Питання здійснення контролю за дотриманням законодавства по захисту прав споживачів розглядалися 16 лютого ц.р. на апаратній нараді у міського голови Анатолія Трояна.
На нараді були розглянуті актуальні питання щодо захисту прав споживачів в місті Лебедині у 2014 році. Зокрема, начальником відділу торгівлі, побутового обслуговування та з питань захисту прав споживачів міськвиконкому Олексієм Харченком відзначено, що за минулий рік до відділу звернулося 104 особи (96 за 2013 р.). Позитивно вирішено на користь споживачів 88, що становить 85% (95% за 2013 р.). В результаті проведеної роботи по фактам продажу товарів неналежної якості, наданих неякісних послуг 43 (31) споживачам повернуті кошти в сумі 41,5 тис. грн. (32 тис. грн. за 2013 р.), проведено 18 обмінів товару та проведено 21 гарантійний ремонт складної побутової техніки, 18 споживачам надана допомога в оформленні письмових претензій до продавців.
На базі відділу постійно працює громадська приймальня з питань захисту прав споживачів та ринкового нагляду. Надаються консультації споживачам про їх права та рекомендації щодо дій споживачів в різноманітних ситуаціях. Так у 2014 році надано 128 консультації та роз’яснень.
Із загальної кількості питань, які одержані і розглянуті, це в основному продаж неналежної якості мобільних телефонів, комп’ютерної техніки, пральних машин, установка метелопластикових вікон та дверей.
Основні зауваження споживачів – це порушення ст. 8 Закону України “Про захист прав споживачів” приватними підприємцями (реалізаторами) при здійсненні торгівельної діяльності та надання послуг населенню, а саме:
- затримка власниками магазинів прийому від покупців та відправлення до сервісних центрів для гарантійного ремонту неякісних товарів складного асортименту;
- при продажу товарів складного асортименту та взуття не оформляються гарантійні талони;
- на час гарантійного ремонту не завжди надаються з обмінного фонду мобільні телефони, телевізори, холодильники та іншу електропобутову техніку, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. № 172. «Про перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд»;
- допускаються часті випадки, коли не надаються чеки на придбаний товар.
З метою покращення обслуговування населення, відділ торгівлі проводить профілактичну робота із суб’єктами господарювання щодо покращення ситуації у сфері захисту прав споживачів та останніх змін у законодавстві. За результатами роботи у 2014 році слід відзначити професійну підготовку продавців та сучасний підхід у взаєминах із споживачами в магазинах «Чистий дім», «Алло», «МТС», «Іванна», «Комфорт» та належний розгляд звернень громадян. Разом з тим, з об’єктивних та інших причин виникають труднощі в роботі з магазином «Техносвіт».
На нараді також відзначено, що за 2014 рік інспекцією з питань захисту прав споживачі у Сумській області перевірено 24 об’єкти сфери торгівлі у м. Лебедин. За допущені порушення 22 особи притягнуті інспекцією до адміністративної відповідальності та накладено штрафні санкції на суму 3,4 тис. грн. У відповідності зі ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» до 22 суб’єктів господарювання застосовані адміністративно – господарські санкції, на суму 11,4 тис. грн. на підставі результатів перевірок та з метою припинення порушень законодавства про захист прав споживачів.
Саме такі заходи захищають споживача від придбання неякісних товарів, а в деяких випадках попереджують негативний вплив споживання недоброякісних продуктів на здоров’я людини.
Відділ з питань внутрішньої політики