На захисті прав споживачів

Питання здійснення контролю за дотриманням законодавства по захисту прав споживачів у2015 році розглянуті на нараді при міському голові 11 січня ц.р.

Особливу увагу було приділено питанню  щодо  роботи зі зверненнями громадян та зазначено, що оперативне вирішення проблем споживачів вимагає від виконавчого комітету та відділу торгівлі, побутового обслуговування і захисту прав споживачів системного і цілеспрямованого підходу у роботі з торгівельною мережею та сферою обслуговування, громадськими організаціями, засобами масової інформації, та передбачає ряд цілісних заходів економічного, правового та організаційного характеру, спрямованих на захист прав і законних інтересів споживачів.

Доповідаючи про результати роботи за 2015 рік, начальник відділу торгівлі Олексій Харченко зауважив, що кількість звернень зменшилася на 6,7% порівняно з 2014 роком, і становить 97 звернень. Із них позитивно вдалося вирішити 82 звернення (85%). В результаті проведеної роботи по фактам продажу товарів неналежної якості, наданих неякісних послуг 31 споживачу повернуті кошти в сумі 61,5 тис.грн., проведено 19 обмінів товару та проведено 21 гарантійний ремонт складної побутової техніки, 16 споживачам надана допомога  в оформленні письмових претензій до продавців

На базі відділу постійно працює громадська приймальня з питань захисту прав споживачів та ринкового нагляду. Звертаючись до приймальні, споживачі отримують роз’яснення своїх прав та рекомендації дій у різноманітних ситуаціях. Так, у 2015 році через громадську приймальню з питань захисту прав споживачів надано 117 консультації та роз’яснень.

Найбільш типові скарги, з якими звертаються люди, стосуються продажу неналежної якості мобільних телефонів, комп’ютерної техніки, пральних машин, монтажу  металопластикових вікон та дверей. Слід відзначити й суттєве збільшення числа зауважень до діяльності суб’єктів господарювання, які надають послуги з перевезення пасажирів по місту.

Основні зауваження споживачів (відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів») стосуються:

  • затримки власниками магазинів прийому від покупців та відправлення до сервісних центрів для гарантійного ремонту неякісних товарів складного асортименту;
  • при продажу товарів складного асортименту та взуття не оформляються  гарантійні талони;
  • на час гарантійного ремонту не завжди надаються з обмінного фонду мобільні телефони, телевізори, холодильники та інша електропобутова техніка, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. № 172. «Про перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд»;
  • допускаються часті випадки, коли не надаються чеки на придбаний товар.

Для покращення обслуговування населення, відділ торгівлі проводить профілактичну робота із суб’єктами господарювання, щодо роз’яснення норм законодавства у сфері захисту прав споживачів.

За результатами 2015 року відділом торгівлі, побутового обслуговування та захисту прав споживачів відзначено професійну підготовку продавців та сучасний підхід до здійснення діяльності в магазинах «Чистий дім», «Алло», «Іванна», «Комфорт». Також цим суб’єктам підприємницької діяльності вдалося забезпечити  належний розгляд звернень громадян.

Шановні споживачі!

Будьте уважними при покупці товарів та отриманні послуг. Але у випадку виникнення проблем, звертайтесь за кваліфікованою допомогою до відділу торгівлі, побутового обслуговування та захисту прав споживачів. Адреса відділу: вул. Пушкіна, 2, тел. 2-25-63. Графік роботи: понеділок – четвер з 8.00 до 17.15; п’ятниця з 8.00 до 16.00; обідня перерва з 12.00 до 13.00.

Відділ з питань внутрішньої політики

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *