Надання адміністративних послуг управлінням “ЦНАП”

Інформація щодо надання адміністративних послуг управлінням «Центр надання адміністративних послуг»  виконавчого комітету Лебединської міської ради за 2023 рік була детально розглянута під час апаратної наради під головуванням виконуючого обов’язки міського голови Світлани ГОРОШКО.

За словами начальника управління «ЦНАП» виконавчого комітету Лебединської міської ради Олени МІШЕНІНОЇ, на виконання вимог, передбачених Законом України «Про адміністративні послуги» відповідно до рішення шістдесятої сесії Лебединської міської ради сьомого скликання від 31.01.2020 № 1086-МР «Про утворення управління «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Лебединської міської ради та затвердження положень про управління та відділи» з 01.04.2020 створено та функціонує управління «Центр надання адміністративних послуг». Метою його створення є покращення умов обслуговування населення, юридичних осіб, якісне та оперативне надання послуг, спрощення процедури отримання документів громадянами.

У своїй діяльності управління керується Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про адміністративні послуги» та іншими законами України, Указами і розпорядженнями Президента України, Постановами Кабінету Міністрів України, іншими нормативними документами органів державної влади і місцевого самоврядування, рішеннями Лебединської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови.

В управлінні «ЦНАП» виконавчого комітету Лебединської міської ради функціонує два відділи: відділ надання адміністративних послуг та відділ державної реєстрації. Згідно затвердженого штатного розпису: 1 начальник управління, 2 начальника відділів, 3 адміністратора, 5 державних реєстраторів та 2 головних спеціаліста. Але станом на сьогодні 1 начальник відділу, 2 адміністратори, 1 державний реєстратор знаходяться у відпустках на період воєнного стану у країні. У приміщенні працюють спеціалісти відділу архітектури та містобудування, що спрощує роботу і дає можливість якісно та швидко надавати послуги громадянам.

Лебединська міська територіальна громада є однією з партнерок Проєкту PROSTO: Підтримка доступності послуг в Україні і успішно реалізовує спільні проєкти. Так у 2023 році відповідно до Проєкту для поліпшення матеріально-технічної бази управління «ЦНАП» отримало 4 комплекти комп’ютерної техніки, 4 ноутбука та 1 «мобільну валізку». Співпраця громади зі шведськими партнерами у сфері доступності та наближеності послуг мешканцям громади і надалі продовжується: планується придбання автомобіля для громади, для надання послуг по старостинським округам.

У 2023 році підписане узгоджене рішення з Головним сервісним центром МВС щодо надання адміністративних послуг через управління «Центр надання адміністративних послуг», а саме: реєстрація/перереєстрація транспортних засобів, причепів з видачею номерних знаків, видача/обмін посвідчення водія. У зв’язку з цим у 2023 році на сесії Лебединської міської ради були виділені кошти на придбання обладнання для надання вищезазначених послуг. Станом на 01.01.2024 обладнання відсутнє в Україні і Лебединська міська рада не має можливості закупити дане обладнання.

Також у листопаді 2023 року зверталися до Управління з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сумської обласної державної адміністрації з проханням про придбання обладнання послуг МВС, оновлення комп’ютерної техніки для старостатів та придбання автомобіля для надання послуг у віддалених старостинських округах та надавати послуги на виїзді жителям громади, якщо ті не можуть з’явитися до ЦНАП/старости за станом здоров’я чи з інших причин.

У липні 2023 року підписаний Договір про співпрацю з громадською організацією «Всеукраїнська організація осіб з інвалідністю зі слуху «Українське товариство глухих»(ГО «УТОГ»). «Сервіс УТОГ» дає доступ до перекладу на українську жестову мову (та з української жестової мови) онлайн цілодобово 24/7, шляхом відеозв’язку з оператором (перекладачем жестової мови) за допомогою ноутбука адміністратора ЦНАП.

Також зверталися до громадської організації «Аналітичний центр цифрового розвитку» з метою поліпшення життя громади та забезпечення зручного доступу до необхідних адміністративних послуг громадянам старостатів, планується реконструкція адміністративних будівель старостатів, передбачених Державними будівельними нормами ДБН В.2.2-40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення» стосовно їх доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.:

на вході до приміщення (будівлі) розмістити вивіску з позначенням назви старостинського округу та графіку роботи, яка дублюється у тактильному вигляді та шрифтом Брайля;

перед входом до приміщення розмістити тактильну та контрастну позначки для осіб з інвалідністю з порушеннями зору;

вхід до приміщення, який має сходи, облаштувати кнопкою виклику, пандусом та поручнями з обох боків;

у приміщенні облаштувати санітарну кімнату з урахуванням потреб осіб з інвалідністю, зокрема тих, що пересуваються на кріслах колісних, та інших маломобільних груп населення.

Однак, для успішної реалізації цього проєкту, необхідна підтримка та співпраця зі сторонніми донорами.

Наприкінці 2023 року з громадської організації «Аналітичний центр цифрового розвитку» був підписаний меморандум про співпрацю який спрямований на досягнення спільної мети щодо перемоги у боротьбі українського народу зі збройною агресією російської федерації та післявоєнного відновлення країни, підтримки розвитку громадянського суспільства, у тому числі у подоланні наслідків руйнувань, соціально-економічних, культурних та інших втрат, спричинених воєнними діями країни-агресора, створення передумов для швидкого відновлення та сталого розвитку громад та країни.

Відповідно до затвердженого Переліку протягом 2023 року управлінням «ЦНАП» надавалося 144 адміністративних послуг, серед них 92, що належать до повноважень Лебединської міської ради та 52 – територіальних органів ЦОВВ. Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» відділами розроблені та затверджені інформаційні та технологічні картки.

Начальник управління, начальники відділів, адміністратори, державні реєстратори, головні спеціалісти підключені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,  до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, до Реєстру територіальних громад, до Єдиної Державної електронної системи у сфері будівництва, впроваджено надання державної реєстрації ФОП та реєстрація місця проживання через Портал «Дія», через Портал «Дія» подаються заяви на є-Повідомлення та є-Відшкодування щодо пошкодженого майна з 24.02.2022, здійснюється он-лайн моніторинг надання адміністративних послуг через інформаційну систему «Вулик».

Направлено пакет документів до Міністерства соціальної політики України щодо підключення адміністраторів управління «ЦНАП» до Централізованого банку даних осіб з інвалідністю.

За 2023 рік  за надання адміністративних послуг до місцевого бюджету  надійшло 2 464 194 грн.

Протягом 2023 року для отримання адміністративних послуг до управління «ЦНАП» звернулось 13479 особи:

з питань місцевого значення (містобудування, архітектури, земельні питання, приватизація нерухомого майна, торгівля та побутове обслуговування населення, постановка на квартирний облік) – 1845;

оформлення нерухомого майна (іншого речового права) – 4379;

реєстрація юридичних та фізичних осіб – 365;

реєстрація/зняття місця проживання, витяги з РТГ – 6197;

послуги ДІАМ – 29;

є-Повідомлення, є-Відшкодування щодо пошкодженого майна – 16;

документи дозвільного характеру – 47;

ДЗК – 601.

По поважним причинам 196 особам було відмовлено в наданні адміністративних послуг.

Адміністраторами на постійній основі надаються консультації особисто та по телефону, обробляється вхідна кореспонденція, яка надійшла особисто, засобами електронного та поштового зв’язку, надається методична допомога щодо отримання адміністративних послуг. В період воєнного стану прийом громадян здійснюється з дотриманням вимог безпеки.

Належна увага приділяється підвищенню кваліфікації та навчанню адміністраторів, з цією метою постійно проводяться семінари, он-лайн навчання, де розглядаються нововведення в законодавстві та вирішуються проблемні питання. Управління «ЦНАП» постійно удосконалює свою роботу, розширює спектр послуг, забезпечує комфортне перебування відвідувачів у приміщенні та високу якість обслуговування. Триває робота по приведенню діяльності управління «ЦНАП» до вимог чинного законодавства України та покращення надання адміністративних послуг населенню.

Поділитися