Виконання делегованих повноважень у сфері захисту прав споживачів

Питання стану виконання делегованих повноважень у сфері захисту прав споживачів у 2019 році розглядалось сьогодні під час апаратної наради, проведеної міським головою Олександром Бакликовим.

Начальник відділу торгівлі, побутового обслуговування населення та захисту прав споживачів управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради Олексій Харченко поінформував присутніх, що відділ здійснює постійний контроль за дотриманням законодавства з питань захисту прав споживачів у сфері торгівельного, ресторанного господарства, побутового обслуговування населення та наданням послуг приватними підприємцями маршрутних таксі. Створені відповідні умови для реалізації громадянами нашого міста права на звернення та отримання кваліфікованої консультації, пов’язаної із захистом їх законних прав та інтересів.

За минулий рік до відділу торгівлі, побутового обслуговування населення та захисту прав споживачів звернулося 70 (78 за 2018 р.) осіб. Позитивно вирішено на користь споживачів 48 питань, що становить 69 % від усіх звернень. По фактам продажу товарів неналежної якості, наданих неякісних послуг 16 споживачам повернуті кошти в сумі 72,2 тисяч гривень, 15 споживачам проведений обмін на інший товар та здійснено 17 гарантійних ремонтів з пропорційним зменшенням ціни за товар, 9 споживачам надана допомога в оформленні письмових претензій до продавців.

На базі відділу постійно працює громадська приймальня з питань захисту прав споживачів та ринкового нагляду. Надаються консультації споживачам про їх права та рекомендації щодо дій споживачів у різноманітних ситуаціях. Так, у 2019 році надано 96 консультацій та роз’яснень.

Із загальної кількості питань, які були одержані і розглянуті, це в основному продаж неналежної якості мобільних телефонів, комп’ютерної техніки, пральних машин, установка металопластикових вікон та дверей. Варто відзначити зменшення у 2019 році звернень, які стосувалися надання якісних послуг у сфері пасажирських перевезень по місту. Більшість скарг – це не виконання у повному обсязі вимог законодавства щодо безкоштовного перевезення усіх пільгових категорій осіб у міському пасажирському транспорті загального користування.

Основні зауваження споживачів – це порушення статті 8 Закону України “Про захист прав споживачів” приватними підприємцями (реалізаторами) при здійсненні торгівельної діяльності та надання послуг населенню, а саме:

  • затримка власниками магазинів прийому від покупців та відправлення до сервісних центрів для гарантійного ремонту неякісних товарів складного асортименту;
  • при продажу товарів складного асортименту та взуття не оформлюються гарантійні талони;
  • на час гарантійного ремонту не завжди надаються з обмінного фонду мобільні телефони, телевізори, холодильники та інша електропобутова техніка, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. № 172. «Про перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд»;
  • допускаються часті випадки, коли не надаються чеки на придбаний товар;
  • порушується право споживача на інформацію про продукцію.

З метою покращення обслуговування населення, відділ проводить профілактичну роботу з суб’єктами господарювання щодо покращення ситуації у сфері захисту прав споживачів та останніх змін у законодавстві. За результатами роботи у 2019 році, слід відзначити професійну підготовку продавців та сучасний підхід у взаєминах із споживачами в магазинах «Чистий дім», «Алло», «Sаmsung», також цим суб’єктам підприємницької діяльності вдалося забезпечити належний розгляд звернень громадян.

Слід зазначити збільшення порушень прав споживачів при реалізації електротоварів на промисловому ринку. При продажу зазначених товарів суб’єкти господарювання не проводять розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі на повну суму покупки через реєстратори розрахункових операцій. При проведенні розрахункових операцій покупцю має видаватися касовий чек, що підтверджує покупку. Працівники не надають інформацію споживачам щодо гарантійного обслуговування.

Відповідно до розпорядження міського голови №80-ОД від 19.04.2019 «Про утворення робочої групи з обстеження підприємств харчової промисловості, торгівлі, громадського харчування», було обстежено 11 підприємств торгівлі та 7 підприємств ресторанного господарства міста на предмет дотримання Закону України «Про захист прав споживачів» в 2019 році.

Фахівцями батальйону Управління поліції охорони в Сумській області та представниками виконавчого комітету Лебединської міської ради проведено обстеження ПО «Лебединський ринок» та прилеглої території до продовольчого ринку. Під час обстежень була ліквідована стихійна торгівля живою рибою у невстановлених місцях. На правопорушників складено два адміністративні протоколи.

Кабінет Міністрів України схвалив та відповідним розпорядженням №983-р від 27.12.2017 року затвердив План заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року. З метою сприяння реалізації Концепції відділом торгівлі створені інформаційні бюлетені щодо захисту прав споживачів та розроблені на офіційному веб-сайті розділ з висвітлення актуальних питань у зазначеній сфері.

В 2019 році були проведені зустрічі з питань захисту прав споживачів з членами громадської ради при виконавчому комітеті Лебединської міської ради та членами громадської організації «Спортивний клуб інвалідів «Фенікс».

Для більш повної інформованості населення міста щодо захисту їх прав у випадку придбання ними неякісних товарів чи надання неякісних послуг відділ співпрацює з місцевими засобами масової інформації. У міськрайонній газеті “Життя Лебединщини” та на сайті Лебединської міської ради розміщуються інформаційні статті під рубрикою «Куточок споживача»

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *