Лебединська міськрайонна філія Сумського обласного центру зайнятості повідомляє про нововведення у роботі служби зайнятості.
1. Державна Служба зайнятості запустила у роботу сервіс, за допомогою якого кожен може самостійно, не витрачаючи зайвого часу та коштів на проїзд, записатись на індивідуальний прийом до фахівця будь-якого центру зайнятості України.
Завдяки сервісу, сьогодні є можливість не виходячи з дому та не витрачаючи часу та коштів на проїзд записатись до будь-якого центру зайнятості України за посиланням: http://www.dcz.gov.ua/EReception/#/about, на порталі Державної служби зайнятості: www.dcz.gov.ua через рубрику «Електронні послуги» «Електронна черга реєстрації громадян» – «Запис на відвідування» (МЕТА ВІДВІДУВАННЯ – РЕЄСТРАЦІЯ В ЦЗ).
У випадку, якщо особа зарезервувала для себе час, їй не потрібно отримувати талон на відвідування, чекаючи у черзі, а необхідно безпосередньо звернутись до робочого місця фахівця центру зайнятості на зареєстрований особистий час та дату прийому, які вказані у талоні на відвідування, а також мати при собі необхідні документи.
2. Рекрутинг – нова форма роботи Лебединської МРФ СОЦЗ. Працівники відділу взаємодії з роботодавцями почали виконувати функцію рекрутерів, займатися, насамперед, пошуком і відбором персоналу для роботодавців. Одним із напрямків стала взаємодія служби зайнятості з сайтом work.ua, керівництво якого відгукнулося на пропозицію щодо співробітництва з Державною службою зайнятості. Ми отримали можливість розміщати актуальні вакансії на сайті та отримувати відгуки шукачів роботи.
Рекрутери ознайомлюються із резюме шукачів роботи, які розташовані на сайті, проводять співбесіду з кандидатами, за необхідності пропонують їм пройти тести, а потім, за результатами такого відбору, вибирають кращого фахівця та направляють його для співбесіди до роботодавця.
За недовгий час роботи вже працевлаштовані 5 осіб, напрацьовано чималий банк бажаючих працювати – саме тих, хто активно шукає роботу.
Роботою рекрутингової групи задоволені й роботодавці, які звернувшись до центру зайнятості у пошуках робітників, оперативно отримують підходящу кандидатуру на вакантну посаду.
3. З 1 січня 2019 року набрав чинності новий Порядок реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу. Це один із кроків модернізації служби зайнятості, що сприяє продуктивному працевлаштуванню.
Щоб покращити сервісне обслуговування клієнтів і забезпечити працевлаштування громадян, необхідно поєднувати їхні інтереси, реальні знання та навички з вимогами сучасного ринку праці. З цією метою у службі зайнятості введено концептуально новий, індивідуальний підхід для кожного шукача роботи – інститут кар’єрного радника. Кар’єрний радник – це працівник служби зайнятості, який надає послуги особам, які шукають роботу та зареєстрованим безробітним, здійснює супровід таких осіб з метою їх подальшого працевлаштування. Тобто радник консультує шукачів роботи щодо наявності вакантних посад, надає інформацію про заходи для самостійного працевлаштування або започаткування підприємницької діяльності. Він допомагає скласти резюме, обрати суб’єкта освітньої діяльності для можливої професійної підготовки або перепідготовки відповідно до потреб ринку праці, а у разі необхідності – направить на проведення профдіагностики та спеціалізованих тестів, які дозволять визначити рівень професійної кваліфікації.
Новим Порядком також закріплено профілювання безробітних і шукачів роботи. Профілювання – це система оцінки ступеню мотивації до праці особи, яка шукає роботу, чи зареєстрованого безробітного, попиту на професію на ринку праці, можливості працевлаштування, ризику тривалого безробіття та визначення обсягу і видів послуг, які надаватимуться з метою повернення таких осіб на ринок праці.
За результатами первинного профілювання кар’єрний радник разом з шукачем роботи складає індивідуальний план надання послуг. По суті йдеться про комплекс заходів, строки та періодичність їх надання, зобов’язання сторін щодо виконання цього плану. Індивідуальний план працевлаштування має стати програмою дій зареєстрованого безробітного та кар’єрного радника, який забезпечуватиме його супровід та організацію надання послуг.
Кейс-менеджмент передбачає оцінку ситуації та потреб безробітного, який звернувся до служби зайнятості та не здатний на рівних умовах конкурувати на ринку праці, визначення цілей та планування заходів задля їх досягнення, моніторинг та оцінювання результатів роботи.
Інститут кар’єрного радника підвищує ефективність співпраці служби зайнятості з роботодавцями, оскільки працівники, працевлаштовані за сприяння кар’єрних радників, відповідатимуть потребам та запитам конкретних роботодавців.
Новації, які запрацювали з 1 січня 2019 року дозволяють удосконалити та покращити сервісне обслуговування клієнтів (а їх звернулось 699 осіб), забезпечуючи їхню активну участь у пошуку роботи, прискорюють працевлаштування громадян, а також сприяють підвищенню конкурентоспроможності безробітних на ринку праці та успішній побудові їхньої кар’єри.
4. Впроваджений сервіс «Електронний кабінет шукача роботи», який прискорює доступ до послуг Служби зайнятості та надає можливість зареєстрованим шукачам роботи отримати необхідну інформаціюв дистанційному форматі.
За допомогою цього електронного сервісу громадяни мають можливість ознайомитись із актуальними вакансіями від роботодавців; створити власне резюме; скористатись сервісами профорієнтаційної платформи; проглянути відповідну чинну законодавчу базу; отримати в інтерактивному форматі відповіді на найпоширеніші запитання; ознайомитись із інформацією про тимчасову зайнятість; переглянути інструкції щодо започаткування власної справи; дізнатися про можливість професійного навчання.
Крім зазначених послуг власник персонального кабінету (а їх 280 зареєструвалось у нашій філії) може переглядати дані про заплановані та фактичні відвідування, про нараховані виплати допомоги з безробіття, дізнатись про заходи, проведення яких планується у центрі зайнятості.