Стан виконання делегованих повноважень у сфері захисту прав споживачів у 2022 році

Питання стосовно стану виконання делегованих повноважень у сфері захисту прав споживачів у 2022 році було детально розглянуто під час апаратної наради під головуванням виконуючого обов’язки міського голови Світлани ГОРОШКО.

За детальною інформацією начальника відділу торгівлі, побутового обслуговування населення та захисту прав споживачів управління економічного розвитку і торгівлі Олексія ХАРЧЕНКА, відділ керується у своїй роботі Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про захист прав споживачів», розпорядженнями голови ОДА, рішеннями міської ради. Керуючись статтею 28 Закону України «Про захист прав споживачів», відділ здійснює постійний контроль за дотриманням законодавства з питань захисту прав споживачів у сфері торговельного, ресторанного господарства, побутового обслуговування населення та наданням послуг приватними підприємцями маршрутних таксі.

У виконавчому комітеті Лебединської міської ради створені відповідні умови для реалізації мешканцями та гостями нашої громади права на звернення та отримання кваліфікованої консультації, пов’язаної із захистом їх законних прав та інтересів.

За 2022 рік до відділу торгівлі, побутового обслуговування населення та з питань захисту прав споживачів управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради звернулося 53 особи. Позитивно вирішено на користь споживачів 38 питань, що становить 72 % від всіх звернень. По фактам продажу товарів неналежної якості, неякісного надання послуг 6 споживачам повернуті кошти в сумі 42,2 тисяч гривень, 5 споживачам проведений обмін на інший товар та здійснено 17 гарантійних ремонтів, 6 споживачам надана допомога в оформленні письмових претензій до продавців.

У виконавчому комітеті Лебединської міської ради при відділі торгівлі, побутового обслуговування населення та з питань захисту прав споживачів управління економічного розвитку і торгівлі постійно працює громадська приймальня з питань захисту прав споживачів та ринкового нагляду. За звітний період надано консультації 93 споживачам щодо їх прав та рекомендації щодо дій споживачів у різноманітних ситуаціях.

Із загальної кількості одержаних і розглянутих звернень, переважна більшість з питань продажу неналежної якості мобільних телефонів, електроінструментів, будівельних матеріалів і обладнання, та гарантійне обслуговування складної побутової техніки.

Варто зазначити, що у 2022 році порівняно з попереднім роком спостерігається зменшення звернень на предмет надання якісних послуг у сфері пасажирських перевезень в межах Лебединської міської територіальної громади.

У звітному періоді в основному звернення споживачів надходили з питань порушення статті 8 Закону України “Про захист прав споживачів” фізичними особами – підприємцями (продавцями товарів) при здійсненні торгівельної діяльності та надання послуг населенню, а саме:

  • затримка власниками магазинів прийому від покупців та відправлення до сервісних центрів для гарантійного ремонту неякісних товарів складного асортименту. У зв’язку із повномасштабною війною, сервісними центрами з виробниками товарів з республіки білорусь та російської федерації розірвані договори щодо ґарантійного обслуговування товарів.
  • на час ґарантійного ремонту не завжди надаються з обмінного фонду мобільні телефони, телевізори, холодильники та інша електропобутова техніка, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. № 172. «Про перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд»;
  • допускаються часті  випадки, коли не надаються розрахункові документи на придбаний товар;
  • порушуються права споживачів на інформацію про продукцію.

Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації – керівника Сумської обласної військової адміністрації від 12.03.2022 № 88-ОД «Про забезпечення цінової стабільності», розпорядження Лебединського міського голови від 18.03.2022 № 32-ОД «Про робочу групу з контролю за регульованими цінами (продукти харчування, ліки, пальне) та безготівковими розрахунками (робота POS-терміналів) у Лебединській міській територіальній громаді» була створена робоча група з контролю за регульованими цінами (продукти харчування, ліки, пальне) та безготівковими розрахунками (робота POS-терміналів), яка постійно здійснювала моніторинг дотримання законодавства суб’єктами господарювання, як у магазинах на території громади, так і на підприємстві облспоживспілки «Лебединський ринок». Працівниками відділення поліції № 3 (м. Лебедин) Сумського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Сумській області, спеціалістами відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Сумського управління головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області та представниками виконавчого комітету Лебединської міської ради регулярно проводилися обстеження ПО «Лебединський ринок» та прилеглої території до продовольчого ринку. Робочою групою було здійснено обстеження 386 об’єктів торгівлі. У ході обстежень проводилися заходи щодо запобігання торгівлі у невстановлених місцях.

Поділитися