво. Тож до уваги гостей було запропоновано відвідати позашкілля Лебедина і його окрасу – зразковий колектив «Веселка» під керівництва заслуженого працівника освіти Тетяни Петрівни Литовченко.

Ефективний розвиток педагогічної творчості і самореалізація педагога можливі тоді, коли діяльність закладу будується з урахуванням особистості педагога, його ініціативи та здібностей, на колегіальній роботі педагогічних працівників, на їх відповідальності за наслідки навчально-виховної роботи з вихованцями. Бо цілком зрозуміло, що основне завдання творчо працюючого педагога – розвивати творчу особистість вихованця, запроваджувати основні засади особистісно-орієнтованого навчання і виховання, партнерські стосунки між усіма учасниками навчально-виховного процесу. Тож другий день методичного веб-квесту розпочався у дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) «Ромашка». Презентований досвід роботи завідувача закладом Хорунжої Лариси Вікторівни разом з вихованцями та педагогами закладу довів, що у ДНЗ «Ромашка» створено освітній простір з формування підгрунтя для реалізації творчого потенціалу всіх учасників навчально-виховного процесу.

Цікавим і змістовним був міні-фестиваль занять: бінарне інтерактивне заняття з використанням ізотерапії та елементами ейдетики в роботі з дітьми-логопатами (вчитель-логопед Пономаренко Оксана Андріївна, практичний психолог Зінченко Алла Борисівна), гурткова робота  з використанням елементів тістопластики (вихователь Гудим Вікторія Вікторівна), інтерактивне заняття з використанням елементів мнемотехніки (вихователь  Дрюхіна Валентина Миколаївна).

Наступним стало знайомство з центром позашкільної освіти. Директор центру Алла Олександрівна Попова презентувала заклад. Виступ агітбригади  з формування навичок здорового способу життя під керівництвом Сіренко Надії Анатоліївни не залишив нікого байдужим. Віртуальну подорож визначними місцями Лебедина здійснила разом з присутніми Безугла Інна Дмитрівна, керівник гуртків краєзнавчого спрямування. А потім гості задіяли власну творчість і креативність, попрацювавши у майстер-класах керівників гуртків  Іщенко Людмили Василівни та Пронікової Ольги Костянтинівни.

Швидко плине час, знайомство з Лебедином Творчим добігло кінця. Гості заходу разом у міні-групах створили презентації «Самореалізація творчої особистості: умови, шляхи, результат» за підсумками відвіданих заходів. Приємно було чути від завідувачів методичними кабінетами слова вдячності за надання можливості професійного  збагачення і плідної роботи від присутніх.

Добро, яким ти ділишся, завжди повернеться тобі сторицею, – говорять східні мудреці. Дводенний методичний веб-квест надав можливість освітянам міста поділитися своїми здобутками і напрацюваннями з представниками освітян області, отримати емоційне задоволення від спілкування з колегами та ще раз пересвідчитись у високому професійному рівні творчих педагогічних колективів Лебедина.

Щиро дякуємо за підтримку у проведенні методичного закладу всім освітянським колективам (дошкільним,  загальноосвітнім, позашкільним), Лебединському медичному училищу, спеціальній загальноосвітній школі-інтернату, лебединському педагогічному училищу.

Лариса Вялкова, завідувач міським методичним
кабінетом відділу освіти виконавчого комітету
Лебединської міської ради

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *