Підведено підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради протягом 2024 року

Під час чергового засідання виконавчого комітету Лебединської міської ради під головуванням виконуючої обов’язки міського голови Світлани ГОРОШКО було детально розглянуто питання щодо роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради протягом 2024 року.

Начальник загального відділу виконавчого комітету Лебедиської міської ради Людмила БОНДАР вичерпно проінформувала членів виконавчого комітету та запрошених на засідання з цього питання.

Організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності у виконавчому комітеті Лебединської міської ради та здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Основним завданням у роботі зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради є забезпечення об’єктивного розгляду звернень громадян, задоволення законних вимог заявників, поновлення порушених конституційних прав, недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених чинним законодавством України.

У 2024 році до виконавчого комітету Лебединської міської ради надійшло 1 530 звернень, що на 76 звернень більше, ніж у 2023 році. Із них:

746 надійшли письмово,

38 отримано на особистих прийомах керівництва,

22 надійшли від органів влади вищого рівня (Сумська обласна державна адміністрація),

724 усних, через телефонну «гарячу лінію» (урядовий контактний центр, Сумський обласний контактний центр).

У своїх зверненнях громадяни порушили 1 543 питання (минулорічний показник – 1 462 питання).

Найчастіше у зверненнях громадяни порушували питання соціального захисту – 1 149 (74,46% від загальної кількості питань), комунального господарства – 169 (10,95%), аграрної політики і земельних відносин – 62 (4%), житлової політики – 52 (3,37%), діяльності органів місцевого самоврядування – 23 (1,5%) та інші.

Із загальної кількості звернень, які надійшли до виконавчого комітету Лебединської міської ради – 35 колективних звернень, що на 12 звернень менше, ніж за минулий рік. Питання, що порушувалися у колективних зверненнях, здебільшого стосувалися водовідведення, благоустрою території, ремонту доріг, встановлення контейнерних майданчиків тощо.

За результатами розгляду звернень громадян здійснено профілювання доріг, ремонти колодязів, проведено обстеження будівель та споруд, пошкоджених внаслідок надзвичайних ситуацій, бойових дій та терористичних актів, видалення чагарників та вивезення сміття, вирішено спірні земельні питання, надано матеріальної допомоги 293 мешканцям громади на загальну суму 4 782 400 гривень.

Разом з тим, продовжують перебувати на довгостроковому контролі питання щодо чистки колодязів, благоустрою території, вирішення яких потребує настання сприятливих погодних умов.

Особлива увага приділяється проведенню прийомів громадян з особистих питань керівництвом Лебединської міської ради та її виконавчого комітету. У разі потреби на прийоми запрошуються керівники відповідних структур. У 2024 році на особисті прийоми надійшло 38 звернень, 29 (74,4%) з яких вирішені позитивно. Питання, які порушували громадяни перед керівництвом на особистому прийомі у переважній більшості стосувалися надання матеріальної допомоги, забезпечення дровами, надання послуг комунальними підприємствами тощо.

Графіки прийому громадян оприлюднюються на офіційному вебсайті Лебединської міської ради (сторінка «Звернення»), розміщуються на інформаційних стендах та доведені до старостинських округів.

Приділяється особлива увага зверненням від найменш захищених категорій населення, зокрема внутрішньо переміщених осіб, які втратили свої домівки, майно та роботу; громадян похилого віку; осіб, які потрапили у складні життєві обставини через війну; багатодітних сімей та інші. За звітний період таких звернень надійшло 67. Питання, порушені у цих зверненнях, були розглянуті першочергово.

Мешканці Лебединської міської територіальної громади мають можливість звертатися до влади з будь-яким питанням за допомогою електронної пошти, визначеної для роботи з електронними зверненнями громадян. У 2024 році надійшло 18 електронних звернень, які зареєстровані та розглянуті згідно з вимогами чинного законодавства України.

На офіційному вебсайті Лебединської міської ради у розділі «Звернення громадян» розміщена інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян, нормативна база, зразки заяв, графік прийому громадян, контакти телефонних «гарячих» ліній, електронна адреса, на яку громадяни можуть направити електронні звернення.

У виконавчому комітеті Лебединської міської ради реалізовано право громадян на створення електронних петицій. Робота з електронними петиціями здійснюється з використанням Єдиної системи місцевих петицій. Зазначена система інтегрована в сайт Лебединської міської ради.

За звітний період надійшло 7 петицій: на одну триває збір підписів, п’ять не набрали необхідну кількість підписів та були розглянуті як звернення громадян, одна підтримана – «Створення у місті Лебедині Алеї слави та увіковічнення пам’яті воїнів, що віддали життя за Україну у боротьбі з російськими загарбниками», та реалізовується (розпочато будівництво Алеї слави).

На апаратних нарадах при міському голові, згідно з планом роботи апаратних нарад, заслухано звіти про роботу зі зверненнями громадян керівників структурних підрозділів, комунальних підприємств Лебединської міської ради та її виконавчого комітету, а саме: комунального підприємства «Будинкоуправління «Черемушки» виконавчого комітету Лебединської міської ради», управління житлово-комунального господарства Лебединської міської ради, комунального підприємства «Лебединська житлово-експлуатаційна контора виконавчого комітету Лебединської міської ради», комунального підприємства «Комбінат благоустрою виконавчого комітету Лебединської міської ради», Управління освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Лебединської міської ради.

Працює телефонна «гаряча лінія» (2-30-12), за якою можна звернутися до керівництва Лебединської міської ради та її виконавчого комітету. За звітний період надійшло 12 звернень на «гарячу лінію» та 2 – на «телефон довіри»  (2-19-50).

У загальній кількості звернень, що порушили громадяни у 2024 році, відсутні такі, термін розгляду яких порушений. Проводиться робота щодо недопущення визнання заяв чи скарг громадян необґрунтованими, заявникам роз’яснюється порядок оскарження прийнятих рішень.

Вживаються заходи, спрямовані на поліпшення інформованості населення про стан роботи зі зверненнями громадян та надання правової допомоги із цих питань. За 2024 рік надано безоплатну первинну правову допомогу 10 громадянам.

У виконавчому комітеті Лебединської міської ради забезпечено належні умови для доступу маломобільним групам населення: вхід до приміщення обладнано пандусом; на першому поверсі адміністративного приміщення знаходиться черговий, який у разі необхідності викликає спеціалістів для надання послуг людям з особливими потребами. На першому та другому поверхах розміщені інформаційні стенди з графіками особистих прийомів керівництва Лебединської міської ради та її виконавчого комітету, Сумської обласної державної адміністрації, Сумської районної державної адміністрації. Діяльність виконавчого комітету Лебединської міської ради спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх виконання та вирішення порушених у зверненнях питань.

Поділитися