Формування інтелектуальної компетентності на уроках української мови та літератури

18 лютого 2016 року, на базі Лебединської спеціалізованої школи №7 відбувся міський семінар – практикум учителів української мови та літератури на тему: «Формування інтелектуальної компетентності особистості на уроках української мови та літератури», метою якого було презентувати систему роботи учителів Лебединської спеціалізованої школи №7 із даної теми, визначити шляхи його використання, виявити оптимальні засоби, методи та форми взаємодії педагога та учня, які сприяють розвитку особистості учня, опрацювати особливості формування інтелектуальної компетентності на уроках української мови та літератури, підвищити рівень професійної майстерності педагога, спрямовану на розвиток інтелектуального рівня учнів.  

На значенні компетентнісного підходу до формування особистості у процесі навчальної діяльності на уроках мови і літератури наголосила учасникам семінару учитель загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Марченко В.О. Про формування самоосвітньої компетентності учнів як однієї  із найважливіших факторів успішного навчання з досвіду роботи говорила Щербак І.І., учитель ЗОШ № 3. Структурну модель інтелектуальної компетентності учня запропонувала  учитель  української  мови  та літератури  ЗОШ №4 Нечваль І.М. На важливості  створення умов для формування інтелектуальної компетентності учнів на уроках української мови та літератури наголосила присутнім Лисянська В.А. (ЗОШ № 6).

3339

Практичною частиною семінару були уроки української мови у 5-Б класі та української літератури у 9 –Б класі.

На уроці рідної мови учні 5-Б класу разом із учителем Заворою С.М. здійснили  цікаву мандрівку  місцями, які відвідував Т.Г. Шевченко. Вивчаючи тему «Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів із апострофом». Мультимедійна презентація вдало доповнювала шкільний підручник, форми і методи роботи на уроці сприяли засвоєнню знань учнями, розвитку умінь, формуванню орфографічний навичок школярів.

Учитель Тараспольська О.М. разом із дев’ятикласниками подарувала присутнім чарівні поетичні хвилини. Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка за  поемою  «Наймичка» була вдало  поєднана із сьогоденням та розкриті вічні складові материнського щастя. Дев’ятикласники не лише аналізували Шевченковий образ, заповнювали інтелект-карти, а й висловлювали власне бачення проблеми, піднятої митцем, проводили паралель із сучасним життям. Нікого не залишила байдужими розповідь учня класу Шостака Ярослава про  щастя його багатодітної родини, синівську любов та вдячність за материнську турботу.

3343

3345

Захоплюючою була екскурсія до шкільного музею, яку організувала учитель Утка Л.В. разом із шкільними екскурсоводами – учнями дев`ятикласниками.

Після оглядової екскурсії у шкільному музеї учасники семінару перенеслися у чарівний світ української вишиванки. Історія національного оберегу, традиції і звичаї українців народна пісня і запальний танок полонили глядачів. Парадом вишиванок закінчилося літературно – мистецьке свято, яке підготували учителі Озерна З.С., Утка Л.В., Діденко Л.О.

За підсумками семінару були вироблені рекомендації щодо формування інтелектуальної компетентності особистості на уроках української мови та літератури.

[layerslider id=”129″]

Відділ освіти

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *