На порядку денному – робота міського транспорту

Як доїхати на роботу, дістатися до лікарні, школи та інших місць – ці питання щоранку ставлять перед собою, якщо не всі лебединці, то значна їх кількість. Та варіантів у людей не так вже і багато, а по суті, один – це маршрутний транспорт. Проте і тут не все так добре. Адже, як скаржаться люди, все частіше стають зриви рейсів, відбувається скорочення графіків їхнього руху, а то й взагалі – порушення маршрутів.

Щодо підприємців, які виграли конкурси на маршрути, то вони почувають себе господарями ситуації. Адже хто ж з перевізників інших міст захоче їздити лебединськими дорогами? А звідси – знову ж – порушення графіку руху, запізнення маршруток у часи пік, подекуди кепський стан маршруток, які возять людей. На свій захист підприємці говорять про те, що в Лебедині давно немає доріг. Тут існують тільки напрямки.

Питання, дійсно, болюче і гостре. Вирішення усіх проблем міського маршрутного транспорту – завдання не на один день, і навіть не на місяць. Та з деякими проблемами розібратися можна вже сьогодні. Саме про це – в інтерв’ю з начальником відділу торгівлі, побутового обслуговування та захисту прав споживачів міськвиконкому Олексієм Харченком.

Олексію Петровичу, коли перевізники підписують договір про надання транспортних послуг по місту, вони погоджуються з тими умовами, які зазначені у документі. Чому ж тоді виникають систематичні порушення при обслуговуванні пасажирів?

– Так, дійсно, порушення є, тут важко щось заперечити. І наше завдання зробити так, щоб з часом цих порушень не було. Та, справа в тім, що через відсутність ефективного механізму контролю та розмитого поняття відповідальності, наші перевізники допускають порушення вимог Закону України  «Про автомобільний транспорт» та Постанови КМУ «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», що прописані в умовах проведення конкурсу та в угоді з перевізниками.Для мінімізації цих протиріч та подолання колізій, міськвиконкомом проводяться зустрічі та наради з перевізниками, на яких ми намагаємося переконати їх. Якщо ж переконання не діють, останній крок – це розірвання угоди з перевізником та клопотання щодо позбавлення їх ліцензії. Це крайній захід, який застосовується дуже рідко,  але прецеденти вже були у 2014 році. Завдання міської влади вбачаю у підвищенні рівня якості транспортних послуг, що отримують жителі та гості нашого міста.

Нагадайте, будь ласка, яким нормативно-правовим актом гарантується їхнє право на безкоштовний проїзд?

– Право на безкоштовний проїзд гарантується пільговим категоріям громадян відповідно до статті 37 Закону України «Про автомобільний транспорт». Перевізнику, який здійснює перевезення пасажирів  на  автобусних маршрутах загального   користування, забороняється   відмовлятися від пільгового перевезення, крім випадків, передбачених законом.

Також 18 листопада 2015 року виконавчим комітетом Лебединської міської ради прийняте рішення № 236 «Про перевезення пільгової  категорії пасажирів автомобільним транспортом міста», згідно з яким  затверджений Перелік пільгових категорій пасажирів на безкоштовний проїзд в автобусах міських маршрутів загального користування. З даним рішенням ви можете ознайомитися на офіційному сайті міської ради – https://lebedynrada.gov.ua// (документи/рішення виконкому).

Чи є відповідальність за порушення закону?

– За порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних     перевізників  застосовуються адміністративно-господарські  штрафи. Так, наприклад,  за  безпідставну відмову  від  пільгового  перевезення пасажира – штраф  у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів  доходів громадян (170 грн.). Але повноваження контролю правопорушень у транспортній сфері  мають  виключно посадові  особи  центрального  органу  виконавчої  влади,  що  забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, а це Управління Укртрансінспекції у Сумській області. Слід зазначити, що представники цієї установи у нашому місті не працюють. В свою чергу Лебединською міською радою, починаючи з 2014 року проведено 8 обстежень руху маршрутних таксі в Лебедині. Загалом, перевірено 492 рейса. За результатами обстеження з чотирма підприємцями–перевізниками, які систематично порушували правила перевезення пасажирів, виконавчий комітет Лебединської міської ради, розірвав договори.  Проблемою залишається відсутність конкуренції на ринку маршрутних перевезень. Сподіваємося, що з часом конкуренція в сфері перевезень зросте, і як наслідок буде зростати якість послуг.

Багато проблем у виникає не лише через незнання своїх прав, а й через безпомічність. Куди може звернутися людина, яка стикнулася із порушеннями з боку перевізників?

– Я дуже вдячний людям  які звертаються на адресу Лебединської міської ради із проханням допомогти у вирішенні питань, як по транспорту, так  і по захисту прав споживачів.  В усіх маршрутних таксі розміщені номери телефонів перевізників на які можуть поскаржитися пасажири на неправомірні дії водіїв.  Коли це правопорушення з боку перевізника, то прохання звертатися до управління економічного розвитку і торгівлі у відділ торгівлі, побутового обслуговування населення та захисту прав споживачів міськвиконкому. Контактний телефон – 2-25-63. (начальник відділу – Харченко Олексій Петрович).

Не можливо оминути тем, що озвучувалися на останній нараді з перевізниками. Олексію Петровичу, скажіть, наскільки реальною є ситуація, коли всі маршрутні таксі почнуть замість вул. Вокзальної їздити по вул. Леніна?

– Так, дійсно, проблема є. Як пояснюють перевізники, через поганий стан дороги на вулиці Вокзальній, вони рухаються по вул. Леніна. Це неприйнятна позиція, і справа не тільки у порушенні маршруту, який прописаний у Паспорті руху, а й те, що в районі вулиці Вокзальної (вул. Щорса) розташоване управління праці та соціального захисту населення, до якого звертаються більшість незахищених верств населення, серед яких – літні люди та інваліди.

В цій ситуації порушення маршруту – це порушення договору перевезення та норм законодавства. Тож, прошу лебединців не залишати такі факти без уваги, а повідомляти про них до міської ради (телефон дивіться вище). Тільки спільно зусиллями влади, громадськості і правоохоронних органів проблему можна вирішити.

Все ж таки чи з’явиться маршрут «Городок – Сумська», відкриття якого обговорювалось на нараді з перевізниками 16 листопада?

– Як відому у місті не має комунального пасажирського автотранспорту і ми не маємо можливості самостійно організувати новий маршрут «Черемушки – вул. Сумська».  Лебединська міська рада відкрита до обговорення пропозицій. У випадку подачі заяви будь-яким суб’єктом господарювання (у якого є відповідні дозвільні документи та пасажирський автотранспорт) на відкриття нового маршруту, ми будемо раді з ним співпрацювати.

Наболілим питанням для жителів вул. Кобіжча є курсування маршруток у вечірній час. Після 19:00 виїхати з цієї вулиці неможливо. Найбільша незручність виникає у негоду або у святкові дні, чи планується вирішення цього питання?

– Рух пасажирського   автотранспорту у вечірній час є однією із проблем не тільки вулиці Кобіжчі, а і вулиць Сумська, Першогвардійська, району сільгосптехніки. Не будемо кривити душею, але у зв’язку із збитковістю для перевізників роботи пасажирського транспорту після 19-00, це питання в найближчий час вирішити не вдасться.

Відділ з питань внутрішньої політики

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *