15 квітня 2020 року стартував проєкт «Відкритий ринок» – соціальна онлайн платформа для підтримки невеликих сільгосппідприємств. Ініціатори проекту – громадська організація «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» у партнерстві з Асоціацією міст України. На спеціальному інтерактивному сайті https://rynok.in.ua/ фермери з усієї України зможуть розмістити інформацію про власну продукцію, а споживачі легко її знайти.
Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан: «В Україні, як і в усьому світі, економічний розвиток громад напряму залежить від діяльності малого та середнього бізнесу, який сплачує податки у місцеві бюджети. Але нині, коли через карантин зачинені усі ринки, невеликі фермерські господарства та сімейні кооперативи не мають можливості збувати власну продукцію, а значить – отримувати прибутки і платити податки. Проєкт «Відкритий ринок» покликаний допомогти їм знайти своїх покупців, які у свою чергу отримують можливість придбати якісні свіжі продукти. По суті, ця платформа переводить ринок в онлайн. І це – тренд, адже сьогодні в онлайн працює уся країна. Переконаний, що проект існуватиме та розвиватиметься і в подальшому, коли минуть важкі часи, адже ми усі знаємо, що майбутнє за сучасними технологіями. Асоціація міст України підтримала цю ініціативу і закликає громади сприяти її максимальному поширенню та залученню місцевих сільгоспвиробників».
«Відкритий ринок» – це майданчик, на якому зможуть зустрітись без посередників виробники сільськогосподарської продукції та її споживачі. Він задуманий як відповідь на виклик епідемії COVID- 19 та її наслідків. Багато селян сьогодні опинилися у складній ситуації, не маючи можливості реалізувати власновирощену продукцію на ринках та ярмарках України. Водночас, мешканці міст і селиш, вимушені купувати фрукти, овочі, м’ясо, молоко та іншу продукцію виключно в магазинах та супермаркетах.
Керівник ГО «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» Максим Черкашин: «Ми звертаємось до усіх, хто може донести інформацію про проект до дрібних фермерів та фермерських сімейних господарств. Оскільки розуміємо, що у сільській місцевості онлайн-сервіс може бути не таким зручним, як класичні методи. Проте, класика на карантині не працює. Проект справді запрацює на повну потужність, якщо нам вдасться залучити якомога більше мешканців села».
Проект «Відкритий ринок» не є комерційним, а виключно соціальним, тому не передбачає жодної системи оплати. Проект є всеукраїнським, проте, споживачі зможуть знайти продукцію у своїй області після того, як в ній зареєструється перший виробник.
Виконавчий директор Тернопільського регіонально відділення АМУ, консультант АМУ з місцевого економічного розвитку Ігор Гірчак: «Протягом останніх кількох років консультанти АМУ з питань місцевого економічного розвитку працювали з органами місцевого самоврядування в усіх областях України щодо сприяння створенню та розвитку дрібних фермерських господарств і малих сімейних кооперативів. Таке підприємництво соціально важливе для громад, оскільки не лише наповнює місцеві бюджети, а й зменшує безробіття через самозайнятість населення. Проект «Відкритий ринок» підтримає мікробізнес у важкі часи карантину та економічної кризи, зменшить ризик ліквідації чи банкрутства маленьких господарств, допоможе знайти нові ринки збуту виробленої чи вирощеної продукції».