Рідна Галина Іванівна (нар. 1952)
Розмір: 80 х 65 см
Полотно, олія
В колекції: з 1990 року
Рідко хто здатен вкласти в свої роботи стільки життя, що вони починають здаватися самодостатніми світами, як полтавська художниця Галина Рідна. Її картини важко сплутати з творами інших митців. В них образи, які промовляють до кожного. Максимально спрощені та схематизовані, вони водночас дуже живі та динамічні, вони звертаються до глядача своєю концентрацією кольору та форми.
Ім’я Галини Рідної та її роботи закарбувалися в історії українського мистецтва давно і надовго. Втім, визнанню передували тривалі творчі пошуки під час навчання в Одеському художньому училищі, Миргородському керамічному технікумі та проживанні в Канаді. Але поклик власного коріння та спрага за щирим спілкуванням повернули вже відому художницю на Полтавщину, де вона невтомно формує нові власні живописні стилі. З 1988 року Галина Рідна член НСХУ, а з 1995 року – Заслужений художник України.
В роботах Рідної проглядає потужна, красномовна та неприхована індивідуальність, вона виростає у переосмисленні та художньому відтворенні народних мистецьких практик, які постають як авторські ємності чистого народного духу. Це добре помітно у вишукано-лаконічній добірці натюрмортів з квітами, що представляють більш досконалі та вичерпні інтерпретації народних елементів, вміщених у продумані композиції.
Зокрема, в натюрморті «Квіткова симфонія» художниця пропонує по-іншому поглянути на стихійні вияви народного мистецтва – у представленні елітному, вивіреному, певною мірою бароковому. Своєрідна колірна палітра додає свого внеску до особливості та унікальності роботи.
Одинадцять квітів, виконаних корпусними мазками, утворюють єдину композицію. Між квітами існує зв’язок, що проявляється у кольорі та об’ємі. Чим довше на них дивишся, тим більшими і яскравішими вони становляться. Їх колір, наче, кидає нам виклик, зачіпаючи уяву, пробуджуючи в нас слова там, де ми не очікували їх знайти, підказуючи форму там, де раніше не було нічого. Квіти поступово з’являються у творчості художниці з 70-х років і стають одним з найбільш часто повторюваних сюжетів. Їх спектральна форма чудово відповідає живописній мові Галини Рідної.
За уявною простотою натюрморту ховається вся складність його стилістичних пошуків. Експресивні рухи кисті підкреслюють не тільки об’єми й кольори, але й роблять осяжною вазу та край стола. В композиції немає нічого випадкового: предмети і квіти розташовані в просторі під різними кутами, і немов кружляють по колу, пропонуючи збалансовану, але дуже складну множинність точок зору.
Картини Галини Рідної багато в чому абстрактні, а як відомо, абстрактний живопис – це примітивно кажучи, натяк та відправна точка для асоціацій. Однією із таких асоціацій є версія, що в натюрморті закодовано портрет родини самої художниці, а кольорами позначені їхні долі.
Ближче познайомитися з натюрмортом Галини Рідної «Квіткова симфонія» можна в Лебединському міському художньому музеї ім. Б.К. Руднєва. Музей знаходиться за адресою: м. Лебедин, пл. Волі, 17, тел. 2-18-81. Сайт музею – http://artmuseum.lebedyn.org/
Художній музей