Під час чергового засідання виконавчого комітету Лебединської міської ради було детально розглянуто питання щодо роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті протягом І півріччя 2024 року. Як поінформувала членів виконавчого комітету начальник загального відділу Людмила БОНДАР, організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності у виконавчому комітеті Лебединської міської ради та здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Основним завданням у роботі зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради є забезпечення об’єктивного розгляду звернень громадян, задоволення законних вимог заявників, поновлення порушених конституційних прав, недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених чинним законодавством України.
За І півріччя 2024 року до виконавчого комітету Лебединської міської ради надійшло 998 звернень, що на 252 звернення більше, ніж за відповідний період минулого року. У своїх зверненнях громадяни порушили 1 005 питань. Із загальної кількості 696 звернень надійшло через «гарячі лінії» (685 – Урядовий контактний центр, 11 – Сумський обласний контактний центр). Переважна більшість таких звернень стосувалася питання забезпечення громадян гуманітарною допомогою.
Із загальної кількості звернень, які надійшли до виконавчого комітету Лебединської міської ради – 22 колективних звернення, що на 3 звернення більше, ніж за перше півріччя минулого року. Питання, що порушувалися у колективних зверненнях, здебільшого стосувалися житлово-комунального господарства.
За результатами розгляду звернень громадян здійснено профілювання доріг, ремонти колодязів, проведено обстеження будівель та споруд, пошкоджених внаслідок надзвичайних ситуацій, бойових дій та терористичних актів, видалення чагарників та вивезення сміття, вирішено спірні земельні питання, надано матеріальної допомоги на загальну суму 1 248 560 гривень. Разом з тим, продовжують перебувати на довгостроковому контролі питання щодо забезпечення водовідведення, чистки колодязів, благоустрою території, вирішення яких потребує значних коштів та часу.
Від органів влади вищого рівня (Сумська обласна державна адміністрація) на виконання надійшло 19 звернень, що на 8 звернень більше минулорічного показника. У переважній більшості ці питання стосувалися надання матеріальної допомоги на лікування.
Відповідно до затвердженого графіка керівництвом Лебединської міської ради та її виконавчого комітету проводяться особисті прийоми громадян.
За І півріччя 2024 року до керівництва виконавчого комітету Лебединської міської ради звернулося 16 громадян, позитивно вирішено – 11 питань (69%). Питання, які порушували громадяни перед керівництвом на особистому прийомі у переважній більшості вирішені позитивно, зокрема прочищені стічні канали на вулицях міста, надано матеріальну допомогу на лікування тощо.
Графіки прийому громадян оприлюднюються на офіційному вебсайті Лебединської міської ради (сторінка «Звернення»), розміщуються на інформаційних стендах та доведені до старостинських округів.
Приділяється особлива увага зверненням від найменш захищених категорій населення, зокрема внутрішньо переміщених осіб, які втратили свої домівки, майно та роботу; громадян похилого віку; осіб, які потрапили у складні життєві обставини через війну; багатодітних сімей та інші. За звітний період таких звернень надійшло 40. Питання, порушені у цих зверненнях, були розглянуті першочергово.
Мешканці Лебединської міської територіальної громади мають можливість звертатися до влади з будь-яким питанням за допомогою електронної пошти, визначеної для роботи з електронними зверненнями громадян. У першому півріччі 2024 року надійшло 11 електронних звернень, які зареєстровані та розглянуті згідно з вимогами чинного законодавства України.
На офіційному вебсайті міської ради у розділі «Звернення громадян» розміщена інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян, нормативна база, зразки заяв, графік прийому громадян, контакти телефонних «гарячих» ліній, електронна адреса, на яку громадяни можуть направити електронні звернення. Також, на офіційній сторінці міської ради є можливість створити петицію.
У виконавчому комітеті Лебединської міської ради запроваджені електронні петиції через «Єдину систему місцевих електронних петицій». На сайті міської ради розміщений банер «Єдина система місцевих петицій».
За звітний період цього року надійшло 2 петиції, а саме:
«Програма побудови суспільства Відповідальної Демократії» – збір підписів триває;
«Створення у місті Лебедині Алеї слави та увіковічнення пам’яті воїнів, що віддали життя за Україну у боротьбі з російськими загарбниками» – прийнята до розгляду.
Розпорядженням міського голови від 24.06.2024 № 82-ОД «Про створення робочої групи з розгляду петиції «Створення у місті Лебедині Алеї слави та увіковічнення пам’яті воїнів, що віддали життя за Україну у боротьбі з російськими загарбниками» утворена Робоча група, яка підготувала виконуючому обов’язки міського голови висновки та пропозиції щодо розгляду електронної петиції.
Розпорядженням міського голови від 02.07.2024 № 91-ОД «Про підтримку електронної петиції «Створення у місті Лебедині Алеї слави та увіковічнення пам’яті воїнів, що віддали життя за Україну у боротьбі з російськими загарбниками» затверджені висновки та пропозиції Робочої групи з розгляду електронної петиції.
Ініціатору електронної петиції надана відповідь.
На апаратних нарадах при міському голові, згідно з планом роботи апаратних нарад, заслухано звіти про роботу зі зверненнями громадян керівників комунального підприємства «Лебединське будинкоуправління мікрорайону «Черемушки» виконавчого комітету Лебединської міської ради», комунального підприємства «Лебединська житлово-експлуатаційна контора виконавчого комітету Лебединської міської ради».
Працює телефонна «гаряча лінія» (2-30-12), за якою можна звернутися до керівництва Лебединської міської ради та її виконавчого комітету. За звітний період надійшло 6 звернень на «гарячу лінію» та 2 – на «телефон довіри» (2-19-50).
У загальній кількості звернень, що порушили громадяни у І півріччі 2024 року, відсутні такі, термін розгляду яких порушений. Проводиться робота щодо недопущення визнання заяв чи скарг громадян необґрунтованими, заявникам роз’яснюється порядок оскарження прийнятих рішень.
Вживаються заходи, спрямовані на поліпшення інформованості населення про стан роботи зі зверненнями громадян та надання правової допомоги із цих питань. За І півріччя 2024 року надано безоплатну первинну правову допомогу 5 громадянам.
У виконавчому комітеті Лебединської міської ради забезпечено належні умови для доступу маломобільним групам населення: вхід до приміщення обладнано пандусом; на першому поверсі адміністративного приміщення знаходиться черговий, який у разі необхідності викликає спеціалістів для надання послуг людям з особливими потребами. На першому та другому поверхах розміщені інформаційні стенди з графіками особистих прийомів керівництва Сумської обласної державної адміністрації, Сумської районної державної адміністрації, Лебединської міської ради та її виконавчого комітету, а також з інформацією щодо «гарячих ліній».
Діяльність виконавчого комітету Лебединської міської ради спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх виконання та вирішення порушених у зверненнях питань.