Єдиний інформаційний день: Нові тарифи на житлово-комунальні послуги, енергоресурси, утримання будинків та порядок надання субсидій населенню

Соціальний захист населення в умовах підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги здійснюється за допомогою програми житлових субсидій. Програма житлових субсидій в Україні діє з 1995 року і зарекомендувала себе як дієвий механізм допомоги соціально незахищеним верствам населення.

За січень – березень 2015 року нараховано субсидій на загальну суму 101,2 млн. гривень. (передбачено бюджетом – 1 032, 7 млн. гривень). У березні 2015 року 87,2 тис. сімей області (19,7% від загальної кількості сімей області) одержували субсидію на житлово-комунальні послуги (аналогічний показник по Україні 6,8% сімей).

Сьогодні відбувається суттєва реформа системи надання житлових субсидій населенню, що запроваджується з 1 травня.

Призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів – заяви та декларації для цього запроваджуються спрощені форми заяви та декларації про доходи і витрати осіб для звернення за субсидією. Запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником.

Всі інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій (про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами) надають організації, які надають ці послуги, на запит органів соціального захисту населення.

Інформацію про доходи для призначення житлової субсидії органи соціального захисту населення будуть отримувати у порядку обміну від Державної фіскальної служи та Пенсійного фонду.

При цьому, забороняється вимагати від заявників інші документи, ніж передбачені Положенням про призначення житлових субсидій.

Перевірка достовірності поданих даних здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.

Кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв у квітні отримало та отримає у жовтні 2015 року спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії.

Скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій крім здійснення одноразової дорого вартісної покупки (на суму понад 50 тис. гривень), а саме:

– наявність у власності двох житлових приміщень;

– наявність у власності двох автомобілів;

– наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;

– здача в найм житлового приміщення;

– здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів.

Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не опалювальний період чи 6 місяців, як раніше.

Встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період (скасовується необхідність повторного звернення до органу соціального захисту населення для призначення субсидії на новий період у разі відсутності змін).

Субсидія призначається одному із членів домогосподарства, який зареєстрований у житловому приміщенні і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг.

Право на отримання житлових субсидій мають домогосподарства, у яких витрати на оплату житлово-комунальних послуг виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.

Для призначення житлової субсидії застосовуватимуться доходи за попередній календарний рік без урахування податку з доходів фізичних осіб.

Після закінчення терміну отримання субсидії органи соціального захисту населення здійснюватимуть розрахунок субсидії на наступний період автоматично.

Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.

Надано право на оформлення субсидій особам, які орендують житло і оплачують вартість житлово-комунальних послуг на підставі письмового договору найму (оренди) житла та відкритих на орендарів особових рахунків з оплати комунальних послуг.

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації. Документи для призначення субсидії можуть бути надіслані до місцевого управління праці та соціального захисту населення поштою. У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

Для 87,2 тис. сімей області, які сьогодні одержують субсидії (в опалювальний період 2014-2015 років) передбачено автоматичне призначення субсидій на новий термін без необхідності надання нового пакету документів та звернення до органів соціального захисту. На підставі вже наданих ними даних органи соціального захистунаселення самостійно автоматично оновлять інформацію про їхні доходи за попередній календарний рік через Фіскальну службу або органи Пенсійного фонду і нарахують їм субсидії автоматично, без потреби звертатися особисто та витрачати час.

Для ефективного використання наявних людських ресурсів та максимального скорочення термінів призначення житлових субсидій робота з прийому громадян організована з використанням переваг єдиної технології прийому громадян. За бажанням необхідні документи для призначення субсидії можна надіслати поштою. При потребі соціальні працівники територіальних центрів соціального обслуговування забезпечують оформлення документів на дому для призначення субсидій громадянам похилого віку та з обмеженими фізичними можливостями. До роботи з прийому документів у сільській місцевості залучені 398 уповноважених осіб сільських та селищних рад.

В управліннях соціального захисту населення районних державних адміністрацій, міських рад щодня, включаючи суботу, проводиться прийом громадян без обідньої перерви, записатися на прийом у зручний час можна безпосередньо в управлінні чи в телефонному режимі. Телефони «гарячих ліній» за якими можна отримати роз’яснення, та телефони попереднього запису розміщені на сайті Департаменту. Черг немає, система соціального захисту області робить все, щоб захистити малозабезпечених громадян.

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *