Питання стосовно стану виконання делегованих повноважень у сфері захисту прав споживачів було розглянуто сьогодні під час апаратної наради. За інформацією начальника відділу торгівлі, побутового обслуговування населення та з питань захисту прав споживачів управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради Олексія Харченка, керуючись чинним законодавством, відділ здійснює постійний моніторинг дотримання законодавства в питаннях захисту прав споживачів у сфері торговельного, ресторанного господарства, побутового обслуговування населення та надання послуг приватними підприємцями маршрутних таксі.
Створені відповідні умови для реалізації громадянами нашого міста права на звернення та отримання кваліфікованої консультації, пов’язаної із захистом їх законних прав та інтересів.
За І півріччя 2021 року до відділу торгівлі, побутового обслуговування населення та з питань захисту прав споживачів звернулося 34 особи. Позитивно вирішено на користь споживачів 28 питань. По фактам продажу товарів неналежної якості, наданих неякісних послуг 11 споживачам повернуті кошти в сумі 42,2 тисячі гривень, 13 споживачам проведений обмін на інший товар та здійснено 4 гарантійних ремонти із пропорційним зменшенням ціни за товар, 2 споживачам надана допомога в оформленні письмових претензій до продавців.
На базі відділу постійно працює громадська приймальня з питань захисту прав споживачів та ринкового нагляду. Надаються консультації споживачам про їх права та рекомендації щодо дій споживачів у різноманітних ситуаціях. Так, у І півріччі 2021 року надано 47 консультацій та роз’яснень.
Із загальної кількості питань, які одержані і розглянуті, левова частка стосувалася продажу неналежної якості мобільних телефонів та електроінструментів. Слід відмітити зменшення у 2021 році звернень на предмет надання неякісних послуг у сфері пасажирських перевезень та установки металопластикових вікон та дверей. Більшість скарг – це невиконання у повному обсязі вимог законодавства щодо безкоштовного перевезення всіх пільгових категорій осіб у міському, приміському та міжміському пасажирському транспорті загального користування.
Основні зауваження споживачів – це порушення статті 8 Закону України “Про захист прав споживачів” приватними підприємцями (реалізаторами) при здійсненні торгівельної діяльності та надання послуг населенню, а саме:
- затримка власниками магазинів прийому від покупців та відправлення до сервісних центрів для гарантійного ремонту неякісних товарів складного асортименту;
- при продажу товарів складного асортименту та взуття не оформляються гарантійні талони;
- допускаються часті випадки, коли не надаються чеки на придбаний товар;
- порушується право споживача на інформацію про продукцію.
З метою покращення обслуговування населення, відділ торгівлі проводить профілактичну роботу із суб’єктами господарювання щодо покращення ситуації у сфері захисту прав споживачів та останніх змін у законодавстві. За результатами роботи слід відзначити професійну підготовку продавців та сучасний підхід у взаєминах із споживачами в магазинах «Чистий дім», «Алло», «Sаmsung», також цим суб’єктам підприємницької діяльності вдалося забезпечити належний розгляд звернень громадян.
Слід зазначити, постійні порушення прав споживачів при реалізації електротоварів на промисловому ринку. При продажу зазначених товарів суб’єкти господарювання не проводять розрахункові операції у готівковій формі на повну суму покупки через реєстратори розрахункових операцій. При проведенні розрахункових операцій покупцю має видаватися касовий чек, що підтверджує покупку. Працівники не надають інформацію споживачам щодо ґарантійного обслуговування.
З початку 2021 року на предмет дотримання протиепідемічних та санітарно – гігієнічних вимог обстежено: 38 продовольчих магазинів, 23 магазини торгівлі промисловими товарами, 4 підприємства ресторанного господарства та 18 закладів побутового обслуговування населення.
Відповідно до законодавства України, здійснюється контроль за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами транспорту. За звітний період проведено 8 обстежень руху маршрутних таксі по місту Лебедин, перевірено 59 рейсів, за результатами, яких проведено 3 наради з перевізниками. Для кращої поінформованості населення міста щодо захисту їх прав у випадку придбання ними неякісних товарів чи надання неякісних послуг на сайті Лебединської міської ради розміщуються інформаційні статті під рубрикою «Куточок споживача».