Вивчення літератури в контексті розвитку культури й мистецтва

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти унормував потребу організації навчання на засадах особистісно-зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів, які відображені в освітніх галузях, зокрема в галузі «Мови і літератури». Значущість реалізації змістових ліній літературного компонента – емоційно-ціннісної, літературознавчої, загальнокультурної, компаративної – у тому, що засобами мистецтва досягається формування в учнів загальнолюдських та національних ціннісних орієнтирів, збагачується внутрішній світ молодої людини, її морально-етичний потенціал. Творчі зусилля кожного вчителя мають спрямовуватися на те, щоб підвищити виховний рівень сучасного уроку, його творчий потенціал; забезпечити оптимальні можливості для розвитку критичного мислення учнів, формування соціальних компетентностей, пробудження через мистецтво слова національної свідомості.

Відповідно до плану роботи методичного об`єднання вчителів української  мови та літератури 20.10.2015 р. на базі Лебединської ЗОШ I – IIІ ст. № 3 був проведений семінар-практикум «Вивчення літератури в контексті розвитку культури й мистецтва як один із нових принципів літературної освіти», метою якого було розглянути шляхи реалізації культурологічної лінії літературного компоненту освітньої галузі «Мови та літератури», визначити ефективні форми, методи і прийоми щодо культурологічного тлумачення художнього тексту.

Теоретична  частина семінару була представлена виступами учителів української мови та літератури шкіл міста: «Формування навичок критичного мислення на уроках української літератури» (Зазеко О.В., ЗОШ № 1),  «Символізм у системі літературної освіти» (Нечваль І.М., ЗОШ № 4),  «Загальнонавчальні вміння в системі літературної освіти» (Замбровська Ю.Л., ЗОШ № 6), «Літературна класика крізь екранну призму сучасності» (Лобко О.В., ЗОШ № 5).

Незабутні враження учасники семінару отримали від уроку української літератури з теми «Григорій Косинка. «В житах» як зразок імпресіоністичної новели» (учитель   Капран Л.О.) та позакласного заходу «Музичні струни душі Т.Шевченка» (учитель Щербак І.І.).

Учасники семінару-практикуму обмінялися думками щодо використаних форм і методів роботи на відвіданих уроках, виробили методичні рекомендації з теми засідання.

Заходи семінару отримали схвальні відгуки його учасників.

2371

Відділ освіти

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *