Стан організації інклюзивної форми навчання у закладах освіти Лебединської міської територіальної громади

Саме це питання було детально розглянуто під час апаратної наради під головуванням виконуючого обов’язки міського голови Світлани ГОРОШКО.

За інформацією начальника управління освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Лебединської міської ради Тетяни Гримайло, з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, забезпечення психолого-педагогічного супроводу у закладах освіти Лебединської міської територіальної громади Сумської області відкриті інклюзивні класи та інклюзивні групи.

У закладах загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами організоване інклюзивне навчання. Індивідуальна форма навчання організована для осіб із чотирьох закладів загальної середньої освіти Лебединської міської територіальної громади Сумської області: Будильського закладу загальної середньої освіти І- ІІІ ст., Лебединського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1, Лебединського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3, Лебединського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3.

У 2022-2023 навчальному році створено 3 інклюзивних перших класи, у яких здобувають освіту діти з особливими освітніми потребами.

На перше листопада 2022 року фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проведено 92 комплексних психолого-педагогічних оцінок. З них вперше комплексну психолого-педагогічну оцінку проведено для 60 осіб та для 32 осіб повторно з метою визначення типу труднощів, ступеня прояву та рівня підтримки в освітньому середовищі.

Для складання індивідуальної програми розвитку осіб з особливими освітніми потребами проведено 78 команд психолого-педагогічного супроводу в закладах освіти Лебединської міської територіальної громади, під час яких була надана методична допомога фахівцями (консультантами) інклюзивно-ресурсного центру.

Освітній процес у класах/групах з інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до робочого навчального плану закладу освіти, складеного на основі типових освітніх програм.

Для надання методичної та інформаційно-просвітницької допомоги педагогам закладів освіти фахівцями (консультантами) інклюзивно-ресурсного центру проведено ряд семінарів.

Січень 2022 року:

– науково-практичний семінар для заступників директорів з навчально-виховної роботи на тему: «Робота над оформленням індивідуальної програми розвитку дитини з ООП відповідно до нового зразка» (фахівець (консультант) Дубницька Л.В.);

– науково-практичний семінар для вчителів молодших класів на тему: «Робота над оформленням індивідуальної програми розвитку дитини з ООП відповідно до нового зразка» (фахівець (консультант) Дубницька Л.В.).

Лютий 2022 року:

– тренінгове заняття для фахівців(консультантів) ІРЦ на тему: «Емоційне вигорання: як розпізнати і подолати?» (фахівець (консультант) Лойченко Л.Ю.).

– науково-практичний семінар для вчителів початкової школи на тему: «Профілактика виникнення навчальних труднощів, які проявляються в порушеннях навичок писемного мовлення і шляхи їх подолання в дітей з ООП молодшого шкільного віку» (фахівець (консультант) Дубницький М.І.);

– науково-практичний семінар для завідувачів закладів дошкільної освіти та асистентів вихователів на тему: «Робота над оформленням індивідуальної програми розвитку дитини з ООП відповідно до нового зразка.» (фахівець (консультант) Ешенкулова К.С.).

Жовтень 2022 року:

– методично-практичний семінар для педагогічних працівників Михайлівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів «Організація роботи команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти. Складання індивідуальної програми розвитку дитини» (директор ІРЦ Літковець О.В., фахівець (консультант) Дубницька Л.В.).

Поділитися