Ділимося дослідом формування здоров’язбережувальної компетентності педагогів

Здоров’я дітей і підлітків у будь-яких соціально-економічних і політичних ситуаціях є найактуальнішою проблемою і предметом першочергової важливості. Усе це переконує педагогів у тому, що необхідно вжити спеціальних заходів щодо збереження і зміцнення здоров’я підростаючого покоління, створення здоров’язбережувальних умов навчання і виховання, перетворення кожного закладу освіти на школу сприяння здоров’ю.

         На виконання наказу Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від  04.12.2020 «Про виконання рішення колегії Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації» (пункту 3/1 рішення колегії від 26 листопада  2020 року «Про стан функціонування Шкіл здоров’я та впровадження програм  здоров’яспрямованого змісту в закладах освіти області») на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 16 вересня 2021 року директором Лебединського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Лебединської міської ради Тетяною Іванівною  Фроловою на запрошення кандидата педагогічних наук, доцента, керівника лабораторії здоров’яспрямованої освіти Валентини Миколаївни Успенської був проведений майстер-клас з досвіду становлення та функціонування різних моделей Шкіл здоров’я в закладі загальної середньої освіти  для слухачів курсів підвищення кваліфікації  «Моделювання шкіл здоров’я в закладі освіти». Тетяна Іванівна не випадково була обрана викладачем курсу – заклад, який вона очолює, є переможцем обласного та учасником всеукраїнського етапів конкурсу Шкіл сприяння здоров’я; вона захистила магістерську роботу із зазначеної тематики, ділиться набутим досвідом під час всеукраїнських та міжнародних конференцій щодо створення здоров’язбережувальних умов у сучасному закладі освіти.

         Під час заняття Фролова Т.І. акцентувала увагу на тому, що здоров’язбережувальна компетентність є складовою особистісно-професійної компетентності педагога. У  практичній частини учасникам було запропоновано  дослідитиі умови здоров’япідтримуючої освітньої діяльності – створення в закладі здоров’язбережувального освітнього простору; запровадження здоров’язбережувальних технологій; залучення закладу до системної діяльності в міжнародних, всеукраїнських, регіональних здоров’яспрямованих проєктах; готовність педагога власним прикладом показувати переваги здорового способу життя та його значення для становлення успішної людини.

         Розвиток особистісно-професійної компетентності педагогів щодо формування безпечного освітнього середовища, зокрема у частині здоров’язбереження є досить актуальним і затребуваним для педагогічних колективів як Лебединщини, так і всієї нашої держави.

Лариса Ковтуненко,

директор Лебединського ЦПРПП

Поділитися