Питання про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради за 2022 рік було детально розглянуто під час чергового засідання виконавчого комітету.
За розгорнутою інформацією начальника загального відділу Людмили Бондар, організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності у виконавчому комітеті Лебединської міської ради та здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Основним завданням у роботі зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради є забезпечення об’єктивного розгляду звернень громадян, задоволення законних вимог заявників, поновлення порушених конституційних прав, недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам пропозицій, заяв і скарг громадян.
У загальній кількості звернень, що порушили громадяни у 2022 році, відсутні такі, термін розгляду яких порушений. Проводиться робота щодо недопущення визнання заяв чи скарг громадян необґрунтованими, заявникам роз’яснюється порядок оскарження прийнятих рішень.
Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), з урахуванням карантинних обмежень, визначених постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами) та від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами), тимчасово припинено проведення особистого прийому громадян.
Разом з тим, громадяни можуть отримати консультацію у телефонному режимі у робочий час або направити письмове чи електронне звернення. Це право не може бути обмеженим навіть в умовах воєнного та надзвичайного стану (стаття 64 Конституції України).
У холі для відвідувачів установлена поштова скринька для заяв, скарг та пропозицій.
За 2022 рік до виконавчого комітету Лебединської міської ради надійшло
1 492 звернення, у яких порушено 1 493 питання.
Із загальної кількості звернень 395 надійшло через Сумський обласний контактний центр. За звітний період отримано 48 колективних звернень, повторних звернень не надходило. Питання, що порушувалися у колективних зверненнях, здебільшого стосувалися житлово-комунального господарства.
Від органів влади вищого рівня (Сумська обласна державна адміністрація) надійшло 13 звернень, в яких порушено 13 питань.
Приділяється особлива увага зверненням від найменш захищених категорій населення, зокрема внутрішньо переміщених осіб, які втратили свої домівки, майно та роботу; громадян похилого віку; осіб, які потрапили у складні життєві обставини через війну; багатодітних сімей та інші.
Із загальної кількості звернень, які жителі порушили до керівництва 1 192 – вирішено позитивно (80,9%), 21 – перебуває на розгляді, на решту надані ґрунтовні роз’яснення.
За характером питань, порушених громадянами у своїх зверненнях, чільне місце посідали питання соціального захисту – 798 (53,4%), житлової політики – 361 (24,1%), комунального господарства– 187 (12,5%), тощо.
За результатами розгляду звернень громадян проведено обстеження житла, зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, надано матеріальну та гуманітарну допомогу вразливим категоріям населення, громадян, житло яких зруйноване внаслідок збройної агресії, забезпечено будівельними матеріалами для його відновлення, проведений ремонт колодязів та грейдерування вулиць територіальної громади.
Матеріальної допомоги на лікування надано на загальну суму 3 833 600 гривень. Разом з тим, продовжують перебувати на довгостроковому контролі питання щодо ремонту колодязів, благоустрою території, вирішення яких потребує настання сприятливих погодних умов.
За звітний період надійшло 35 електронних звернень, які розглянуті відповідно до вимог чинного законодавства.
Станом на 01.01.2023 до виконавчого комітету Лебединської міської ради надійшло три петиції, дві з яких не були підтримані і розглядалися, як звернення відповідно до Закону України «Про звернення громадян», на одну триває збір підписів.
На офіційному вебсайті Лебединської міської ради розміщена інформація щодо порядку подання електронних звернень громадян. У розділі «Звернення громадян» розміщено зразки та вимоги до написання звернень, роз’яснення з найбільш актуальних питань, що порушують громадяни тощо.
Вживаються заходи, спрямовані на поліпшення інформованості населення про стан роботи зі зверненнями громадян та надання правової допомоги з цих питань. За 2022 року надано безоплатну первинну правову допомогу 17 громадянам. Діяльність виконавчого комітету Лебединської міської ради спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх виконання та вирішення порушених у зверненнях питань.
Також члени виконавчого комітету прийняли низку інших важливих рішень.