Виконком: робота зі зверненнями громадян та дотримання законодавства про працю

16 січня відбулося чергове робоче засідання виконавчого комітету Лебединської міської ради. Під час роботи основними питаннями порядку денного, розглянутими членами виконавчого комітету та запрошеними, були питання стану роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради за 2018 рік та питання стану додержання законодавства про працю та зайнятість населення на території Лебединської міської ради.

Як проінформував присутніх керуючий справами виконавчого комітету Лебединської міської ради Сергій Подолько, робота зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті здійснюється за наступними напрямками: робота з письмовими, усними, електронними зверненнями; із запитами на отримання публічної інформації; співпраця з державною установою «Сумський обласний контактний центр»; координація роботи телефонних звернень; забезпечення організації прийомів громадян керівництвом Лебединської міської ради та її виконавчого комітету. Протягом звітного періоду до виконавчого комітету Лебединської міської ради надійшло 526 звернень. Вирішено позитивно 398, аргументовані роз’яснення надані на питання, порушені у 124 зверненнях. 17 звернень надійшло від органів влади вищого рівня (Сумської обласної державної адміністрації). На усі звернення надані обґрунтовані відповіді.

Одним із напрямків роботи загального відділу виконавчого комітету Лебединської міської ради є співпраця  з державною установою «Сумський обласний контактний центр» та Урядовою гарячою лінією. Кількість звернень, що надходять до Сумського обласного контактного центу та Урядової гарячої лінії у звітному періоді збільшилась (229 звернень за 2018 рік проти 104 за аналогічний період 2017 року). Питому вагу склали звернення щодо призначення субсидії, що пов’язано зі змінами у законодавстві стосовно призначення житлових субсидій.

Усі звернення розглядалися оперативно, відповіді на них надавалися вчасно. Повторних звернень за 2018 рік не було.

За звітний період у зверненнях громадян порушено 547 питань. Із загальної кількості звернень, що надійшли, питому вагу складають заяви щодо соціального захисту 181 (2017 рік – 159), житлово-комунального господарства – 110 (2017 рік -172), земельних відносин – 92 (2017 рік – 75).

За результатами розгляду звернень громадян щодо надання матеріальної допомоги, надавалася одноразова матеріальна допомога на лікування на загальну суму 44 100 гривень (рішеннями виконавчого комітету 24 300 гривень та розпорядженнями міського голови (із цільового фонду) 19 800 гривень).

На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.08.2008 № 109/2008, встановлено порядок, згідно з яким у виконавчому комітеті особистий прийом та розгляд звернень Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій, вдів загиблих на фронті, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», що надійшли від органів влади вищого рівня, проводиться міським головою, а у разі відсутності – посадовою особою, яка тимчасово виконує його обов’язки.

Виконавчий комітет Лебединської міської ради продовжує спрямовувати свою діяльність на поліпшення життя мешканців міста та вважає питання, які вони порушують у своїх зверненнях, індикатором рівня соціально-економічного розвитку міста, ефективності роботи органу місцевого самоврядування. З метою здійснення контролю за додержанням термінів розгляду звернень громадян, визначених чинним законодавством, систематично аналізуються і узагальнюються звернення, готуються нагадування про терміни надання відповідей на звернення, які перебувають на виконанні в управліннях, відділах виконавчого комітету Лебединської міської ради.

Згідно з графіками, затвердженими розпорядженням міського голови, двічі на місяць проводяться особисті прийоми громадян міським головою, заступниками міського голови, секретарем міської ради, керуючим справами  виконавчого комітету Лебединської міської ради в міській раді та за місцем роботи і проживання громадян. Графіки прийому громадян керівництвом виконавчого комітету оприлюднюються у друкованих засобах масової інформації та на офіційному сайті Лебединської міської ради міської ради (сторінка «Звернення громадян»), а також розміщуються на стенді у приміщенні виконавчого комітету. Крім того, графіки особистого прийому громадян керівництвом доведені до відома установ і організацій міського підпорядкування.

Постійно проводиться робота з вдосконалення роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом, а також щодо розмежування компетенції між органами місцевого самоврядування.

У виконавчому комітеті Лебединської міської ради у доступному для відвідувачів місці на спеціальному стенді розміщені зразки оформлення документів, графіки прийому керівництвом виконавчого комітету та Сумської обласної державної адміністрації, відомості про посадових та службових осіб, які ведуть прийоми громадян, Закон України «Про звернення громадян» та ін.

На сайті працює розділ «Електронні звернення». У звітному періоді надійшло 14 таких звернень. На сайті розміщений банер та віджет «Електронні петиції» (окрема сторінка, де відображається інформація по статусах петицій).

Станом на 01.01.2019 до виконавчого комітету Лебединської міської ради петицій не надходило.

На апаратних нарадах при міському голові, згідно плану роботи апаратних нарад, заслухано звіти про роботу зі зверненнями громадян керівників управлінь і відділів. За результатами розгляду дані відповідні доручення.

Згідно з розпорядженням міського голови проведено 12 перевірок стану виконання підпорядкованими управліннями та відділами Закону України «Про звернення громадян» зі змінами, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, інших нормативно-правових актів щодо роботи зі зверненнями громадян. У ході перевірок надана методична та практична допомога. За результатами перевірок порушень вимог Закону України «Про звернення громадян» у виконавчих органах міської ради не виявлено. Організація роботи зі зверненнями громадян проводиться на належному рівні.

На «гарячу лінію» (3-95-62; 2-30-12) до керівництва Лебединської міської ради за 2018 рік зателефонувало 26 громадян переважно з питань житлово-комунального господарства.

Питання роботи зі зверненнями громадян перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті Лебединської міської ради. Керівникам управлінь та відділів, підпорядкованих підприємств постійно наголошується на необхідності більш повно використовувати надані їм права і повноваження з метою дієвого вирішення питань, що належать до їх компетенції, надавати заявникам повні, аргументовані відповіді з посиланням на чинне законодавство у встановлені законом терміни.

Наступним члени виконавчого комітету розглянули питання стосовно стану додержання законодавства про працю та зайнятість населення на території Лебединської міської ради. Як зазначив начальник управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради Юрій Магаляс, частиною третьою статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад належать:

  • здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством;
  • накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 295 (далі – Порядок контролю) державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань інспекторами праці: Державної служби України з питань праці та її територіальних органів; виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад (з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, оформлення трудових відносин).

Відповідно до Положення про управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради, затвердженого рішенням двадцять п’ятої сесії Лебединської міської ради сьомого скликання від 31.08.2017 № 451-МР «Про затвердження Положення про управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради» управлінню економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради надано повноваження по здійсненню заходів державного контролю за додержанням законодавства про працю на території Лебединської міської ради. Чотири посадові особи управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради отримали посвідчення інспекторів праці, встановленої Міністерством соціальної політики України форми, що видані Державною службою України з питань праці.

Основним завданням управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради з питань праці є здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами, які використовують найману працю фізичних осіб на території Лебединської міської ради Сумської області.

У межах компетенції, в рамках існуючих юридичних процедур  інспектори праці виконавчого комітету Лебединської міської ради (далі – інспектори праці)  забезпечують контроль за дотриманням законодавства про працю у таких формах: здійснення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи.

З метою ефективного виконання повноважень, інспектори праці пройшли навчання та перевірку знань законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання першої допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки та отримали відповідні посвідчення.

У рамках виконання Плану заходів щодо координації спільних дій по виявленню фактів використання праці неоформлених працівників та з метою забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати, передбаченого листами Державної фіскальної служби України, Державної служби України з питань праці, Пенсійного фонду України та на підставі підпункту шостого пункту 5 Порядку контролю, виконавчим комітетом Лебединської міської ради направлено ряд запитів до Охтирського управління Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області. Крім того, запити направлялися до Білопільського об’єднаного управління пенсійного фонду України та Головного управління статистики у Сумській області.

Білопільським об’єднаним управлінням пенсійного фонду України та Головним управлінням статистики в Сумській області постійно надається інформація, передбачена підпунктом 6 пункту 5 Порядку контролю, що є підставою для проведення аналізу та подальшого проведення заходів контролю.

Відповідно до пункту 5 Порядку контролю, наказу Державної служби України з питань праці від 22.06.2017 № 76 та наказу Управління Держпраці в Сумській області від 13.07.2017 № 344, щодо кожного заходу контролю інспекторами праці направляється інформація для внесення запису до Реєстру повідомної реєстрації, який ведеться Управлінням Держпраці у Сумській області.

За 2018 рік на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України та відповідно до листа Управління Держпраці в Сумській області від 15.06.2018 № 15-28/02/3817/2018 «Про проведення перевірок», інспекторами праці проведено одну позапланову перевірку з питань додержання суб’єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю в частині своєчасного та згідно порядку подання відомостей про чисельність працевлаштованих ним осіб за формою № 1-ПА, за результатами якої складено акт про неможливість проведення перевірки у зв’язку із відсутністю об’єкта відвідування за місцезнаходженням.

Крім того, у 2018 році проведено чотири інспекційних відвідування, зокрема: два на підставі підпункту 3 пункту 5 Порядку контролю, за рішенням керівника з питання належного оформлення трудових відносин; одне на підставі підпункту 6 пункту 5 Порядку контролю, за інформацією Білопільського об’єднаного управління пенсійного фонду України з питань додержання мінімальних гарантій в оплаті праці; одне на підставі підпункту 1 пункту 5 Порядку контролю, за зверненням працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю, з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці.

За результатами зазначених вище заходів контролю, інспекторами праці складено 4 акти інспекційного відвідування, два приписи про усунення порушень, два протоколи про адміністративне правопорушення за частиною першою статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення та одну вимогу про поновлення документів.

Прийнято два рішення щодо розгляду справ про накладення штрафу та винесено дві постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами, за якими на суб’єктів господарювання накладено штраф.

Упродовж 2018 року інспекторами праці проводилася роз’яснювальна робота з питань додержання законодавства про працю. На виконання пункту 33 Порядку контролю проведено 16 відвідувань роботодавців з метою інформування про найбільш ефективні способи дотримання законодавства про працю, моніторингу стану його дотримання, зокрема, з питань належного оформлення трудових відносин. Роботодавці, працівники та фізичні особи забезпечувалися інформацією щодо дотримання трудового законодавства через засоби масової інформації (офіційний сайт Лебединської міської ради, друковані засоби масової інформації).

За сприяння Лебединської міськрайонної філії Сумського обласного центру зайнятості та за участю інспекторів праці відбулися семінари для безробітних громадян, представників роботодавця та роботодавців на теми: «Легальна зайнятість» та «Дотримання законодавства про працю».

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *