Саме питання щодо підсумків роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради за 2020 рік обговорювалось сьогодні першим у черзі під час засідання виконавчого комітету. Начальник загального відділу Людмила Бондар детально поінформувала присутніх про цей напрямок роботи.
Робота зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лебединської міської ради здійснюється за наступними напрямками: робота з письмовими, усними, електронними зверненнями, петиціями; із запитами на отримання публічної інформації; співпраця з державною установою «Сумський обласний контактний центр»; координація роботи телефонних звернень; забезпечення організації прийомів громадян керівництвом Лебединської міської ради та її виконавчого комітету.
У виконавчому комітеті Лебединської міської ради робота зі зверненнями громадян направлена на забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» зі змінами щодо електронного звернення та електронної петиції, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», проводиться робота щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення. Порушень строків розгляду, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам, проявів халатності та формального розгляду не допущено.
За 2020 рік до виконавчого комітету Лебединської міської ради надійшло 466 звернень (із них 180 – урядова «гаряча лінія» Сумського обласного контактного центу та «гаряча лінія»). Порушено питань у зверненнях 487, вирішено позитивно 365.
Від органів влади вищого рівня (Сумської обласної державної адміністрації) надійшло 13 звернень.
На всі звернення вчасно надавалися відповіді. Повторних звернень за 2020 рік не надходило.
За результатами розгляду звернень громадян щодо надання матеріальної допомоги, надавалася одноразова матеріальна допомога на лікування на загальну суму 33 100 гривень.
На виконання пунктів 15, 16, 17 статей Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.08.2008 № 109/2008 встановлено порядок, згідно з яким у виконавчому комітеті особистий прийом та розгляд звернень Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій, вдів загиблих на фронті, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», що надійшли від органів влади вищого рівня, проводиться міським головою, а у разі відсутності – посадовою особою, яка тимчасово виконує його обов’язки.
З метою здійснення контролю за додержанням строків розгляду звернень громадян, визначених чинним законодавством, систематично аналізуються і узагальнюються звернення, готуються нагадування про терміни надання відповідей на звернення, що перебувають на виконанні в управліннях і відділах виконавчого комітету Лебединської міської ради.
Згідно з графіками, затвердженими розпорядженням міського голови, двічі на місяць проводяться особисті прийоми громадян міським головою, заступниками міського голови, секретарем міської ради, керуючим справами виконавчого комітету Лебединської міської ради в міській раді та за місцем роботи і проживання громадян. Графіки прийому громадян керівництвом виконавчого комітету оприлюднюються в Лебединській міськрайонній газеті «Життя Лебединщини», на офіційному веб-сайті міської ради (сторінка «Звернення») та розміщуються на стенді в приміщенні виконавчого комітету.
Постійно проводиться роз’яснювальна робота з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом.
У виконавчому комітеті Лебединської міської ради в доступному для відвідувачів місці на спеціальному стенді розміщені зразки оформлення документів, графіки прийому керівництвом виконавчого комітету, відомості про посадових та службових осіб, які ведуть прийоми громадян, Закон України «Про звернення громадян» та інше.
На сайті розміщений банер та віджет (окрема сторінка, де відображається інформація щодо статусу електронних петицій). Станом на 01.01.2021 до виконавчого комітету Лебединської міської ради надійшло п’ять петицій, які не були підтримані і розглядалися як звернення відповідно до закону України «Про звернення громадян».
Згідно з розпорядженням міського голови проведено дві перевірки стану виконання, підпорядкованими управліннями та відділами, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, інших нормативно-правових актів щодо роботи зі зверненнями громадян. Під час перевірок надана методична та практична допомога.
На «гарячу лінію» (3-95-62; 2-30-12) до керівництва Лебединської міської ради у 2020 році зателефонував 31 громадянин, переважно, з питань житлово-комунального господарства.
На веб-сайті Лебединської міської ради розміщений графік роботи консультативного пункту для надання безоплатних консультативно-правових послуг населенню.
Консультативний пункт здійснює такі види безоплатної правової допомоги:
- надання первинної правової допомоги населенню міста (консультації, роз’яснення, направлення особи до відповідних органів, вирішення проблем на ранніх стадіях їх виникнення);
- допомога у складанні документів правового характеру.
За юридичною допомогою до консультативного пункту в звітному періоді звернулося 7 чоловік. На всі звернення надані відповідні обґрунтовані роз’яснення.
У випадку необхідності складання процесуальних документів особам, які мають право на вторинну безоплатну допомогу, рекомендується звернутися до Бюро безоплатної правової допомоги, що знаходиться за адресою: площа Соборна, 29, місто Лебедин. Діяльність виконавчого комітету Лебединської міської ради спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх виконання та вирішення порушених у зверненнях питань.