Відреставровані графічні твори повернулися до художнього музею

Нещодавно, з Харківської філії Національного науково-дослідного реставраційного центру України повернулися (після реставрації) до Лебединського міського художнього музею вісім графічних творів, серед яких: роботи Василя Кричевського (1873-1952) «Хати на околиці села» (1945), «Церковні ворота с.Добротів. Галичина» (1945), «Перевіз. Полтавщина» (1945), «Річка Псло» (1946), «Венеція» (1945), робота Коріна «Дама в криноліні» (ХІХ століття) та дві пастельні роботи Олексія Красовського (1884- ?) «Ранок» та «День» (поч. ХХ ст.).

Художник-реставратор графічних творів та документальних пам’яток вищої категорії Харківської філії Національного науково-дослідного реставраційного центру України Наталія Чорна
Олексій Красовський (1884- ?) «Ранок» та «День» (поч. ХХ ст.) після реставрації в Харкові повернулись в Лебедин

Їх реставрація тривала більше року (з квітні 2019 по вересень 2020). Працювала над ними художник-реставратор графічних творів та документальних пам’яток вищої категорії Наталія Чорна. Саме завдячуючи Наталії Володимирівні – майстру своєї справи, яка має чуття справжнього художника, відреставровані нею твори зможе побачити ще не одне покоління відвідучів лебединського музею. 

Василь Григорович Кричевський (1873-1952) «Венеція» (1945) – до реставрації
Василь Григорович Кричевський (1873-1952) «Венеція» (1945) – після реставрації
Василь Григорович Кричевський (1873-1952) «Хати на околиці села» (1945) – до реставрації
Василь Григорович Кричевський (1873-1952) «Хати на околиці села» (1945) – після реставрації

Основні принципи її реставрації – максимально дбайливе ставлення до пам’ятки і мінімальне втручання в автентичність твору, усунення факторів, які загрожують його подальшому руйнуванню з використанням перевірених часом матеріалів і методик у поєднанні із сучасними розробками. Копітка та натхненна праця Наталії Чорної подовжила життя мистецьких скарбів, що дозволяє сучасникам долучитися до культурного надбання минулого та зберегти їх для майбутніх поколінь.

Корін «Дама в криноліні» (ХІХ століття) – до реставрації
Корін «Дама в криноліні» (ХІХ століття) – після реставрації

Невдовзі, відновлені графічні твори поповнять експозицію художного музею.

Лебединський міський художній музей імені Б.К.Руднєва висловлює щиру подяку, завідуючому Харківської філії ННДРЦУ Сергію Омельнику,  художнику-реставратору графічних творів та документальних пам’яток вищої категорії Наталії Чорній, а особливо, головному зберігачу фондів Тамарі Зибіній за плідну співпрацю та методичну допомогу.

Завідуючий Харківської філії ННДРЦУ Сергій Омельник оглядає твори із лебединської колекції
Кореньов П. “Свята Анастасія” (1885)

Окрема подяка від художнього музею – депутату Сумської обласної ради Валерію Чалому, який допоміг із транспортуванням творів мистецтва із колекції Лебединського міського художнього музею до Харкова та у зворотному напрямку.

Невідомий художник “Зречення Петра” (XVIII ст.)
Невідомий художник “Зречення Петра” (XVIII ст.)

Також, 29 вересня 2020 року для наступної реставрації із Лебединської колекції до Харківської філії ННДРЦУ були передані ще сім художніх та графічних творів. Зокрема, робота Кореньова П. «Свята Анастасія» (1885), Стіліануді О.М. «Осінь» (1894), Красовського О.А. «Вечір» та «Ніч. Місяць і вершник» (поч. ХХ ст.), графічна робота на пергаменті «Зречення Петра» (ХVIII ст.), «Портрет Анненкової В.І.» (ХІХ ст.) та Крюгер Франц «Портрет Олександра ІІ» (ХІХ ст.).

Невідомий художник «Портрет Анненкової В.І.» (ХІХ ст.)
Стіліануді О.М. «Осінь» (1894)

Художній музей

Поділитися