21 серпня відбулося чергове засідання виконавчого комітету Лебединської міської ради, під час якого члени виконавчого комітету розглянули низку важливих питань. Основним питанням порядку денного був стан готовності закладів освіти за Концепцією «Нова українська школа».
Як поінформувала присутніх заступник міського голови Олена Кірєєва, Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки України, головною метою якої є створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у житті. Це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
Новий Стандарт початкової освіти передбачає, що вчителі працюватимуть за іншими підходами, тому Міністерством освіти і науки України спільно з громадською спілкою «Освіторія», міжнародним фондом «Відродження» та студією онлайн-освіти EdEra проводяться навчання вчителів, які вчитимуть перші класи, проведена робота і щодо підготовки тренерів, які навчатимуть учителів, а також створюється онлайн-курс для підсилення очного навчання.
Основні засади реформи шкільної освіти викладено в Концепції, а Новий Державний стандарт початкової освіти затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87, що визначає: вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти; загальний обсяг навчального навантаження у базовому навчальному плані початкової освіти; форму державної атестації.
Із 2018-2019 навчального року по-новому почали вчитися всі першокласники України, в тому числі і 280 першокласників у 10 перших класах міста Лебедина.
З метою реалізації Концепції, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 13.07.2017 № 1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня» у закладах загальної середньої освіти міста проводиться цілеспрямована робота.
Методичним кабінетом комунальної установи «Відділ освіти виконавчого комітету Лебединської міської ради Сумської області» розроблено План заходів щодо впровадження Концепції (наказ від 08.09.2017 № 196-ОД «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи в закладах освіти м. Лебедина»), організовано інформаційно-просвітницьку роботу щодо ознайомлення педагогічних працівників зі змістом нормативних документів, забезпечено постійний методичний супровід упровадження оновленого змісту освіти в початковій школі через різні форми методичної роботи.
Закладами загальної середньої освіти організовано інформаційно-просвітницьку роботу серед батьків учнів. Кожен заклад має відведену сторінку на своєму сайті для батьків першокласників, де розміщується контент просвітницького змісту щодо Концепції. У шкільних бібліотеках є куточки нової української школи, у рекреаціях навчальних закладів наявні стенди щодо роботи за даною Концепцією.
Для вчителів, що працювали у перших класах нової української школи у 2018-2019 навчальному році та будуть працювати у 2019-2020 навчальному році, 15 листопада 2018 року проведений регіональний навчальний семінар за темою «Упровадження Нового Державного стандарту початкової загальної освіти» за участю методистів Сумського обласного інститут післядипломної педагогічної освіти Лавської А.М., Декунової З.В., Василеги О.В. на базі Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради Сумської області. У рамках реалізації науково-педагогічного проекту «Інтелект України» педагоги загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 та спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 спільно із делегацією освітян Сумської області відвідали Харківську гімназію № 169, де взяли участь у роботі семінару «Реалізація концепції «Нова українська школа» у науково-педагогічному проекті «Інтелект України». 10 учителів перших класів були учасниками тренінгу щодо роботи з наборами LEGO на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Учитель початкових класів Лебединської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 Лебединської міської ради Сумської області Бендюг А.І. та методист методичного кабінету комунальної установи «Відділ освіти виконавчого комітету Лебединської міської ради Сумської області» Капуста Л.В. є учасниками обласної творчої групи щодо впровадження нового Державного стандарту початкової освіти.
Навчально-виховний процес у перших класах за Концепцією у 2019-2020 навчальному році здійснюватимуть учителі початкових класів, іноземної мови, які мають відповідну фахову освіту. Забезпечено участь учителів початкових класів у проходженні курсів підвищення кваліфікації на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та на базі Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради Сумської області. Учителів залучено до проходження дистанційного навчання на електронній онлайн-платформі EdEra. Підготовка вчителів здійснюється тренером-учителем початкових класів Лебединської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 Лебединської міської ради Сумської області Бендюг А.І., яка пройшла навчальний тренінг у місті Києві, організований Міністерством освіти і науки України, яка здійснювала експертизу електронних версій підручників для других класів. Висновок експерта Бендюг А.І. зарахований як правильний та розміщений на сайті інституту Модернізації змісту освіти.
Учителі закладів загальної середньої освіти, що почали працювати за Концепцією у 2018-2019 навчальному році та будуть працювати у 2019-2020 навчальному році, детально опрацювали Типові освітні програми, за якими здійснюється навчання. Для використання у закладах загальної середньої освіти вибрано Типову освітню програму Савченко О.Я. Нетипові освітні програми заклади загальної середньої освіти не обрали для навчання.
З метою обміну інформацією для учителів міста організовано спільноту у соціальній мережі Фейсбук «Паростки НУШ», де відбувається спілкування та обмін досвідом у мережі Інтернет.
Комунальною установою «Відділ освіти виконавчого комітету Лебединської міської ради Сумської області» спільно з керівниками закладів загальної середньої освіти здійснено аналіз навчально-методичної бази початкових класів, обраховано потребу для забезпечення закладів необхідними матеріально-технічними засобами навчання для впровадження Концепції.
За Концепцією у 2019-2020 навчальному році працюватиме 10 перших класів у 6 закладах загальної середньої освіти, до яких зараховано 261 учень.
Для впровадження Концепції у 2019-2020 навчальному році виділено 1 146 253 тисячі гривень, з яких 491 753 – кошти освітньої субвенції, 654 500 – кошти міського бюджету.
Для забезпечення якісного навчання учнів перших класів в умовах Концепції у 2019-2020 навчальному році комунальною установою «Відділ освіти виконавчого комітету Лебединської міської ради Сумської області» забезпечено освітнє середовище десяти перших класів для здійснення якісного освітнього процесу придбано: робочі місця учителя (ноутбук та багатофункціональний пристрій для друку матеріалів), інтерактивні дошки та короткофокусні проектори, дитячі стінки та шафи для дидактичного матеріалу, магнітно-маркерні та коркові дошки, дидактичний матеріал та 300 комплектів шкільних меблів (учнівська одномісна парта та учнівський стілець), ураховуючи поділ класів на підгрупи при вивченні окремих предметів.
Завершується обладнання нового освітнього простору. У класах організовано по 8 навчальних осередків відповідно до методичних рекомендацій щодо організації навчального середовища класів нової української школи.
Організовано підготовку до участі в обласному етапі Конкурсу на краще освітнє середовище для учнів перших класів. У серпні 2019 року буде проведено міський рейд-огляд готовності кабінетів початкової ланки до роботи за новими програмами, визначено клас, який братиме участь у обласному етапі Конкурсу «На кращий кабінет початкових класів». Матеріали кабінету першого класу будуть подані до участі в обласному етапі Конкурсу.
У планах роботи методичного об’єднання практичних психологів передбачено проведення спільних семінарів-практикумів з учителями початкової школи з використанням різних методичних форм: психологічний стартап «Роль психологічної служби закладу у становленні та впровадженні нововведень у систему освіти, розкриття освітнього потенціалу учасників освітнього процесу», методичний воркшоп «Психологічний супровід інклюзивного навчання у закладі освіти». Передбачено проведення спільних семінарів із залученням заступників директорів з навчально-виховної роботи, учителів початкових класів та практичних психологів «Створюємо разом сучасне освітньо-розвивальне середовище у школі».
Крім цього, члени виконавчого комітету розглянули ще багато важливих питань та прийняли відповідні рішення.