Важливим напрямом науково-методичної роботи у загальноосвітньому навчальному закладі є робота з молодими та малодосвідченими вчителями. Цьогоріч школа поповнилася шістьма молодими спеціалістами. Це Інна Лойченко – вчитель інформатики та інформаційних технологій, Тетяна Вязова – викладає географію, Олена Алхімова – відкриває школярам хімічні таємниці, Олена Горбачова – обізнана з фізичними тілами та законами фізики, а Тетяна Семененко та Вікторія Труфаненко виховують у молодших школярів добро і повагу, щирість і взаємопідримку, милосердя і співчуття.
Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від його професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, які умови праці йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творче начало. Ще А.С.Макаренко писав, що справжнім учителем-вихователем можна стати після кількох років роботи в хорошому педагогічному колективі.
Система професійної підготовки вчительських кадрів – це цілісний процес, у структурі якого особливе місце посідає діяльність молодого вчителя після закінчення вищого навчального закладу, його адаптація до професії педагога у школі. Аби цей процес пройшов результативніше існує такий методичний підрозділ, як школа молодого вчителя. Згідно Положень, якими керується його діяльність, за кожним з молодих та малодосвідчених фахівців закріплено наставника. Це педагоги – досвідчені вчителі, що володіють високими професійними і моральними якостями, знаннями в галузі методики викладання предмету і виховання дітей: Бєлєскова Н.П., Вакуленко С.В., Вакула Л.І., Коваленко Л.М., Бендюг А.І. Процес адаптації молодих учителів до навчально-виховної діяльності значною мірою обумовлений ступенем і характером допомоги, яку молодий учитель отримує від адміністрації школи, досвідчених учителів, колег по роботі.
Значна увага приділяється встановленню добрих відносин між молодими вчителями і учнями. У даній сфері учительського життя молодому спеціалісту не обійтися без допомоги шкільного практичного психолога Олени Звоновської, якою розробляються спеціальні пам’ятки, проводяться рольові ігри, тестування, розв’язуються педагогічні ситуації тощо. Всі ці заходи спрямовані на вирішення проблеми «Молодий учитель і учнівський колектив». За необхідності Олена Іванівна завжди допоможе і підтримає.
Робота з молодими вчителями відбувалася уже під час першої зустрічі з адміністрацією закладу, у ході якої педагоги-початківці отримали інформацію про школу, традиції колективу, Статут та Правила внутрішкільного розпорядку. У бесіді директора та його заступників з молодими вчителями з’ясовувалися їхні нахили, бажання, інтереси, керівники намагалися вже з першого спілкування зробити висновок, якої допомоги потребує кожен з них, як найраціональніше використати їхні можливості. З колективом перше знайомство відбулося під час серпневої педагогічної ради. Та вже минула повна навчальна чверть і молоді фахівці впевненою ходою дійшли до чергової педагогічної ради, під час якої і обговорювалося питання методичних заходів щодо роботи з молодими вчителями.
З доповіддю з даного питання виступила заступник директора, керівник Школи молодого вчителя Безкоровайна О.В. На завершення виступу Ольга Василівна наголосила: «Для того, щоб стати педагогом, недостатньо просто закінчити відповідний вуз і з документами прийти у школу, влаштовуватись на роботу. Ні. Треба пройти певний ритуал, який остаточно покаже, що ви готові поринути з головою у важку педагогічну працю». І далі молодих колег чекав певний сюрприз – така собі Посвята у педагоги. Наприкінці новообрані вчителі прочитали клятву, що тепер засвідчує їхню належність до освітян міста.
Згідно плану роботи Школи молодого вчителя попереду молодих колег чекає чергове професійне випробування – тиждень молодого вчителя «Ініціатива і творчість молодих». Попередньо відвідавши уроки не лише своїх наставників, а й інших колег, молоді спеціалісти запросять бажаючих на свої уроки. Крім того, їм буде запропоновано ряд інших методичних заходів.
Удачі Вам і терпіння на тернистому, але благородному, учительському шляху!
Лебединська СШ №7