Педагогічна знахідка

“Неможливо навчити людину на все життя,
але можна й треба навчити її все життя вчитися “
І.Я. Лернер

Сьомого квітня 2015 року на базі Лебединської спеціалізованої школи №7 в черговий раз педагоги Лебедина зібралися на свято педагогічний ідей – міський фестиваль «Педагогічна знахідка». Професія вчителя унікальна. Кожен педагог своїм серцем і розумом формує завтрашню людину,а зрештою – всю цивілізацію. Учитель – не тільки викладач, а творець всього нового, захоплюючого, той, хто наполегливо йде до вершин професіоналізму. Тому не випадково, що на початку свята вітання приймали вчителі-лауреати Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності «Вчитель року – 2015» та «Творча особистість року». Зі словами вдячності та побажання нових творчих злетів до переможців та педагогічної громадськості міста звернувся міський голова Анатолій Троян, який відмітив , що успіхи освітян – це вклад у створення загального позитивного іміджу міста серед міст та районів Сумщини. Міський голова нагородив подяками Ольгу Зазеко, вчителя ЗОШ №1; Оксану Древаль, вчителя ЗОШ №5; Ольгу Шиян, вчителя ЗОШ №3; Оксану Гурську, вчителя ЗОШ №6; Тетяну Литовченко, керівника гуртка ЦПО. На великому суспільному значенні професії вчителя наголосив перший заступник міського голови Василь Каща та побажав педагогам і в подальшому біти творчими й непереможними у професійних конкурсах.

З вітальним словом до присутніх зверталися начальник відділу освіти Володимир Доценко та голова міської профспілкової організації працівників освіти С.М. Таран. Дарували пісні переможцям, гостям  та учасникам фестивалю  Світлана Набок (ще й чарівна ведуча свята), Ольга Березова, дует Оксани та Софійки Бубон.

0897

0900

Вчителі початкової школи… Вони першими зустрічають маленьку людину, ведуть її по країні знань, закладають підґрунтя успішного майбутнього кожного учня. Якщо педагог намагається оцінити подачу будь-якого матеріалу на уроці з позиції учня  і  тим самим  відшукати ефективні форми і методи викладання матеріалу, урок стає цікавим, а навчання – жаданим, успішним, бажаним. Досвідом роботи щодо упровадження у практику роботи інтерактивних методів, які  дають змогу вчителю навчити дітей думати самостійно і бути в  атмосфері емоційного благополуччя і духовного взаємозбагачення дитячого колективу ділилася разом зі своїми учнями-третьокласниками вчитель СШ №7 К. І. Кульбачна .

Як швидко обирати інноваційну стратегію навчання, застосувати нестандартні форми проведення уроків розповідала вчитель загальноосвітньої школи №5 Я. Б. Свистун, яка і сама постійно прагне до вдосконалення. А запропоновані цікаві вправи з мовленнєвої зарядки разом з вчителем виконували і всі глядачі.

Не лише отримання інформації, а критичне її переосмислення, навчання учнів формулювати і відстоювати власну думку, розуміти суть хімічних явищ, осмислення ідей – ось головне завдання учнівського експерименту у шкільному курсі хімії. Як досягти успіху при мінімальному матеріальному забезпеченні кабінету хімічними реактивами, як зацікавити сучасних учнів – на ці та інші запитання давала відповідь вчитель Лебединської ЗОШ №6 С.А. Гаранжа. А її хімічний дослід із перетворенням білих троянд  на рожеві не залишив нікого байдужим.

Сучасне суспільство глобалізоване. Уявити собі сьогодення без інтернету, мобільних телефонів важко. Навчальний заклад потребує все нових поколінь комп’ютерів, нових швидкостей інтернету. Проте в будь-якій аудиторії можна організувати сучасний навчальний процес, використовуючи власні ноутбуки і безпровідну мережу. Для роботи учні можуть використати ipad-и, ноутбуки або нетбуки, що підтримують безпровідне підключення за стандартом Wi-fi. Вчитель загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 О.В. Гавиленко поділилася з педагогами досвідом використання саме таких «хмарних технологій» на уроках інформатики, трудового навчання.

Молоді педагоги ЗОШ №4 Ж.С. Линник, С.С. Вишнякова, І.А.  Лойченко запропонували всім присутнім фрагмент засідання методичного об’єднання, яке розглядало поняття емоційного інтелекту, бо успіх у житті у значній мірі залежить від розумного володіння емоціями. Сьогодні успішні люди беруть в союзники не тільки логіку, але і емоції. Модне поняття «бізнес-інтуїція» засноване, в першу чергу, на аналізі емоційної інформації, яка точніше і багатогранніша, ніж логічна. Тож присутні мали змогу познайомитися з новими цікавими думками та залучитися до пошуку інформації з цієї проблеми.

Упровадження дослідницького методу в процесі  вивчення англійської мови  є одним із шляхів реалізації  програми підготовки  високоосвіченого випускника школи, – переконана вчитель Лебединської школи №1 Н. М. Логвиненко, яка виховує переможців конкурсів Малої академії наук України. Познайомивши присутніх із дієвою системою роботи з дітьми над дослідницькими проектами, вчитель ще раз наголосила на тому, що одним із найважливіших завдань школи у роботі з дітьми є набуття учнями навичок самостійності, вмінь займатися  самоосвітою,  і як наслідок – стати успішними і конкурентоздатними у майбутньому дорослому житті.

0899

0898

Якщо учні займаються туристсько-краєнавчою роботою, то   без сумніву вони стають сильними, здоровими, витривалими і винахідливими. Бо туризм – це і спорт, і спілкування, і виховання особистості, а краєзнавство – вивчення навколишнього світу через цікаву, багатогранну екскурсійну діяльність. Лише другий рік у нашому місті діють гуртки туристсько-краєзнавчого напряму центру позашкільної освіти, а їх перемог вистачить на маленький навчальний заклад. Досвідом результативної роботи з учнями у позашкільній роботі ділилася з колегами І. Д. Безугла.

Кожен із виступаючих на фестивалі педагогів виявив високий рівень обізнаності у сучасних інформаційно-комінікативних технологіях: сучасні презентації досвіду, використання відеофрагментів, гіперпосилання на  джерела інтернет – все це підвладно  педагогам нашого міста.

Рівень фестивалю зростає з кожним роком. Тож креативу, творчості, здобутків, перемог та позитивного налаштування до нового, педагоги Лебедина!

Відділ освіти

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *