На сучасному етапі становлення громадянського суспільства в Україні актуального значення набуває розвиток інституту звернень громадян, який є основним каналом зв’язків громадянина і держави.
На виконання доручень Уряду в управлінні з 1 лютого 2014 року створений відділ з обслуговування та розгляду звернень громадян, який працює за принципом «єдиного вікна». Робота «єдиного вікна» дала змогу спростити процедуру отримання послуг: велика економія часу, підвищена комфортність та якість обслуговування, можливість отримати вичерпну інформацію. Протягом 2015 року за консультаціями, роз’ясненнями, послугами до «єдиного вікна» звернулося 10425 громадян.
На особистому прийомі у керівників та спеціалістів управління побувало 12338 чоловік, що на 1572 звернення більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Крім того, за 12 місяців 2015 року до управління Фонду надійшло 37 письмових звернень громадян, з них: 1 звернення від особи, яка має статус “дитина війни”, 5 – від осіб, що постраждали внаслідок ЧАЕС, 31 – інші категорії громадян ( пенсіонери, працівники бюджетної сфери ). У порівнянні з відповідним періодом минулого року кількість письмових звернень зменшилась на 25 заяв. Повторних звернень громадян та запитів на публічну інформацію до управління Фонду не надходило.
Здійснено 57 виїзних прийоми громадян, на яких було прийнято 591 особу, що на 99 звернень більше ніж у минулому році.
Не втрачають своєї актуальності і постійно діючі «гарячі» телефонні лінії які функціонують в управлінні для надання відповідей з питань пенсійного забезпечення. Протягом звітного періоду в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 122 особи, що на 79 дзвінків менше, ніж у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Завдяки новітнім інформаційним технологіям Пенсійний фонд перейшов на якісно новий рівень обслуговування громадян – це веб-портал електронних послуг ПФУ. Даний ресурс призначений як для пересічних громадян, працюючих осіб та пенсіонерів, так і для організацій, підприємств та підприємців. На сторінках порталу для загального доступу в окремих розділах розміщена корисна інформація – нормативно-правові акти, бланки документів, заяв та приклади їх заповнення, графіки прийому громадян. Однією з важливих функціональних особливостей порталу є особистий електронний кабінет користувача порталу. В ньому користувач має можливість переглянути інформацію про стан відомостей, які подаються роботодавцями власне за нього, про розмір пенсійної виплати.
Також в електронному кабінеті надана можливість безпосередньо на порталі взаємодіяти з територіальними органами Пенсійного фонду України шляхом створення звернення з питань, що цікавлять. На даний час на веб-порталі зареєстровано 1469 користувачів. Звернень громадян через Web-портал ПФУ не надходило.
У своїх зверненнях громадяни найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та проведення перерахунку пенсії, її індексації, роз’яснення діючого пенсійного законодавства.
Усі звернення, що надходили до управління розглянуто у встановлені терміни. Відвідувачам надано вичерпні консультації щодо пенсійного законодавства, обґрунтовані роз’яснення щодо призначення та виплати пенсії, з інших порушених ними питань.