Легалізація зайнятості населення та заробітної плати

Нещодавно Прем’єр-Міністром України Володимиром Гройсманом оголошено місячник по проведенню інформаційно-роз’яснювальних заходів, спрямованих на детінізацію зайнятості та доходів населення.

“Питання легалізації трудових відносин, як одного із основних резервів наповнення бюджету Пенсійного фонду України та гарантії реалізації прав найманих працівників на загальнообов’язкове державне соціальне страхування — є пріоритетним напрямком діяльності територіального управління. Адже через використання праці незареєстрованих найманих працівників, виплати заробітної плати “в конверті” або в розмірі нижче законодавчо встановленого мінімуму держава втрачає мільйони несплачених податків та внесків до Пенсійного фонду України, а громадяни позбуваються соціального захисту.

Працівники управління завжди  займають активну позицію відносно  питань легалізації заробітної плати. Для цього використовують дієвий інструмент — реєстр застрахованих осіб загальнообов’язкового державного соціального страхування. Інформація, котру він містить, дає змогу здійснювати всебічний аналіз персоніфікованих даних про заробітну плату та кількості  працюючих громадян.

Так, відповідно до Порядку обміну інформацією про відомості, що містять ознаки використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 29.05.2017 за №11-1, зареєстрованого в Мінюсті 20.06.2017 за №776/30644 та спільного листа від 14.06.2016 №19703/03-10 Пенсійним фондом України, Державною фіскальною службою України та Державною службою з питань праці запроваджено обмін інформацією щодо виявлення ознак неоформлених працівників та порушень законодавства про працю, що стосується:

застрахованих осіб, які працюють за сумісництвом у п’яти та більше страхувальників;

застрахованих осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами у одного страхувальника понад рік;

страхувальників, у яких кількість застрахованих осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами, більше, ніж чисельність штатних працівників;

страхувальників, які у звітному місяці збільшили на 20 % та більше кількість застрахованих осіб з ознакою “неповний робочий час”;

страхувальників, які нараховують заробітну плату нижче законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати за основним місцем роботи, крім тих, які у звітності заповнили ознаку “неповний робочий час”, та тих, які розпочали та закінчили трудові відносини у звітному місяці;

страхувальників, у яких у звітному місяці відображено початок трудових відносин з працівниками, але які не подали повідомлення про прийняття працівника на роботу;

страхувальників, які у звітному місяці надали відомості про застрахованих осіб, які перебували у відпустці без збереження заробітної плати тривалістю понад встановлену законодавством та яким нарахування заробітної плати не здійснювалось;

страхувальників, у яких протягом року показники кількості застрахованих осіб та загальної суми нарахованої заробітної плати не змінювалися;

страхувальників, у яких у звітному місяці відбулося зменшення штатної чисельності працівників на 10 % більше у порівнянні з попереднім звітним місяцем;

страхувальників, які у звітному місяці порушили вимоги частини п’ятої статті 8 Закону — не здійснили доплату до мінімального страхового внеску;

страхувальників, які здійснюють діяльність у відповідних галузях економіки, де середня заробітна плата найманих працівників  є меншою, ніж середня заробітна плата по відповідних галузях в регіоні та в цілому по Україні;

страхувальників, які подали повідомлення про прийняття працівника на роботу, але не відобразили дані про нараховану йому заробітну плату за відповідний місяць та дату закінчення трудових відносин.

Управління щомісяця  проводе моніторинг відомостей реєстру застрахованих осіб та надає інформацію про платників відповідним органам для здійснення заходів реагування.

Згідно з визначеними критеріями та за результатами аналітично-моніторингових досліджень у січні-серпні 2018 року   матеріали відносно 225 суб’єктів господарювання Білопільського та Лебединського районів, направлялись  державній інспекції нагляду за додержанням законодавства про оплату праці, правоохоронним та податковим органам.

Управління взаємодіє з місцевими державними адміністраціями щодо захисту прав найманих працівників на пенсійне страхування,  виявлення фактів використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю. За ініціативою управління на 23 засіданнях робочих груп при райдержадміністраціях заслухано 214 суб’єктів господарювання, як наслідок, 280 найманим працівникам здійснено доплату до мінімальної заробітної плати, чим забезпечено їх право на зарахування страхового стажу у повному обсязі. В результаті  проведених заходів по легалізації трудових відносин та дослідженню ефективності використання трудових ресурсів в сільській місцевості, додатково отримано кошти до бюджету Фонду  від сплати єдиного внеску у сумі понад 850 тис.грн.

Фахівцями управління взято участь у 11 виступах на місцевих каналах радіомовлення, опубліковано 7 статей у пресі, розміщено 26 інформацій на веб-ресурсах, проведено 70 зустрічей у трудових колективах, 10 семінарів з платниками з роз’яснення необхідності дотримання роботодавцями законодавства про оплату праці, а також соціальних переваг отримання легальних доходів”.

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *