Питання щодо роботи відділу обслуговування громадян № 8 (сервісний центр) головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області було розглянуто під час апаратної наради під головуванням виконуючого обов’язки міського голови Світлани ГОРОШКО.
За повідомленням заступника начальника відділу обслуговування громадян № 8 (сервісний центр) Світлани БУНДЮК, протягом 2023 року обслуговування громадян здійснювалось згідно з Положенням про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду, а також відповідає Єдиним стандартам обслуговування громадян в органах Пенсійного фонду.
В основу стандартів обслуговування громадян покладено компетентність, привітність і дбайливе ставлення до клієнта. Надання послуг у Фонді протягом 2023 року базувалось на засадах прозорості, доступності і включало в себе докорінні перетворення від якості та змісту послуги до умов, в яких вони надаються клієнту.
Відділ обслуговування громадян, який знаходиться на території Лебединської громади безпосередньо підпорядковується головному управлінні Пенсійного фонду України в Сумській області.
За 11 місяців 2023 року спеціалістами було надано 21376 послуг понад 18 тис. відвідувачам. Серед наданих послуг найбільшу питому вагу займають послуги з прийому заяв і документів щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, призначення та перерахунку пенсій, надання консультацій та відповіді на телефон «гарячої лінії».
З грудня 2022 року Пенсійний фонд був наділений новими функціями, а саме: виконання функцій щодо прийому, призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу.
З початку 2023 року спеціалістами сервісного центру забезпечено прийом та опрацювання 2069 пакетів документів щодо призначення та перерахунку субсидій на оплату ЖКП, 545 пакетів щодо призначення та перерахунку пільг на оплату ЖКП, 427 пакетів щодо зміни способу виплати пільг/субсидій, припинення виплати пільг/субсидій, внесено 276 пакетів документів щодо реєстрації пільговиків у єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків.
Щодо призначення житлових субсидій та пільг, то це призначення до квітня 2023 року здійснювалось за територіальним принципом, а починаючи з квітня – за екстериторіальним принципом. Ця технологія передбачає опрацювання документів бек-офісами територіальних органів Пенсійного фонду України у порядку черговості надходження таких заяв незалежно від того, де прийнято заяву та місця проживання отримувача послуги.
Фінансування житлових субсидій та пільг Пенсійним фондом забезпечено своєчасно та у повному обсязі.
На сьогодні документи щодо призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг можна подати до сервісних центрів Пенсійного фонду України, незалежно від місця проживання заявника, надіслати їх поштою або в електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України, Портал Дія та через уповноважених осіб.
07.11.2023 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України 1173 «Про реалізацію протягом опалювального сезону 2023 – 2024 років експериментального проекту щодо надання додаткової підтримки населенню на придбання твердого пічного побутового палива».
Нормативним актом передбачено надання в опалювальному сезоні 2023–2024 років одержувачам пільг і житлових субсидій додаткової підтримки на придбання твердого пічного побутового палива за рахунок міжнародних партнерів. Розмір додаткової підтримки на придбання твердого пічного побутового палива буде розраховано індивідуально для кожного домогосподарства як різницю між розміром, визначеним згідно цієї постанови, та розміром виплати до запровадження експериментального проекту.