На порядку денному – захист прав споживачів

Питання здійснення контролю за дотриманням законодавства по захисту прав споживачів розглядалися 16 лютого ц.р. на апаратній нараді у міського голови Анатолія Трояна.

На нараді були розглянуті актуальні питання щодо захисту прав споживачів в місті Лебедині у 2014 році. Зокрема, начальником відділу торгівлі, побутового обслуговування та з питань захисту прав споживачів міськвиконкому Олексієм Харченком відзначено, що за минулий рік до відділу звернулося 104 особи (96 за 2013 р.).  Позитивно вирішено на користь споживачів  88, що становить 85%  (95% за 2013 р.).   В результаті проведеної роботи по фактам продажу товарів неналежної якості, наданих неякісних послуг 43 (31) споживачам повернуті кошти в сумі 41,5 тис. грн. (32 тис. грн. за 2013 р.), проведено 18 обмінів товару та проведено 21 гарантійний ремонт складної побутової техніки, 18 споживачам надана допомога  в оформленні письмових претензій до продавців. 

На базі відділу постійно працює громадська приймальня з питань захисту прав споживачів та ринкового нагляду.   Надаються консультації споживачам про їх права та рекомендації щодо дій споживачів в різноманітних ситуаціях. Так  у 2014 році надано  128 консультації та роз’яснень.

Із загальної кількості питань, які одержані і розглянуті,  це в основному продаж    неналежної якості мобільних телефонів, комп’ютерної техніки,  пральних машин,  установка метелопластикових вікон та дверей.

Основні зауваження споживачів  –  це порушення ст. 8 Закону України “Про захист прав споживачів” приватними підприємцями (реалізаторами) при здійсненні торгівельної діяльності та надання послуг населенню, а саме:

  • затримка власниками магазинів  прийому від покупців  та відправлення до сервісних центрів для гарантійного ремонту неякісних товарів складного асортименту;
  • при продажу товарів складного асортименту та взуття не оформляються  гарантійні талони;
  • на час гарантійного ремонту не завжди надаються з обмінного фонду мобільні телефони, телевізори, холодильники та іншу електропобутову техніку, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. № 172. «Про перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд»;
  • допускаються часті випадки, коли не надаються чеки на придбаний товар.

З метою покращення обслуговування населення, відділ торгівлі проводить профілактичну робота із суб’єктами господарювання щодо покращення ситуації у сфері захисту прав споживачів та останніх змін у законодавстві. За результатами роботи у 2014 році слід відзначити професійну підготовку продавців та сучасний підхід у взаєминах із споживачами в магазинах «Чистий дім», «Алло», «МТС», «Іванна», «Комфорт» та належний розгляд звернень громадян. Разом з тим, з об’єктивних та інших причин виникають труднощі в роботі з магазином «Техносвіт».

На нараді також відзначено, що за   2014 рік  інспекцією з питань захисту прав споживачі у Сумській області перевірено 24 об’єкти сфери торгівлі у м. Лебедин. За допущені порушення 22 особи притягнуті інспекцією до адміністративної відповідальності та накладено штрафні санкції на суму 3,4 тис. грн.  У відповідності зі ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» до 22 суб’єктів господарювання застосовані адміністративно – господарські санкції, на суму 11,4 тис. грн. на підставі результатів перевірок та з метою припинення порушень законодавства про захист прав споживачів.

Саме  такі заходи  захищають споживача від  придбання неякісних товарів, а  в деяких випадках попереджують негативний вплив споживання недоброякісних  продуктів на здоров’я людини.


Відділ з питань внутрішньої політики

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *