Єдиний інформаційний день: Соціальний захист населення в умовах підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги

Інформація надана Департаментом соціального захисту населення Сумської обласної державної інформації

Соціальний захист населення в умовах підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги здійснюється шляхом надання населенню житлових субсидій. Програма житлових субсидій в Україні діє з 1995 року і зарекомендувала себе як дієвий механізм допомоги соціально незахищеним верствам населення. Надання житлових субсидій регулюється Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 із змінами та доповненнями (далі Положення) та постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р. № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування».

В області щотижнево здійснюється моніторинг за станом надання населенню житлових субсидій.

Станом на 01.07.2016 нараховано субсидій на загальну суму 1,8 млрд. гривень проти 239,8 млн. гривень за відповідний період 2015 року. У червні 2016 року 221,4 тис. сімей області (51,5% від загальної кількості сімей області) одержували субсидію на житлово-комунальні послуги (у червні 2015 року – 40,9 тис. сімей, або 9,4%).

Проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота щодо порядку призначення житлових субсидій.

На офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій, міських рад розміщена та оновлюється актуальна інформація щодо порядку призначення житлових субсидій.

Для ефективного використання наявних людських ресурсів та максимального скорочення термінів призначення житлових субсидій робота з прийому громадян організована з використанням переваг єдиної технології прийому громадян. При потребі соціальні працівники територіальних центрів соціального обслуговування забезпечують оформлення документів на дому для призначення субсидій громадянам похилого віку та з обмеженими фізичними можливостями. До роботи з прийому документів у сільській місцевості залучені 398 уповноважених осіб сільських та селищних рад, залучаються до громадських робіт особи, які перебувають на обліку в центрах зайнятості.

В управліннях соціального захисту населення районних державних адміністрацій, міських рад щодня проводиться прийом громадян без обідньої перерви, записатися на прийом у зручний час можна безпосередньо в управлінні чи в телефонному режимі. Телефони «гарячих ліній» за якими можна отримати роз’яснення, та телефони попереднього запису розміщені на сайті Департаменту.

З метою покращення соціального обслуговування і надання соціальної допомоги населенню міста шляхом обслуговування безпосередньо за місцем проживання, підвищення рівня інформованості населення з питань соціального захисту, для оперативного реагування та задоволення потреб, у районах та містах області створені «мобільні соціальні офіси». Представники «мобільних соціальних офісів» протягом січня-червня 2016 року з метою проведення з жителями віддалених населених пунктів роз’яснювальної роботи з оформлення житлових субсидій та соціального захисту сімей учасників антитерористичної операції, пільговиків здійснили 369 виїздів. Прийнято 5,7 тис. громадян та 0,9 тис. пакетів документів на призначення різних видів соціальної допомоги, компенсації, пільг. Не виїжджаючи зі свого населеного пункту, громадяни одержують консультації фахівців для вирішення тих чи інших соціальних питань, здають документи для призначення різних видів соціальної допомоги, компенсації, пільг.

Зміни до порядку надання субсидії внесені постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

 Стосовно призначення субсидій особам, які мають право на пільги

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – Постанова) передбачено, що особам, які мають право на пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, при призначенні субсидії враховується вартість плати за послуги без урахування пільг. У разі призначення таким особам житлової субсидії їм не нараховуються відповідні пільги.

У зв’язку з цим з травня 2016 року необхідно здійснити перерахунок діючих субсидій, які розраховувалися з урахуванням пільг. Списки осіб, які отримують субсидію і мали право на пільги, необхідно передати організаціям, що надають послуги, для ненарахування останніми пільг цим особам з травня 2016 року, а також внести відповідну інформацію до ЄДАРП. При цьому, якщо розмір субсидії становить 0,0 грн., такі особи не включаються до зазначених списків. Відповідні списки надаватимуться надавачам послуг щомісячно.

Якщо субсидія призначається на наступний період з квітня 2016 року, вартість послуг у квітні береться з урахуванням пільг.

Стосовно призначення субсидії особам, які орендують житло.

Постановою доповнено норму щодо призначення за рішенням комісії субсидії особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, умовою щодо нарахування цій особі плати за житлово-комунальні послуги.

Зазначене викликано тим, що у випадках, коли за відсутності засобів обліку комунальних послуг кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб відрізняється від кількості осіб, які орендують житло, ускладнюється розрахунок житлової субсидії через невідповідність вартості послуг. Таким чином, плата за послуги має нараховуватися на ту кількість осіб, які орендують житлове приміщення. При цьому не вимагається відкриття особових рахунків на сплату послуг на особу, яка орендує житло.

Про період врахування доходу для призначення субсидії

Виключено норму щодо можливості призначення субсидії на підставі доходів за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед зверненням.

Відтепер субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний рік, а субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається у I кварталі, – на підставі доходу за перші три квартали попереднього календарного року.

Стосовно обрахування доходу для призначення субсидії

Збільшено розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, до:

  • двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку першої групи;
  • трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку другої групи,
  • чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку третьої групи.

При цьому до сукупного доходу таких осіб не враховуються розміри доходу за кодом 157 та доходу від підприємницької діяльності (код 999), інформацію про які надає ДФС на запит органу соціального захисту населення.

Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовців строкової служби) і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. В окремих випадках для таких осіб, які проживають у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, за рішенням комісії може враховуватися дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Із переліку осіб, до доходу яких враховуються фактичні розміри соціальних виплат, виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку. Таким чином, до сукупного доходу таких працездатних осіб враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, або у разі прийняття відповідного рішення комісією для осіб, які проживають у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах, – одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Доповнено перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії, державною соціальною допомогою на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячною адресною допомогою внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Надано право громадянам не підтверджувати довідками доходи, зазначені ними у декларації, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді  України, фондах соціального страхування, у разі неможливості надати відповідні довідки. За таких обставин заявник додає письмове пояснення довільної форми, в якому вказує причини неподання довідок та зазначає розмір таких доходів. Зазначені доходи враховуються до сукупного доходу.

Виключено вищі навчальні заклади з переліку установ, що надають інформацію про доходи осіб, які звернулися за призначенням субсидії, за запитами органів соціального захисту населення, оскільки відомості про стипендію надає ДФС (код ознаки доходу 150).

Стосовно терміну, на який призначається субсидія

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.

Оскільки згідно з Положенням опалювальний сезон закінчується 30 квітня, то субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, які будуть призначатися у травні 2016 року – квітні 2017 року (у тому числі на наступний період без звернення громадян), будуть призначені до квітня 2017 року включно.

Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік. Постановою скасовано норму стосовно призначення субсидії на придбання твердого палива і скрапленого газу на наступний період без звернення громадян. У зв’язку з цим якщо субсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які отримували субсидію у 2015 році, не призначена на 2016 рік до набрання чинності Постанови, для її призначення має бути подана заява і декларація. При цьому субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з січня 2016 року.

За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається по місяць, в якому завершується термін дії договору найму (оренди). Призначення субсидії на наступний період здійснюється на підставі заяви і декларації.

Про подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронній формі

Передбачено можливість подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронному вигляді (у тому числі з використанням електронного цифрового підпису). Отримані таким чином заяви та декларації, у яких відсутній підпис громадянина, опрацьовуються лише після їх підпису протягом місяця. Якщо заявник не підписав заяву і декларацію в зазначений строк, мають бути подані нові заява і декларація.

Стосовно доповнення переліку випадків для проведення перерахунку субсидії

Перелік випадків, у яких проводиться перерахунок субсидії без звернення громадян, доповнено наступними:

  • зміна соціальних нормативів використання житлово-комунальних послуг;
  • нарахування плати за централізоване опалення за відсутності засобів обліку теплової енергії з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря.

У зв’язку із зміною соціальних нормативів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 317 необхідно здійснити у травні 2016 року перерахунок діючих субсидій.

Щодо повернення залишків невикористаних сум субсидій

Постановою передбачено повернення до державного бюджету після закінчення опалювального сезону виробниками/виконавцями послуг сум невикористаних субсидій на оплату опалення. Зазначене здійснюється на підставі акта звіряння, складеного виробником/виконавцем послуг із структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. При цьому не повертається частина невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. метрів природного газу або в еквіваленті 150 кВт/год електричної енергії (у разі використання даних джерел енергії для індивідуального опалення), яка зараховується виробником/виконавцем послуги як оплата послуги, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Таким чином, виробники/виконавці послуг мають визначити суму залишків невикористаних сум субсидій на оплату опалення на рахунках отримувачів субсидії (за виключенням еквіваленту вартості 100 куб. метрів природного газу або 150 кВт/год електричної енергії, якщо вони використовуються на опалення, за цінами і тарифами станом на 01.05.2016) і скласти акт звіряння з органом соціального захисту населення на загальну суму залишків, яка повертається до бюджету.

Щодо сплати за послуги отримувачами субсидії

Відповідно до Постанови громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. У разі несплати відповідної вартості надання субсидії припиняється за поданням надавачів послуг.

Таким чином, надавачами послуг контролюється сплата не лише обов’язкової частки плати, а й усього обсягу спожитих послуг, і у разі наявності засобів обліку та споживання комунальних послуг в обсягах, менших від соціальних нормативів, отримувачем може сплачуватися не у повному обсязі обов’язкова частка плати.

Постановою також передбачено:

  • можливість призначати субсидію неповнолітнім студентам денної форми навчання, які зареєстровані та проживають у гуртожитках;
  • під час призначення субсидії без звернень громадян на наступний період сім’ям, яким субсидія призначалася на підставі рішення комісії, переглядати зазначені рішення комісії лише у разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб або здійсненні однією із зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб протягом 12 місяців купівлі, оплати послуг на суму понад 50 тис. гривень;
  • можливість припинення субсидії якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.

Зміни до порядку надання пільг

Постановою внесено наступні зміни до Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї:

збільшено з 6 до 12 місяців період, на який визначається право осіб на отримання пільг (при цьому залишився незмінним термін, за який враховуються доходи, – 6 місяців, що передують місяцю, з якого визначається право);

  • доповнено перелік доходів, які враховуються при визначенні права особи на отримання пільг, допомогою по безробіттю та іншими виплатами, що здійснюються органами соціального страхування.

Не переглядається право осіб на отримання пільг, якщо не закінчився термін, на який визначено відповідне право. Для інших осіб, а також після закінчення терміну, на який було визначено право, визначається право на отримання пільг на наступні 12 місяців.

4596

Про тарифи на електроенергію та газ

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 315 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2015 р. № 758» з 1 травня 2016 р. по 31 березня 2017 р. (включно) діє гранична роздрібна ціна на природний газ для побутових споживачів у розмірі 6,879 гривні за 1 куб. метр.

Поетапне підвищення тарифів на електроенергію для населення запроваджено Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) постановою від 22.02.2015 за №220. На період з 01 березня 2016 року по 31 серпня 2016 року включно становлять:

Категорії споживачів

Тарифи на електроенергію, в копійках, за 1 кВт·год
без податку на додану вартість податок на додану вартість з податком на додану вартість
1. Електроенергія, що відпускається:
1.1. Населенню (у тому числі яке проживає в житлових будинках, обладнаних кухонними електроплитами):
за обсяг, спожитий до 100 кВт∙год електроенергії на місяць (включно) 47,5 9,5 57
за обсяг, спожитий понад 100 кВт∙год до 600 кВт∙год електроенергії на місяць (включно) 82,5 16,5 99
за обсяг, спожитий понад 600 кВт∙год електроенергії на місяць 130 26 156
1.2. Населенню, яке проживає в сільській місцевості (у тому числі яке проживає в житлових будинках, обладнаних кухонними електроплитами):
за обсяг, спожитий до 150 кВт∙год електроенергії на місяць (включно) 47,5 9,5 57
за обсяг, спожитий понад 150 кВт∙год до 600 кВт∙год електроенергії на місяць (включно) 82,5 16,5 99
за обсяг, спожитий понад 600 кВт∙год електроенергії на місяць 130 26 156

Тарифи на комунальні послуги

(Інформація надана управлінням житлово-комунального господарства Сумської ОДА)

Повноваження щодо встановлення тарифів на комунальні послуги (зокрема, на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, централізоване водопостачання і водовідведення, послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) на сьогоднішній день  розподілені між Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) та органами місцевого самоврядування.

Згідно з постановою НКРЕКП від 26.02.2015 № 220 з 1 березня 2016 року тарифи на електроенергію для населення за 1 кВт/год становить 0,57 гривень (при споживанні до 100 кВт/год) та 0,99 гривень (при споживанні понад 100 кВт/год).

Із 1 вересня 2016 року тарифи зростуть: за 1 кВт/год доведеться платити 0,714 гривень (при споживанні до 100 кВт/год) та 1,29 гривні (при споживанні понад 100 кВт/год). А вже з 1 березня 2017-го має відбутися останнє із запланованих зростань цін: за 1 кВт/год доведеться платити 0,9 гривень (при споживанні до 100 кВт/год) та 1,68 гривні (при споживанні понад 100 кВт/год).

Згідно із постановою Кабінету Міністра України від 27 квітня 2016 р.  № 315, яка вносить зміни до Постанови КМУ від 01 жовтня 2015 р. №758, уряд  з 1 травня зобов’язав НАК «Нафтогаз України» продавати населенню природний газ за єдиною ціною 6 879 гривень за тис. куб. метрів (з урахуванням ПДВ, витрат на транспортування та інших витрат).Тим самим Кабінет Міністрів України скасував так звану «соціальну норму» в обсязі 1 200 куб. м на опалювальний сезон за ціною 3 600 гривень за тис. куб. м, яка діяла в опалювальний сезон 2015/2016 років.

З 1-го липня 2016 р., згідно з Постановою НКРЕКП від 09.06.2016 № 1101 в Україні набрали чинності нові тарифи на послуги з централізованого постачання гарячої води та опалення.

Вартість 1 куб. метра гарячої води залежить від підприємства, що надає дані послуги, а також від наявності електроенергії.

ТАРИФИ
на послуги централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води для потреб населення

Назва підприємства Централізоване опалення 1 Гкал теплової енергії (для абонентів житлових будинків з будинковими та квартирними приладами обліку теплової енергії). Послуга з централізованого опалення 1 кв. м загальної площі в місяць протягом опалювального періоду. Послуга з централізованого постачання гарячої води (за 1 куб. м води): Підстава
за умови підключення рушнико-сушильників до системи гарячого водопостачання за відсутності рушнико-сушильників
ТОВ «Сумитеплоенерго» 1270,67 35,16 74,46 68,71 Постанова № 1101 від 09.06.2016р. НКРЕКП
ПАТ «Сумське МНВО» 1247,03 34,15 73,50 67,82
Конотопський авіаремонтний завод «АВІАКОН» 1311,05 37,07 75,58 69,68
ТОВ»Тепловодпостач»

м. Конотоп

1331,58 33,85
КП «Теплогарант»

м. Конотоп

1305,26 39,05
ТОВ «ШП «Харківенергоремонт» 1311,16 35,92 77,04 71,18
КП «Глухівський тепловий район» 1315,22 36,88
КП Білопільської міської ради «Теплосервіс Білопілля» 1338,62 32,70
КП «Ромникомунтепло» Роменської міської ради 1175,71 28,26
ТОВ «БРОКЕНЕРГІЯ»

м. Охтирка

1361,80 36,48 80,63 74,46
Шосткинський казенний завод «Імпульс» 1163,38 33,83 71,06 65,65
КП «Лебединтеплоенерго» 790,14 9,70 Рішення виконавчого комітету від 18.05.2016 № 107
ТОВ «Шостка-тепло» 699,13 18,40 39,59 38,05 Рішення виконавчого комітету від 15.10.2015 №181
КП «Буринь-тепло» 587,16 11,61 Рішення виконавчого комітету від 27.08.2014 № 73
ТОВ «Теплоенерго»

смт Краснопілля

717,30 29,77 Рішення виконавчого комітету від 15.01.2016 № 6
КП КРКП «Акватермо»

м. Кролевець

799,54 12,96 Рішення виконавчого комітету від від 23.12.2015 2 сесія
КП«Тростянецьке ЖЕУ» 605,40 9,46 Рішення виконавчого комітету від 23.12.2015 № 551

Інформація
про тарифи на централізоване постачання холодної води
та водовідведення для населення по Сумській області

Назва підприємства Дата та номер уповноваженого органу про встановлення тарифу Затверджений тариф для населення з ПДВ, гривень на         1 куб.метр
водопостачання водовідведення
КП «Міськводоканал» м.Суми Постанова НКРЕКП від 26.11.2015 №2868 5,66 5,44
Постанова НКРЕКП від 05.11.2015 №2720 5,54 5,38
КП «ВУВКГ» м.Конотоп Постанова НКРЕКП від 26.03.2015 №889 4,728 4,512
ТОВ «Водоторгприлад» м.Охтирка Постанова НКРЕКП від 06.06.2014 №646 6,492
ДП «Водоочистка» м.Охтирка Постанова НКРЕКП від 06.06.2014 №647 6,924
ДП «Аква-сервіс» ПП «Еліпс» м.Ромни Постанова НКРЕКП від 27.06.2014 №789 9,12
ДП «Сток-сервіс» ПП «Еліпс» Постанова НКРЕКП від 27.06.2014 №790 9,276
ВУВКГ м.Глухів Постанова НКРЕКП від 26.03.2015 №907 6,0 13,38
КП ВУВКГ «Водоканал» м.Шостка Постанова НКРЕКП від 26.03.2015 №880 4,488 4,872
КП «Водоканал» м.Лебедин Рішення виконкому від 17.09.2014 №161 8,25 16,05
КП «Ворожбянське» м.Ворожба Рішення виконкому від 30.04.2015 №34 6,97 5,12
КП «Водоканал-Білопілля» Рішення виконкому від 26.03.2015 №48 8,16 9,54
КП «Буринь-теплосервіс» Рішення виконкому від 27.08.2014 №71 8,47 18,86
ТОВ «Теплоенерго»                              смт Краснопілля Рішення виконкому від 08.10.2014 №71 10,85
Рішення виконкому від 20.02.2015 № 15 26,52
КП «Кролевець-водоканал» Рішення 6 сес. від 19.04.2011 7,0
Рішення виконкому від 16.07.2012           21 сес. 11,09
КП ЖКГ «Липоводолинське» Рішення виконкому від 03.05.2012 №45 9,15 11,3
КП «Недригайлів-водосервіс» Рішення виконкому від 28.04.2015 №82 6,78 22,28
КП «Путивль-міськводоканал» Рішення виконкому від 22.12.2015 №198 9,55 14,34
КП «Середина-Будська ЖРЕД» Рішення виконкому від 30.04.2015 №67 8,75
Рішення виконкому від 03.02.2014 №12 7,22
КП «Тростянець-комунсервіс» Рішення виконкому від 19.05.2015 №214 8,47 13,38
ТОВ «Водолій БС» смт Ямпіль Рішення виконкому від 24.02.2015 №3 9,85 8,34
ПП «Аква-майстер» смт Свеса Рішення виконкому від 22.01.2015 №11 12,95
КП «ЖФ Дружба», Ямпільський район Рішення виконкому від 22.12.2011 №1 5,29

Для тих верств населення, яким не вистачає грошей на оплату комунальних послуг існують субсидії. Так, з 1 травня 2015 року діє спрощений порядок призначення державної допомоги для населення. Відповідно до процедури необхідно заповнити лише два документи – заяву та декларацію. Після цього їх можна відправити звичайною поштою до місцевого управління праці та соціального захисту населення.

ІНФОРМАЦІЯ
про впровадження у 2016 році програм з енергоефективності для населення

На сьогодні в області активно ведеться роз’яснювальна робота серед населення про надання державної фінансової підтримки приватним особам, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків (далі – ОСББ) та житлово-будівельним кооперативам для здійснення заходів з підвищення енергоефективності та заміни газових котлів на котли, що використовують інші види палива та енергії. Проводяться виступи перед депутатами міських та районних рад, семінари з сільськими головами, круглі столи, ефіри на радіо та телебаченні, тематичні публікації розміщуються у засобах масової інформації, на офіційних сайтах органів влади.

Станом на 18.07.2016 з початку дії програми в області видано 15824 кредити на суму 208,3млн. гривень, у тому числі для ОСББ – 18 кредитів на суму 1,12 млн. гривень, на придбання «негазових» котлів – 1054 кредити на суму 14,7 млн. гривень, на придбання енергозберігаючих матеріалів – 14752 кредити на 192,5 млн. гривень.

Кредити отримали ОСББ «Комфорт-люкс» та ОВК «ДІМ» (м. Конотоп), «ОСББ-4» (м. Глухів) – 2 рази, ОСББ «Мальва-5» (м. Ромни), ОСББ «Воронізька, 19» -2 рази, ОСББ «Мрія», ОСББ «Почин» (м. Шостка), ОСББ «Карат-23» (м. Путивль) – 2 рази, ОСББ «Ювілейне» (м. Лебедин), ОСББ «Прокоф’єва 14/1», ОСББ «Інтер-35Д» (м. Суми), ОСББ «Перемога, 70» (м. Буринь), ОСББ «Люкс-49», ОСББ «Надія» (Охтирка), ОСББ «САД-2014» (с.Сад Сумський район).

По області лідируючі позиції займають Шостка та Шосткинський район, Суми та Сумський район, а також Глухів, Конотоп, Ромни.

На виконання протокольних доручень за результатами проведених 19.06.2015 та 26.06.2015 нарад під головуванням Прем’єр-міністра України Сумською обласною державною адміністрацією ведеться робота з місцевими органами виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо розробки та прийняття місцевих програм з  відшкодування частини тіла кредиту та відсотків по кредитам, отриманими фізичними особами, ОСББ та  ЖБК на впровадження енергоефективних заходів в житлових будинках.

Рішенням Сумської обласної ради від 25.03.2016 прийнято Регіональну програму відшкодування частини відсотків за кредитами, отриманими ОСББ та ЖБК на впровадження енергозберігаючих заходів у житлових будинках на 2016-2020 роки, відповідно до якої відшкодовується 15% від розміру відсоткової ставки. В обласному бюджеті передбачено 850 тис. гривень. На сьогодні в рамках програми проводиться відшкодування відсоткової ставки ОСББ «Почин» м.Шостка, вул.Депутатська, 6 та ОСББ «Люкс-49» м.Охтирка, вул. Леніна,49.

На сьогодні в м. Суми прийнята вищевказана програма, відповідно до якої відсотки відшкодовуватимуться об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельним кооперативам (далі – ОСББ та ЖБК), фізичним особам у розмірі 15 % від відсоткової ставки. В міському бюджеті передбачено 1200 тис. грн. Вже отримали компенсацію 3443 позичальника у сумі 302968,2 тис. гривень.

У м.Ромни 28.04.2016 на сесії міської ради прийнято програму з відшкодування відсотків ОСББ та ЖБК у розмірі 30 % від відсоткової ставки, у міському бюджеті передбачено 50 тис. гривень.

У м.Путивль рішенням міської ради від 30.06.2016 прийнята програма, згідно з якою ОСББ та ЖБК відшкодування по кредитам становитиме 10% від відсоткової ставки, у міському бюджеті на 2016 рік передбачено 25 тис. гривень.

У м.Буринь діє програма підтримки створення ОСББ, в якій передбачено відшкодування 20% тіла кредиту, отриманого на енергозберігаючі заходи.  На сьогодні ОБББ «Перемога, 70» отримало відшкодування по вказаній програмі.

У м.Глухів рішенням міської ради від 01.04.2016 № 68 прийнято програму забезпечення функціонування ОСББ на 2016-2019 роки, якою передбачається відшкодування частини відсотків за кредитами у розмірі 10% на проведення енергозберігаючих заходів.

Робота в даному напрямку продовжується.

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *