ТОРГІВЛЯ У ЛЕБЕДИНСЬКІЙ МІСЬКІЙ ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ
Про роботу мережі підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування на території Лебединської міської територіальної громади в умовах воєнного стану
Сфера споживчого ринку – це потужний сектор економіки Лебединської міської територіальної громади, який розвивається і включає в себе оптову та роздрібну торгівлю, ресторанне господарство, побутове обслуговування населення та торгівлю на ринку.
Відділ торгівлі та побутового обслуговування населення керується у своїй діяльності Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.06 р. № 833 «Про затвердження порядку провадження торгівельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення», Законом України «Про захист прав споживачів», розпоряджень голови ОДА, рішеннями міської ради.
Станом на 01.08.2022 населення Лебединської міської територіальної громади обслуговує 529 об’єктів споживчого ринку, у тому числі: 318 магазинів (в селах – 117), 34 кіоски (в селах – 8) , 57 одиниць ресторанного господарства (в селах – 27), 93 об`єкти побутового обслуговування (в селах – 8), 21 аптека та 6 автозаправних станцій.
За спеціалізацією об’єкти торгівлі поділяються на: продовольчі: 67 магазинів та 25 кіосків; непродовольчі: 131 магазин та 4 кіоски; змішані: 120 магазинів, та 5 кіосків.
На 1 тисячу населення громади припадає 12 об’єктів споживчого ринку.
Загальна площа закладів торгівлі в цілому становить 21630,2 кв.м. в тому числі: продовольчих магазинів – 3652,2 кв.м., непродовольчих – 8909,4 кв.м., змішаних – 9068,6 кв.м.
На території Лебединської міської територіальної громади знаходиться 57 підприємств ресторанного господарства на 3709 місць, із них 26 – загальнодоступна мережа на 722 посадочних місця. По забезпеченості населення посадочними місцями в розрахунку на 1000 осіб станом на 01.08.2022 становить 17 місць, що є 74 % від нормативної.
Побутові послуги населенню на території Лебединської міської ради надають 93 суб`єкти господарювання.
Одним із вагомих каналів реалізації товарів населенню залишається торгівля на ринку. Станом на 01.08.2022 на території Лебединської міської територіальної громади один ринок – підприємство облспоживспілки «Лебединський ринок». За товарною спеціалізацією ринок належить до змішаних. Загальна площа ринку складає 9652 кв. м, переважна її частина відводиться під торгівлю (6402 кв. м. або 66,3%). Загальна кількість торгових місць на ринку становить 577 одиниць. На ринку облаштовано 317 місць для продажу непродовольчих товарів, та 260 торгових місць з продажу продовольчих товарів.
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації – керівника Сумської обласної військової адміністрації від 12.03.2022 №88-ОД «Про забезпечення цінової стабільності» з метою забезпечення цінової стабільності в умовах воєнного стану для задоволення потреб населення товарами першої необхідності в достатній кількості за економічно обґрунтованими цінами розпорядженням міського голови №32-ОД від 18.03.2002 була створена робоча група з контролю за регульованими цінами (продукти харчування, ліки, пальне) та безготівковими розрахунками (робота POS-терміналів) в Лебединській міській територіальній громаді. Робоча група, у складі представників відділення поліції № 3 (м. Лебедин) Сумського районного управління поліції Головного управління національної поліції в Сумській області, представників відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Сумського управління головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області та представників управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради, постійно здійснювала моніторинг дотримання законодавства суб`єктами господарювання як в магазинах так і на Лебединському ринку. Робочою групою було здійснено обстеження 386 об`єктів торгівлі. Слід зазначити, що дана робоча група здійснювала обстеження також у селах нашої Лебединської міської територіальної громади.
В березні і квітні 2022 року у зв’язку із воєнними діями гостро стало питання дотримання ветеринарно – санітарних правил як в закладах торгівлі так і на продовольчому ринку. Лебединською міжрайонною державною лабораторією Держпродспоживслужби систематично проводилися експертизи і огляди швидкопсувної продовольчої продукції. Постійні рейди нарядів поліції з представниками Держпродспоживслужби та виконавчого комітету Лебединської міської ради забезпечили здійснення торгівлі в межах вимог діючих норм. Під час обстежень проводилася постійна роз’яснювальна робота з керівниками, працівниками та відвідувачами об’єктів щодо питань дотримання ветеринарно – санітарних правил, та протиепідемічних заходів щодо попередження захворювання на СOVID-19.
Слід зазначити велику роль у забезпеченні продовольчими товарами, а також у формуванні роздрібної ціни місцевих товаровиробників. Завдячуючи роботі ПП «Контакт», ПрАТ «Лебединський хлібозавод», ТОВ «Лебединські ковбаси», ВАТ «Лебединська рибоводно – меліоративна станція», ПП «Надь», ТДВ «Племзавод «Михайлівка»» населення Лебединської міської територіальної громади було забезпечено хлібом, молоком, м’ясною продукцією за цінами нижчими ніж до воєнного стану.
Інформація про стан здійснення заходів щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування в Лебединській міській територіальній громаді станом на 01.05.2021
Станом на 01.05.2021 мешканців Лебединської міської територіальної громади обслуговує 531 об’єкт споживчого ринку, у тому числі:
- магазини – 319, з них 117 знаходяться в сільській місцевості;
- кіоски – 34, з них 8 у сільській місцевості;
- ресторанне господарство – 57, з них у сільській місцевості – 27;
- об`єкти побутового обслуговування – 93, з них у сільській місцевості – 9;
- аптеки – 21;
- автозаправні станції – 8.
За спеціалізацією об’єкти торгівлі поділяються на:
- продовольчі – 67 магазинів та 25 кіосків;
- непродовольчі – 130 магазинів та 4 кіоски;
- змішані – 122 магазини та 5 кіосків.
На 1 тисячу населення громади припадає 12 об’єктів споживчого ринку. Загальна площа закладів торгівлі в цілому становить 21 630,2 квадратних метрів, в тому числі: продовольчих магазинів – 3 652,2 квадратних метрів, непродовольчих – 8 909,4 квадратних метрів, змішаних – 9 068,6 квадратних метрів.
На території Лебединської міської територіальної громади знаходиться 57 підприємств ресторанного господарства на 3709 місць, із них 26 – загальнодоступна мережа на 722 посадочних місця. Забезпеченість населення посадочними місцями в розрахунку на 1 000 осіб, станом на 01.05.2021, складає 17 місць, що становить 74 % від нормативного показника.
Одним із вагомих каналів реалізації товарів населенню залишається торгівля на ринку. Станом на 01.05.2021 на території Лебединської міської територіальної громади знаходиться один ринок (підприємство Сумської облспоживспілки «Лебединський ринок»), який за товарною спеціалізацією належить до змішаних. Загальна площа ринку складає 9652 квадратних метрів, переважна її частина відводиться під торгівлю (6402 квадратних метрів, або 66,3%). Загальна кількість торгових місць на ринку становить 577 одиниць. На ринку влаштовано 317 місць для продажу непродовольчих товарів та 260 торгових місць з продажу продовольчих товарів.
Інформація про стан здійснення заходів щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування міста Лебедина станом 01.05.2020
Станом на 01.05.2020 населення міста обслуговує 378 об’єктів споживчого ринку, у тому числі: 210 магазинів, 26 кіосків, 30 одиниць ресторанного господарства, 84 об’єктів побутового обслуговування, 21 аптека та 8 автозаправних станцій.
На 1 тисячу населення припадає 14 об’єктів споживчого ринку. По забезпеченості населення торговою площею у магазинах роздрібної торгівлі міста в розрахунку на 1 000 осіб, даний показник становить 581 кв. метр (159,1% від нормативу).
За спеціалізацією об’єкти торгівлі поділяються на:
- продовольчі – 55 магазинів та 22 кіоски;
- непродовольчі – 118 магазинів та 4 кіоски;
- змішані – 37 магазинів.
Загальна площа закладів торгівлі в цілому становить 14 456 кв. метрів (загальна площа продовольчих магазинів – 2 580 кв. метрів, непродовольчих – 8252 кв. метрів, змішаних – 3624 кв. метрів).
У місті Лебедині працюють 93 спеціалізовані магазини по реалізації продовольчих товарів та 128 по реалізації непродовольчих товарів.
Ресторанне господарство
На території міста Лебедина знаходиться 30 підприємств ресторанного господарства на 2165 місць, із них 21 – загальнодоступна мережа на 598 посадочних місць.
Типова різноманітність закладів ресторанного господарства представлена: 1 ресторан, 5 барів, 10 кафе, 1 закусочна, 1 кафетерія, 1 магазин кулінарії та 1 кіоск., які за формою власності поділяються на юридичні особи – 2 та фізичні особи-підприємці – 18.
Мережа закладів побутового обслуговування населення
Побутові послуги населенню міста Лебедина надають 84 суб`єкти господарювання, із яких: 5 – юридичні особи, в т.ч. 3 профільних та 79 фізичних осіб-підприємців, які надають 19 видів побутових послуг.
Найбільша кількість підприємців займається наданням таких послуг: пошив та ремонт одягу і взуття – 17, послуги перукаря – 17, технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів – 15, виготовлення та ремонт металовиробів – 7, фото-послуги – 6.
Ринок
Одним із вагомих каналів реалізації товарів населенню залишається торгівля на ринку. Станом на 01.05.2020 в місті працює один ринок – підприємство облспоживспілка «Лебединський ринок». За товарною спеціалізацією ринок належить до змішаних. Загальна площа ринку складає 9 652 кв. м, переважна її частина відводиться під торгівлю (6 402 кв. м. або 66,3%). Загальна кількість торгових місць на ринку становить 577 одиниць. На ринку влаштовано 317 місць для продажу непродовольчих товарів, та 260 торгових місць з продажу продовольчих товарів.
Інформація про стан здійснення заходів щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування міста Лебедина станом на 01.01.2020
Станом на 01.01.2020 населення міста Лебедина обслуговує 378 об’єктів споживчого ринку у тому числі: 210 магазинів, 26 кіосків, 30 одиниць ресторанного господарства, 84 об`єкти побутового обслуговування, 21 аптека та 8 автозаправних станцій.
На 1 тисячу населення припадає 14 об’єктів споживчого ринку. По забезпеченості населення торговою площею у магазинах роздрібної торгівлі міста в розрахунку на 1 000 осіб, даний показник становить 581 кв. метр (159,1% від нормативу).
Одним із вагомих каналів реалізації товарів населенню залишається торгівля на ринку. У місті Лебедині працює один ринок, який за товарною спеціалізацією належить до змішаних. Загальна кількість торгових місць на ринку становить 577 одиниць.
Реклама алкоголю під забороною!
Головним управлінням Держпродспоживслужби в Сумській області проводяться системні заходи контролю за дотриманням законодавства у сфері захисту прав споживачів реклами. Так, протягом останніх трьох місяців особливу увагу фахівці Управління захисту споживачів приділили перевіркам дотримання законодавства про рекламу алкогольних виробів. Нагадуємо, що рекламу алкогольних виробів регулюють кілька статей Закону «Про рекламу». Зокрема, частиною 2 статті 22 цього закону передбачено: реклама алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:
- на радіо та телебаченні з 6 до 23 години;
- на перших і останніх сторінках газет, на обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;
- в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
- засобами внутрішньої реклами;
- за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв);
- на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;
- засобами зовнішньої реклами.
Разом з тим, при дослідженні змісту реклами на біг-бордах та сіті-лайтах, фасадах торгівельних об’єктів та торгівельному обладнанні зафіксовано порушення реклами алкогольних напоїв, реклами знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої.
У більшості випадків порушення стосувались реклами пива. До відома суб’єктів господарювання, з 01.07.2015 року набули чинності до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», відповідно до яких пиво було віднесено до алкогольних напоїв.
Звертаємо увагу! Відповідальність за порушення законодавства про рекламу відповідно до п.2.ст.27 Закону України «Про рекламу» несуть в тому числі розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами. Тобто, суб’єкти господарювання. які надали згоду на розміщення на фасадах своїх приміщень, холодильному обладнанні, на зонтах, столах, стільцях , тощо реклами алкоголю несуть відповідальність як розповсюджувачі. Розмір штрафних санкцій передбачено до 300 неоподатковуваних мінімумів громадян , в розмірі 5100,00 грн.