Сьогодні під час апаратної наради її учасниками було розглянуто питання стану фінансово – бюджетної дисципліни в бюджетних установах, підпорядкованих Лебединській міській раді. За словами начальника фінансового управління Лебединської міської ради Людмили Чичини, протягом звітного періоду 2018 року в місті проводилася робота, спрямована на реалізацію державної політики у фінансовій сфері з метою забезпечення належного рівня фінансово – бюджетної дисципліни, посилення контролю за додержанням законодавства з фінансових питань, економним витрачанням бюджетних коштів.
З метою раціонального та ефективного використання бюджетних коштів, розроблені та затверджені розпорядженням міського голови від 17.05.2018 року за № 74-ОД заходи щодо ефективного використання коштів міського бюджету у 2018 році, яким головним розпорядникам коштів вказано на необхідність встановити контроль за взяттям бюджетних зобов’язань у відповідності до затверджених заходів.
У відповідності до статті 22 Бюджетного кодексу України на головних розпорядників коштів покладаються обов’язки щодо:
- розроблення планів діяльності на плановий період та наступні за плановим два бюджетні періоди;
- організації та забезпеченню складання проектів кошторисів та бюджетних запитів та подачі їх до фінансового органу;
- отримувати бюджетні призначення шляхом їх затвердження у рішенні про міський бюджет та прийняттю рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачам бюджетних коштів, розподіляти та доводити до них в установленому порядку обсягу бюджетних асигнувань;
- затверджувати кошториси розпорядників нижчого рівня;
- розробляти та затверджувати паспорти бюджетних програм;
- здійснювати управління бюджетним коштами у межах встановлення йому бюджетних повноважень та проводити оцінку ефективності бюджетних програм, забезпечувати ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;
- забезпечувати організацію та ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової та бюджетної звітності;
- здійснювати внутрішній контроль за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачами бюджетних коштів і витрачанням ними бюджетних коштів.
З метою вдосконалення організаційної роботи у сфері здійснення внутрішнього контролю розпорядженням міського голови від 05.07.2017 року № 98-ОД затверджені заходи щодо посилення внутрішнього контролю за використанням бюджетних коштів та комунального майна, про виконання яких головні розпорядники коштів зобов’язані інформувати фінансове управління Лебединської міської ради щоквартально до 3 числа місяця, наступного за звітним періодом.
За результатами роботи 9 місяців 2018 року власні доходи загального фонду міського бюджету виконані на 105,1%, отримано 48940,9 тис.грн., порівняно до відповідного періоду 2017 року надходження зросли на 7484,4 тис.грн. або на 18,1 %. Станом на 01.09.2018 року податковий борг по платежам до різних бюджетів по м. Лебедину становив 1575,1 тис.грн. в тому числі до міського бюджету – 684,5 тис.грн., що є значними втратами наповнення бюджету. Борги обліковуються по податку на доходи фізичних осіб в сумі 172,1 тис.грн., порівняно з початком року зменшився на 33,9 тис.грн., по податку на додану вартість із підакцизних товарів борг складає 101,4 тис.грн. – основна сума боргу виникла в результаті перевірок органами ДФС підприємств, які здійснюють торгівлю паливом. За 9 місяців 2018 року сума боргу не змінилася. Сума боргу по сплаті податку на майно становить 86,9 тис.грн., по платі за землю 146,4 тис.грн., по сплаті єдиного податку 177,5 тис.грн. З метою скорочення податкового боргу в 2018 році було проведено 2 засідання робочої групи з погашення податкового боргу, в результаті роботи якої вдалося скоротити податковий борг на суму 4,6 тис.грн., за рішенням суду податковий борг по оренді за землю ТОВ “Лебединський Райагробуд” погашено в сумі 71,6 тис.грн.
Протягом 9 місяців 2018 року в бюджетних установах міста проведено 9 зовнішніх перевірок, а саме: в відділі освіти виконавчого комітету Лебединської міської ради –ГУ Пенсійного фонду України в Сумській області – 2 перевірки, ГУ Держпродспоживслужби України в Сумській області – 2 перевірки, Управлінням Державної охорони праці в Сумській області, Лебединським міжрайонним лабораторним центром, Департаментом освіти і науки Сумської ОДА. В ході перевірок порушень не встановлено.
Працівниками фінансового управління проведено 48 перевірок правильності складання кошторисів бюджетних установ, що фінансуються з міського бюджету.
Головними розпорядниками коштів міського бюджету здійснюється внутрішній контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів. Соціальним інспектором управління праці та соціального захисту населення проводились перевірки правильності призначення соціальних допомог та цільового використання бюджетних коштів. За 6 місяців обстежено 626 малозабезпечених сімей, які отримують державну соціальну допомогу. В ході перевірки було виявлено 3 порушення. Підлягає стягненню та поверненню в державний бюджет 9,4 тис.грн. В ході перевірки правильності призначення субсидії було виявлено 64 порушення на суму 95,7 тис.грн. За І півріччя повернуто до державного бюджету коштів на загальну суму 66,7 тис.грн.
З метою підвищення професійного рівня працівниками фінансового управління надається методична допомога працівникам бухгалтерських служб бюджетних установ в частині ефективного та цільового використання бюджетних коштів, 07.02.2018 року проведена нарада на тему: «Оцінка ефективності бюджетних програм». Лебединським управлінням Державної казначейської служби України Сумської області 01.02.2018 року проведена відеоконференція з головними розпорядниками коштів з питань запровадження системи електронної звітності, 20.03.2018 року проведено навчання з питання подання електронної фінансової звітності, 27.03.2018 року навчання щодо нових вимог з казначейського обслуговування, 28.09.2018 року навчання про особливості в роботі з системою дистанційного обслуговування «Клієнт-Казначейство».
Наступним питанням порядку денного апаратної наради була робота зі зверненнями громадян у Лебединській міськрайонній філії Сумського обласного центру зайнятості. За словами директора філії Миколи Падалки, робота зі зверненнями громадян здійснюється відповідно до законодавства, в установі запроваджено особистий прийом громадян директором та заступником директора. Протягом 9 місяців 2018 року до Лебединської міськрайонної філії надійшло 7 письмових звернень, які були проаналізовані, розглянуті і по яким надані письмові відповіді. При розгляді звернень особлива увага приділяється зверненням інвалідів, військовослужбовців, внутрішньо переміщених осіб та інших громадян, які потребують соціального заходу та підтримки. Заявникам, окрім відповіді, надається роз’яснення порядку оскарження прийнятих рішень.
У Лебединській міськрайонній філії щорічно затверджується графік особистого прийому громадян керівником та заступником директора філії, який неухильно дотримується. Але, за необхідності, кожен бажаючий має можливість щоденно поспілкуватися з будь-ким із працівників філії. Для оперативного розгляду звернень громадян філія взаємодіє з органами місцевого самоврядування, структурними підрозділами райдержадміністрації та територіальними органами виконавчої влади.
Проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота щодо можливості звернутися за допомогою засобів телефонного зв’язку на «гарячу лінію» та з використанням мережі Інтернет.
Відділ з питань внутрішньої політики.