Art-простір: “Комсомольці 20-х років” (1970)

Вайнштейн Михайло (Мойсей) Ісаакович (1940-1981)

Розмір: 50х70 см
Картон, олія
В колекції: 
до 1973  року

Михайло Вайнштейн – видатний живописець, автор тематичних картин, портретів, пейзажів, натюрмортів, а також графічних та скульптурних творів. У часи короткої «хрущовської відлиги», в умовах не найкращих для творчості, яскравим й темпераментним спалахнуло його мистецтво.

Вихованець видатної школи Сергія Григор’єва, Вайнштейн став одним із класиків українського «мистецтва андеграунд», що в 1960-1970-х роках відзначалося епатажем, відмовою від загальноприйнятих цінностей, традицій та норм. Це вільна творчість, символ духовної свободи та творчої незалежності.

Саме тому, працюючи в нестримному потоці буденності, Михайло Вайнштейн умів зводити прості речі до рівня афоризмів, що згодом стало його своєрідною візитною карткою. В його роботах оригінальність образів завжди поєднувалися із витонченим художнім смаком. При цьому, портрети, жанрові картини й натюрморти, художник часто виконував в стриманій і трохи похмурій кольоровій палітрі: в них обмаль яскравих барв і майже повна відсутність відверто оптимістичних сюжетів. Мабуть, однією з причин цього можна назвати тяжку, смертельну недугу, на яку страждав художник.

Яскравий представник епохи шістдесятництва, Михайло Вайнштейн пішов у вічність рано, на вершині стрімкого творчого злету. Проте, він не зник безслідно, залишивши свої роботи людям, одна із яких – живописний твір «Комсомольці 20 –х років» сьогодні зберігається в Лебедині.

В ній ностальгійний характер, стилістично зведеної до кольорової фотографії картини, став своєрідним відображенням ідеалів буття тієї епохи. Картина демонструє особливий тип радянських людей – дорослих і відповідальних, які мають досвід та особисті переконання. Художник також зумів поєднати мужнє, суворе сприйняття дійсності з ліричним, індивідуально-психологічним станом зображених.

Стилістично «суворий стиль» картини проявляється у фронтальному розташуванні персонажів, стиснутим простором та майже буденним сюжетом, в якому герої писані в стриманій біло-блакитній та чорній гамі із геометризацією форм. В цому відчувається перегук із принципами  кубізму.

Михайло Вайнштейн справжній майстер образності кольору, кожна пляма якого на полотні – результат надзвичайно самобутнього професійного досвіду. Його роботи стали уособленням пошуку інтелектуального змісту. В них автор шукав те смислове наповнення творчості, яке б не змикалося з наносними штампами і завченими методами соцреалізму.

Ближче познайомитися з роботою Михайла Вайнштейна «Комсомольці 20-х років», а також іншими роботами українських та російських художників другої половини ХХ століття можна в Лебединському міському художньому музеї ім. Б.К. Руднєва. Музей знаходиться за адресою: м. Лебедин, пл. Волі, 17, тел. 2-18-81. Сайт музею – http://artmuseum.lebedyn.org/

Художній музей

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *