Захист прав споживачів

Відділ торгівлі, побутового обслуговування населення та захисту прав споживачів управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради знаходиться за адресою вул. Сумська, 12, каб. № 20

Телефон гарячої лінії з питань захисту прав споживачів – 2-14-38

Здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів за період з 01 січня 2023 року до 31 грудня 2023 року та І півріччя 2024 року

Стаття 30. Повноваження в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку підпункту 3 пункту «б» частини 1 здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів

З метою здійснення контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, відповідно до Положення про управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради, затвердженого рішенням сесії міської ради №451-МР від 31.08.2017 , на відділ торгівлі, побутового обслуговування та з питань захисту прав споживачів управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради покладено повноваження щодо забезпечення реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів у межах своєї компетенції. Згідно посадової інструкції дані повноваження покладені на начальника відділу.

Питання щодо виконання делегованих повноважень по захисту прав споживачів знаходяться на постійному контролі. Дані питання розглядалися на апаратних нарадах при міському голові: 20.02.2023 та 18.01.2024, а також щоквартально на засіданнях виконкому Лебединської міської ради.

У Програмі економічного і соціального розвитку Лебединської міської територіальної громади на 2023 та 2024 роки в пріоритетних напрямах та завданнях враховано питання захисту прав споживачів. Стан виконання заходів програми розглядаються щорічно на засіданнях депутатських комісій та сесіях міської ради.

В 2023 році проведено дві зустрічі з питань захисту прав споживачів з членами громадської ради при виконавчому комітеті Лебединської міської ради.

На протязі 2023 та 2024 років в ході обстеження споживчого ринку було виявленні сім вивісок і рекламних оголошень на російській мові. Дані порушення вимог Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» були усунені в короткі терміни.

Проведено 3 наради (26.01.2023, 10.10.2023, 12.03.2024) з суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі, на яких обговорено стан дотримання на території громади вимог Закону України «Про захист прав споживачів» в сфері торгівлі і громадського харчування, вимоги щодо оформлення реклами, питання порядку проведення перевірок магазинів міста управлінням захисту споживачів, зміни в законодавстві в сфері торговельного обслуговування, дотримання вимог порядку гарантійного ремонту складної побутової техніки та засобів мобільного зв’язку, порядку оформлення «Куточка споживача», та ін.

При відділі торгівлі, побутового обслуговування та з питань захисту прав споживачів управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради організовано роботу громадської приймальні з питань захисту споживачів та ринкового нагляду.

За 2023 рік до відділу торгівлі, побутового обслуговування населення та з питань захисту прав споживачів управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради звернулося 65 споживача. Позитивно вирішено на користь споживачів 58 питань, що становить 89 % від всіх звернень. По фактам продажу товарів неналежної якості, наданих неякісних послуг 19 споживачам повернуті кошти в сумі 93,0 тисячі гривень, 9 споживачам проведений обмін на інший товар та здійснено 23 гарантійних ремонтів, 7 споживачам надана допомога в оформленні письмових претензій до продавців. За 1 півріччя 2024 до відділу звернулося 35 споживача. Позитивно вирішено на користь споживачів 31 питання.

Відділом також надається методично-консультативна допомога суб’єктам підприємницької діяльності з питань захисту прав споживачів. Протягом 2023 року та 6 місяців 2024 року надано 48 консультацій.

Усі письмові і усні звернення реєструються у журналі обліку роз’яснень та консультацій наданих громадянам на їх звернення, щодо захисту їх прав, як споживачів. Звернення з питань захисту споживачів розглядаються у встановлені законодавством терміни.

Вся актуальна інформація з питань захисту споживачів висвітлюється на офіційному сайті Лебединської міської ради в розділі «Економіка» підрозділ «Захист прав споживачів».