Призначення та виплата допомоги при народженні дитини регулюється Законом України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» від 21 листопада 1992 року № 2811-XII та постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми»
Порядком призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми передбачено, що заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина, може бути подана в електронній формі (з використанням інформаційно-комунікаційних систем, через офіційний веб-сайт Міністерства соціальної політики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, зокрема з використанням кваліфікованого електронного підпису) структурному підрозділу з питань соціального захисту населення. У разі надходження надісланої з використанням інформаційно-комунікаційних систем заяви без кваліфікованого електронного підпису громадянина орган соціального захисту населення повідомляє заявнику, що допомога при народженні дитини призначається лише після підписання у місячний строк зазначеної заяви. У разі непідписання заяви у зазначений строк подається нова заява.
Оформити допомогу при народженні дитини онлайн можна за посиланням – https://e-services.msp.gov.ua/
Детальніше про алгоритм онлайн звернення:
1) зайдіть на офіційний сайт Міністерства соціальної політики україни https://www.msp.gov.ua, у розділі „Е-Сервіси” оберіть „Допомога при народженні дитини” https://e-services.msp.gov.ua;
2) зареєструйтесь за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
3) для заповнення електронної заяви Вам потрібні будуть дані:
- свідоцтва про народження дитини,
- паспортів обох батьків,
- реєстраційних номерів облікової картки платників податків обох батьків,
- номер банківського рахунку у форматі IBAN.
Документи сканувати не потрібно. Достатньо заповнити відповідні графи заяви.
У заяві потрібно зазначити відомості про дитину, матір, батька, місце реєстрації та фактичного місця проживання, якщо вони відрізняються. Потім обираєте спосіб, у який зручно отримувати виплати: на картку або на поштове відділення;
4) якщо адресні дані були заповнені вірно, Ви зможете вибрати територіальний орган соціального захисту, який має розглянути запит, та перелік банківських установ, з якими територіальний орган має договірні відносини в частині виплати допомоги.
Для внесення банківських реквізитів у блоці „відомості для здійснення виплати” потрібно додати: спосіб здійснення виплати, обрати банк для виплати, номер рахунку у форматі IBAN (29 символів), МФО банку (6 символів), код ЄДРПОУ банку (8 символів); 5) підпишіть заяву за допомогою кваліфікованого електронного підпису та подайте її на розгляд. Рішення про призначення допомоги прийде на електронну пошту.