Надання адміністративних послуг жителям Лебединської громади управлінням «Центр надання адміністративних послуг»

Питання щодо підведення підсумків надання адміністративних послуг управлінням «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Лебединської міської ради населенню Лебединської міської територіальної громади було детально розглянуте під час час чергової апаратної наради під головуванням першого заступника міського голови Ольги ЗІКЄЄВОЇ.

За детальною інформацією начальника управління «ЦНАП» виконавчого комітету Лебединської міської ради Олени МІШЕНІНОЇ, на виконання вимог передбачених Законом України «Про адміністративні послуги» відповідно до рішення шістдесятої сесії Лебединської міської ради сьомого скликання від 31.01.2020 № 1086-МР «Про утворення управління «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Лебединської міської ради та затвердження положень про управління та відділи» з 01.04.2020 створено та функціонує управління «Центр надання адміністративних послуг» (далі – управління «ЦНАП»). Метою його створення є покращення умов обслуговування населення, юридичних осіб якісне та оперативне надання послуг, спрощення процедури отримання документів громадянами.

Центр надання адміністративних послуг є однією із найкращих організаційних форм надання послуг та взаємодії влади з громадою. В управлінні «ЦНАП» реалізовуються принципи одержання населенням широкого спектру інформації, отримання кваліфікованої консультації, надання необхідної послуги в одному місці, ввічливе ставлення до кожної людини, розуміння проблем відвідувачів та прагнення максимально швидко знайти їх рішення.

Завдяки управлінню «ЦНАП», де за принципом «єдиного офісу» і «відкритого простору», в межах одного приміщення можливо отримати послуги, які надаються різними органами влади та підрозділами органу місцевого самоврядування, зручно, швидко та в одному місці, з відповідними комфортними умовами очікування, заповнення документів, сплати за послуги, отримання консультації з будь-яких питань.

У своїй діяльності управління керується Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про адміністративні послуги» та іншими законами України, Указами і розпорядженнями Президента України, Постановами Кабінету Міністрів України, іншими нормативними документами органів державної влади і місцевого самоврядування, рішеннями Лебединської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови.

В управлінні «ЦНАП» виконавчого комітету Лебединської міської ради функціонує два відділи: відділ надання адміністративних послуг та відділ державної реєстрації. Згідно затвердженого штатного розпису чисельність працівників становить 15 осіб: 1 начальник управління, 2 начальника відділів, 3 адміністратора, 5 державних реєстраторів,  2 головних спеціаліста, 2 вакантні посади адміністратора. У приміщенні працюють спеціалісти відділу архітектури та містобудування, що спрощує роботу і дає можливість якісно та швидко надавати послуги громадянам.   

Відповідно до затвердженого Переліку протягом 2024 року управлінням «ЦНАП» надавалося 144 адміністративних послуг, серед них 92, що належать до повноважень Лебединської міської ради та 52 – територіальних органів ЦОВВ. Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» відділами розроблені та затверджені інформаційні та технологічні картки.

Начальник управління, начальники відділів, адміністратори, державні реєстратори, головні спеціалісти підключені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, до Реєстру територіальних громад, до Єдиної Державної електронної системи у сфері будівництва, впроваджено надання державної реєстрації ФОП та реєстрація місця проживання через Портал «Дія», через Портал «Дія» подаються заяви на є-Повідомлення та є-Відшкодування щодо пошкодженого майна з 24.02.2022, здійснюється он-лайн моніторинг надання адміністративних послуг через інформаційну систему «Вулик».

Протягом 2024 року адміністратори управління «ЦНАП» отримали доступ до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери для якісного та швидкого обслуговування громадян нашої громади з соціальних питань. Також Міністерство соціальної політики України надало доступ адміністраторам управління «ЦНАП» до Централізованого банку даних осіб з інвалідністю. Наприкінці 2024 року адміністратори отримали доступ до Єдиного державного реєстру ветеранів війни і з 06.01.2025 року можуть надавати витяги з Реєстру для підтвердження статусу ветерана війни або члена сім’ї загиблого Захисника чи Захисниці України.

З метою проведення опитування та отримання зворотного зв’язку щодо якості послуг у управлінні «ЦНАП», відвідувачі мають можливість поділитися враженням від відвідування за допомогою унікальних QR-кодів, які розміщені у приміщенні. З 2024 року Міністерство цифрової трансформації України відновила оцінку якості адміністративних послуг шляхом залишення відгуку про відвідування відділу ЦНАП через QR-код, які розміщені у приміщенні управління «ЦНАП». Керівник управління «ЦНАП» оперативно може реагувати на отримані відгуки за допомогою цифрових технологій та покращувати якість обслуговування замовників послуг.

Відповідно до змін у законодавстві щодо військового обліку адміністратор та начальник управління «ЦНАП» підключені до Державного реєстру щодо актуалізації даних військовозобов’язаних, резервісті та призовників.

У серпні 2024 року за координації Міністерства цифрової трансформації України благодійна організація Direct Relief (США) спільно з благодійною організацією «Благодійний фонд Євгена Пивоварова» управління «ЦНАП» отримало енергозберігаючу систему Tesla Powerwall 2.0 для забезпечення безперебійного енергопостачання у разі блекаутів або перебоїв в енергомережі.

За результатами роботи впровадження цифровізації управління «ЦНАП» на щорічному форумі «Дієвий ЦНАП: точка доступу до державного сервісу та цифрового майбутнього» було відзначено нагородою від Міністерства цифрової трансформації України «Дієвий ЦНАП 2024». Ця відзнака є результатом колективної роботи, високого професіоналізму з використання передових технологій у роботі, спрямованої на покращення надання адміністративних послуг населенню громади.

З метою забезпечення доступності послуг для осіб з порушеннями слуху запроваджено Сервіс УТОГ – послуга перекладу жестовою мовою (через електронні засоби зв’язку).

В управлінні «ЦНАП» забезпечено належні умови для доступу маломобільним групам населення: вхід має безбар’єрний доступ до приміщення; для осіб з інвалідністю облаштована вбиральня, де також розміщено повивальний столик; є місце для розміщення дитячих колясок; впроваджено QR-коди для шерингу документів в Дії; є вільний wi-fi та місце для самообслуговування.

Зручно і комфортно отримувати адміністративні послуги відвідувачам з дітьми, оскільки у ЦНАП є спеціально обладнаний дитячий куточок, де можна пограти у ігри. З метою наближення адміністративних послуг до населення старости наділені повноваженнями для здійснення деяких адміністративних послуг, а саме для роботи у РТГ (актуалізація даних громадян, надавати витяг про реєстрацію та витяг про зареєстрованих осіб).

Разом з тим в управлінні «ЦНАП» здійснюється дотримання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Таким чином у 2024 році на особистий прийомі начальником управління    «ЦНАП» здійснено прийом 24 громадян. Переважна більшість питань стосувалося реєстрації місця проживання, реєстрації нерухомого майна, реєстрації громадських формувань, питань з будівництва тощо. Більшість питань позитивно вирішені, на решту – надано обґрунтовані роз’яснення. Крім того до управління «ЦНАП» надійшло 3 письмових звернення та 5 звернень з урядового контактного центру.  У зверненнях громадяни порушували питання щодо реєстрації/зняття з місця проживання, присвоєння поштової адреси. Всі звернення розглянуті вчасно, терміни розгляду не порушувались. Повторно звернень не надходило.

Ще одним, дуже важливим завданням управління «ЦНАП», є необхідність обробки запитів, які надходять від державних органів влади. Необхідно зауважити, що запити від державних органів влади містять чіткі строки виконання і працівники відділу жодного разу не порушили строки при наданні відповідей (таких звернень було 1578).

У звітному періоді за 2024 рік за платні послуги, з яких стягується адміністративний збір, до місцевого бюджету надійшло: 1911004 грн.

Протягом 2024 року  для отримання адміністративних послуг до управління «ЦНАП» звернулось 15407 осіб:

  • з питань місцевого значення (містобудування, архітектури, земельні питання, приватизація нерухомого майна, торгівля та побутове обслуговування населення, постановка на квартирний облік) – 1003;
  • оформлення нерухомого майна (іншого речового права, інформаційні довідки) – 5102;
  • реєстрація юридичних та фізичних осіб – 352;
  • реєстрація/зняття місця проживання, витяги з РТГ – 7071;
  • послуги ДІАМ – 61;
  • є-Повідомлення, є-Відшкодування щодо пошкодженого майна – 23;
  • документи дозвільного характеру – 18;
  • ДЗК – 557,
  • послуги соціального значення – 741;
  • актуалізовано даних військовозобов’язаних – 479.

Адміністраторами на постійній основі надаються консультації особисто та по телефону, обробляється вхідна кореспонденція, яка надійшла особисто, засобами електронного та поштового зв’язку, надається методична допомога щодо отримання адміністративних послуг. В період воєнного стану прийом громадян здійснюється з дотриманням вимог безпеки.

Варто зазначити, що адміністратори постійно працюють над підвищенням рівня своїх професійних навичок. Кожен адміністратор пройшов онлайн навчання на Порталі Дія, про що свідчать отримані сертифікати. Державний реєстратор та адміністратори беруть активну участь у офлайн та онлайн нарадах, тренінгах, зустрічах та семінарах.

Належна увага приділяється підвищенню кваліфікації та навчанню адміністраторів, з цією метою постійно проводяться семінари, он-лайн навчання, де розглядаються нововведення в законодавстві та вирішуються проблемні питання.

Управління «ЦНАП» постійно удосконалює свою роботу, розширює спектр послуг, забезпечує комфортне перебування відвідувачів у приміщенні та високу якість обслуговування. Триває робота по приведенню діяльності управління «ЦНАП» до вимог чинного законодавства України та покращення надання адміністративних послуг населенню. Не дивлячись на всі виклики правового режиму “воєнний стан”, протягом 2024 року управління «ЦНАП» продовжує працювати над впровадженням нових послуг, підвищенню якості обслуговування та використанням у своїй роботі сучасних інформаційних технологій, а також забезпеченням сприятливих умов розвитку і спрощенням процедур надання адміністративних послуг. Ми зробили все можливе, щоб наші відвідувачі почували себе максимально комфортно.

Поділитися