Сьогодні у стінах Лебединської міської ради відбулося чергове засідання виконавчого комітету, під час якого було заслухано звіт про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради за 2021 рік.
Варто зазначити, що сьогоднішнє засідання виконкому розпочалося із приємностей, а саме – привітань іменинника цього дня – старости Михайлівського старостинського округу Івана Зайця. Міський голова Олександр Бакликов побажав Івану Івановичу міцного-міцного здоров’я, життєвих сил, натхнення, наснаги задля подальшої роботи на благо розвитку Лебединської громади та, зокрема, Михайлівського старостинського округу.
За інформацією начальника загального відділу Людмили Бондар, організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності у виконавчому комітеті Лебединської міської ради та здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та ґарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації».
Основним завданням у роботі зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради є забезпечення об’єктивного розгляду звернень громадян, задоволення законних вимог заявників, поновлення порушених конституційних прав, недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі іншим органам пропозицій, заяв і скарг громадян.
У загальній кількості звернень, що порушили громадяни у 2021 році, відсутні такі, термін розгляду яких порушений. Проводиться робота щодо недопущення визнання заяв чи скарг громадян необґрунтованими, заявникам роз’яснюється порядок оскарження прийнятих рішень.
Згідно з графіками, затвердженими міським головою, передбачено проведення особистих прийомів чотири рази на місяць, у тому числі два виїзних прийоми громадян.
У зв’язку з посиленням карантинних заходів та обмежень,з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2особисті прийоми громадян не здійснювалися. Разом з тим, громадяни можуть отримати консультацію у телефонному режимі у робочий час або направити письмове чи електронне звернення. У холі для відвідувачів установлена поштова скринька для заяв, скарг та пропозицій.
За 2021 рік до виконавчого комітету Лебединської міської ради надійшло 779 звернень, у яких порушено 797 питань. Із загальної кількості звернень, 331 надійшло через Сумський обласний контактний центр. За звітний період надійшло 62 колективних звернення, повторних звернень не надходило. Питання, що порушувалися у колективних зверненнях, здебільшого стосувалися питань житлово-комунального господарства, земельних відносин, транспорту і зв’язку.
Від органів влади вищого рівня (Сумська обласна державна адміністрація) надійшло 16 звернень, в яких було порушено 23 питання.
Приділяється особлива увага зверненням від найменш захищених категорій населення, зокрема, осіб з інвалідністю, пенсіонерів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали від аварії на Чорнобильській атомній електростанції. До виконавчого комітету Лебединської міської ради звернулися:1 ветеран праці, 32 інваліди І-ІІІ груп, 3 багатодітні матері, 4 учасники антитерористичної операції на Сході України та члени їх сімей, інші верстви населення, що потребують соціального захисту та підтримки.
Результатом вирішення питань, порушених громадянами пільгової категорії, є підключення до міського водогону домогосподарства жителя міста Лебедина, надання матеріальної допомоги, надання дозволу на розробку проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства тощо.
Із загальної кількості звернень, які жителі порушили до керівництва, 591 – вирішено позитивно (79,2%), 51 – перебуває на розгляді, на решту надані ґрунтовні роз’яснення.
За характером питань, порушених громадянами у своїх зверненнях, чільне місце посідали питання соціального захисту – 296 (37,1%), комунального господарства – 148 (18,6%), аграрної політики і земельних відносин – 126 (15,8%), охорони здоров’я – 37 (4,6%), тощо.
За результатами розгляду звернень громадян здійснено профілювання доріг, ремонт колодязів, проведено ремонт покрівлі та дезінфекцію горищного приміщення багатоквартирного будинку, відновлено вуличне освітлення, забезпечено видалення чагарників вивезення сміття, надано матеріальної допомоги на лікування на загальну суму 81 500 гривень. Разом з тим, продовжують перебувати на довгостроковому контролі питання щодо забезпечення водовідведення, ремонту колодязів, благоустрою території, вирішення яких потребує значних коштів та часу.
На офіційному сайті Лебединської міської ради працює розділ «Електронні звернення». За звітний період надійшло 53 електронних звернення, які розглянуті відповідно до вимог чинного законодавства.
На сайті Лебединської міської ради розміщений банер та віджет (окрема сторінка, де відображається інформація за статусами петицій) «Електронні петиції».
Упродовж 2021 року до виконавчого комітету надійшло три петиції, з них: 2 – не набрали необхідної кількості голосів та розглянуті як звернення громадян, 1 – підтримана.
Працюють телефонна «гаряча лінія» і «телефон довіри». За звітний період зареєстровано 4телефонних дзвінки на «гарячу лінію». Загальним відділом виконавчого комітету Лебединської міської ради здійснюється моніторинг результативності розгляду всіх звернень, у тому числі і тих, що надійшли засобами телефонного зв’язку.
У виконавчому комітеті Лебединської міської ради забезпечується проведення перевірок стану виконання підпорядкованими структурами Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, інших нормативно-правових актів щодо роботи зі зверненнями громадян.
На апаратних нарадах при міському голові, згідно з планом роботи апаратних нарад, заслухано звіти про роботу зі зверненнями громадян керівників управлінь і відділів міської ради (квітень – комунальне підприємство «Комбінат благоустрою виконавчого комітету Лебединської міської ради», травень – управління праці та соціального захисту населення виконкому Лебединської міської ради, червень – комунальне підприємство «Водоканал виконавчого комітету Лебединської міської ради», липень – Лебединський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), серпень – комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна контора виконавчого комітету Лебединської міської ради», вересень – комунальне підприємство «Будинкоуправління Черемушки» виконавчого комітету Лебединської міської ради, жовтень – комунальне підприємство «Лебединтеплоенерго», листопад – комунальне підприємство «Комбінат благоустрою виконавчого комітету Лебединської міської ради»; Управління освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Лебединської міської ради.
На офіційному сайті Лебединської міської ради розміщено інформацію щодо порядку подання електронних звернень громадян, оприлюднюються відомості про проведення особистих прийомів громадян. У розділі «Звернення» розміщено зразки та вимоги до написання звернень, систематично розміщуються щоквартальні інформації про роботу зі зверненнями, роз’яснення з найбільш актуальних питань, що порушують громадяни тощо.
Вживаються заходи, спрямовані на поліпшення поінформованості населення про стан роботи зі зверненнями громадян та надання правової допомоги з цих питань. За 2021 рік надано безоплатну первинну правову допомогу 4 громадянам. Діяльність виконавчого комітету Лебединської міської ради спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх виконання та вирішення порушених у зверненнях питань.
Крім цього питання, члени виконавчого комітету розглянули, обговорили та прийняли ще низку важливих рішень.