Стан підготовки підприємств торгівлі, громадського харчування та продовольчого ринку до роботи у літній період

Питання стосовно стану підготовки підприємств торгівлі, громадського харчування  та продовольчого ринку до роботи у літній період розглядалось сьогодні під час апаратної наради. За інформацією начальника відділу торгівлі та побутового обслуговування населення управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради Олексія Харченка, станом на 01.05.2021 населення Лебединської міської територіальної громади обслуговує 531 об’єкт споживчого ринку, у тому числі: 319 магазинів (у селах – 117), 34 кіоски (у селах – 8) , 57 одиниць ресторанного господарства (у селах – 27), 93 об`єкти побутового обслуговування (в селах – 9), 21 аптека та 7 автозаправних станцій.

За спеціалізацією об’єкти торгівлі поділяються на продовольчі: 67 магазинів та 25 кіосків, непродовольчі: 130 магазинів та 4 кіоски, змішані: 122 магазинів та 5 кіосків.

Загальна площа закладів торгівлі у цілому становить 21630,2 кв.м. у тому числі: продовольчих магазинів – 3652,2 кв.м., непродовольчих – 8909,4 кв.м., змішаних – 9068,6 кв.м.

На території Лебединської міської територіальної громади знаходиться 57 підприємств ресторанного господарства на 3709 місць, із них 26 – загальнодоступна мережа на 722 посадочних місця.

Побутові послуги населенню на території Лебединської міської ради надають 93 суб`єкти господарювання.

Одним із вагомих каналів реалізації товарів населенню залишається торгівля на ринку. Станом на 01.05.2021 на території Лебединської міської територіальної громади один ринок – підприємство облспоживспілки «Лебединський ринок». За товарною спеціалізацією ринок належить до змішаних. Загальна площа ринку складає 9652 кв. м, переважна її частина відводиться під торгівлю (6402 кв. м. або 66,3%). Загальна кількість торгових місць на ринку становить 577 одиниць. На ринку облаштовано 317 місць для продажу непродовольчих товарів та 260 торгових місць з продажу продовольчих товарів.

На виконання заходів із підготовки підприємства до роботи у весняно-літній період 2021 року використано коштів на суму 17,7 тис.грн. Проведено технічне обслуговування холодильної камери у м’ясному павільйоні. Виготовлено та облаштовано додаткові стелажі у холодильній камері. Проведено обпилювання колод, закуплено резерв солі для посипання та 2 нові колоди.

Для забезпечення вивозу сміття відремонтовано тракторний причіп, придбано колеса. Для забезпечення санітарних умов проведена обробка вапном стін приміщення для зберігання причіпу, пофарбовані сміттєзбірники на продовольчому ринку.

Поновлена розмітка торгівельних місць на майданчику для торгівлі саджанцями та розсадою.

Павільйони та туалет забезпечені холодною водою центрального водогону, м’ясний павільйон забезпечено гарячою водою. Установлено бойлер на 50 літрів. Відновлено роботу фонтанчика для миття рук, мийок, які знаходяться на території ринку. Адміністрацією ринку забезпечено постійну наявність антибактеріального рідкого мила, антисептика та паперових рушників у санвузлах; централізований збір використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами в місцях загального користування.

На кожному вході (в’їзді) на територію ринку наявні диспенсери з антисептиком для обробки рук та розміщені інформаційні матеріали щодо профілактики коронавірусної хвороби COVID-19.

Всі товари рослинного та тваринного походження проходять експертизу в лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, яка знаходиться на території ринку.

Лебединським відділом безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Сумського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області  на протязі 2021 року було здійснено 13 позапланових заходів державного нагляду (контролю). За результатами перевірок було складено: 13 актів, 5 приписів, 4 протоколи на суму 156 тис. гривень відповідно до п.1 ст. 65 за порушення встановлених законодавством гігієнічних вимог до виробництва та/або обігу харчових продуктів або кормів, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров’я людини або тварини.

До сфери управління Держпродспоживслужби відноситься Лебединська міжрайонна державна лабораторія Держпродспоживслужби, завданням якої є виявлення основних гострозаразних захворювань на ранніх стадіях розвитку. За поточний період 2021року оглянуто (проведено експертиз) 223 туші свиней, інших тварин (птиця, кролі, нутрії) – 58 тушок, проведено лабораторних досліджень: молока та молочних продуктів – 1066, яєць – 91, риба – 100, овочів і фруктів – 1891 та інших харчових продуктів – 927.

Фахівцями Лебединської лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи за І квартал 2021року випадків захворювання на інфекційні та незаразні захворювання тварин та птиці не виявлено.

Фахівцями структурного підрозділу Сумського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області відділом державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства на виконання п.36 постанови КМУ №1236 від 09.12.2020 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID – 19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2» щодня забезпечується контроль за виконанням протиепідемічних вимог суб’єктами господарювання на території Лебединської МТГ. Всього з початку 2021 по теперішній час спеціалістами Лебединського відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Сумського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області обстежено 215 закладів торгівлі продовольчою  групою товарів та 2 заклади громадського харчування щодо дотримання протиепідемічних та санітарно-гігієнічних вимог в умовах карантину. В ході обстежень було виявлено порушення вимог протиепідемічного режиму у 96 суб’єктів  господарювання,в результаті чого надано 39 приписів, 57 пропозицій та за порушення ст.42 КУпАП складено 25 протоколів про адміністративне правопорушення.

Основні порушення виявленні при санітарно-епідеміологічних обстеженнях об’єктів торгівлі: не проводиться та не документується проведення температурного скринінгу у працівників на початку робочого дня; на момент обстеження не контролюється дозволена кількість відвідувачів у магазині, відсутня розмітка для дотримання дистанційних розривів між покупцями 1,5 м; відсутні ємкості для використаних засобів індивідуального захисту та паперових рушників; не достатня кількість захисних масок та рукавичок на робочий день; працівники не володіють знаннями по застосуванню дезінфікуючих засобів; відсутні деззасоби, паперові рушники, рідке мило; наявні антисептики для обробки рук не містять спирту; не дезінфікуються ручки корзин.

Триває щоденний моніторинг за діяльністю агропродовольчого ринку в умовах карантинних обмежень. За порушення протиепідемічних вимог на ринку директору надано 10 пропозицій. Під час обстежень проводиться постійна роз’яснювальна робота з керівниками, працівниками та відвідувачами об’єктів з питань дотримання протиепідемічних заходів щодо попередження захворювання на СOVID-19.

Поділитися