Сумська об’єднана державна фінансова інспекція дотримується свого конституційного обов’язку щодо розгляду звернень громадян

Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. У ст. 40 Конституції України зазначено, що громадяни України мають право звертатися до органів державної влади і місцевого самоврядування та встановлено обов’язок органів влади та посадових осіб розглядати звернення й надавати обґрунтовані відповіді.

Звернення громадян, по-перше, є однією з форм участі населення в державному управлінні, у вирішенні державних і суспільних справ, можливістю активного впливу громадянина на діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування.

По-друге, це спосіб відновлення порушеного права громадянина через подання до органів державної влади скарг, заяв і клопотань. У такому розумінні це механізм виконання соціальних обов’язків публічної влади.

Від правильного функціонування адміністративно-правових механізмів реалізації прав громадян, від чіткого й ефективного реагування влади на їхні звернення залежить здатність держави забезпечувати належний захист законних інтересів громадян. Досвід показує, що громадяни України активно користуються своїм правом на звернення. Так, впродовж 2014 року в адресу Сумської об’єднаної державної фінансової інспекції надійшло від громадян 24 звернення. Всі вони розглянуті з наданням заявникам необхідних роз’яснень та консультацій. В основному громадяни звертаються до інспекції за роз’ясненнями з питань праці і заробітної плати – 13, соціального захисту – 9.

Крім того, є звернення громадян щодо можливих фактів порушень при використанні бюджетних коштів.

Звичайно, є звернення щодо питань, законодавчо не віднесених до компетенції Держфінінспекції України. Але й вони не залишаються без уваги, а направляються за належністю до інших установ, які їх враховують у своїй діяльності.

На жаль, є звернення, які взагалі не підлягали розгляду, бо в них були відсутні законодавчо визначені умови, а саме: підписи заявників, місця їх проживання та інші відомості, за якими можна було б встановити авторство. Анонімні звернення відповідно до законодавства розгляду не підлягають..

Також, не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішене по суті, а також скарги, терміни для подання яких закінчилися, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Не можуть бути предметом оскарження в адміністративному порядку рішення загальних зборів членів колективних сільськогосподарських підприємств, акціонерних товариств, юридичних осіб, створених на основі колективної власності, а також рішення вищих державних органів. Скарги на такі рішення є предметом розгляду виключно суду.

Законом забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина.

Сумською об’єднаною державною фінансовою інспекцією звернення громадян приймаються за адресою: Покровська площа, 11, м. Суми, 40000

До того ж, в Сумській об’єднаній державній фінансовій інспекції з 9:00 до 18:00, а в п’ятницю до 16:45 (крім вихідних та святкових днів) функціонує «телефон довіри» за номером 68‑70‑71.

Зателефонувавши за вказаним номером кожен громадянин може отримати роз’яснення щодо повноважень органів Держфінінспеції України та повідомити про нецільове використання чи розкрадання бюджетних коштів та майна, зловживання при веденні бухгалтерського обліку і фінансової звітності в органах виконавчої влади, державних фондах, бюджетних установ і суб’єктів господарювання державного сектору економіки та на підприємствах, установах, організаціях, які отримують (отримували) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували) державне чи комунальне майно.

В.М. Чемерис, начальник Сумської об’єднаної
державної фінансової інспекції  

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *