Про стан раціонального використання земель міської ради та надходження коштів від сплати оренди за земельні ділянки, які знаходяться на території міської ради, говорили сьогодні під час апаратної наради, проведеної міським головою Олександром Бакликовим.
За словами головного спеціаліста по земельним питанням управління житлово-комунального господарства Лебединської міської ради Людмили Клюс, постійно проводиться відповідна робота із здійснення практичних заходів щодо дотримання норм чинного законодавства, забезпечення раціонального використання та охорони земельних ресурсів міста, ведення земельного кадастру, забезпечення прав громадян і юридичних осіб на володіння та користування земельними ділянками різного цільового призначення. Рішенням 14 сесії 6 скликання другого пленарного засідання Лебединської міської ради від 29.12.2011 року були затверджені технічні документації з нормативною грошовою оцінкою земель міста Лебедин, сіл Токарі, Куданівка, Олексенкове, яка вступила в дію з 1 січня 2012 року. З базовою вартістю 1 кв. метра землі в місті Лебедин – 85,85 грн., (з урахуванням коефіцієнтів 2012-2017 років) у 2015 році – 107,23 грн., у 2016- 153,66 грн., у 2017-2019 роках – 162,87 грн.
У квітні цього року укладений договір з ДП «Сумський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на проведення робіт з виготовлення технічної документації із землеустрою з нормативної грошової оцінки земель міста Лебедина на суму 189 тис.грн.
На території Лебединської міської ради налічується 16746 га земель.
Всього на території міста діє 111 договорів оренди земель комунальної власності, з них 4 укладено у 2018 році та 5 договорів – у 2019 році.
За 2018 рік до міського бюджету сплачено орендну плату за земельні ділянки у сумі 2 860 900 грн., в тому числі: юридичні особи 2 464 400 грн; фізичні особи 396 500 грн. За 4 місяці 2019 році – 879 700 грн., з них: юридичні особи – 814 100 грн; фізичні особи – 65 600 грн.
За оперативними даними на 01.01.2019 борг за користування земельними ділянками на підвідомчій території становить 408,7 тис. грн.
За 2018 рік до міського бюджету сплачено земельного податку 4 068 600 грн., в тому числі: юридичні особи 3 765 000 грн; фізичні особи 303 600 грн. За 4 місяці 2019 року – 1 206 900 грн., з них: юридичні особи 1 181 300 грн; фізичні особи 25 600 грн.
Боржники по сплаті орендної плати за користування земельними ділянками були повідомлені листами щодо заборгованості.
Протягом всього року, постійно вирішувалися земельні спори відповідно до поданих заяв громадян міста (18), а також в робочому порядку без подання заяв за усними зверненнями.
За 2018 рік до відділу містобудування та архітектури направлено 364 заяв по земельним питанням від громадян та юридичних осіб, за результатами розгляду яких було прийнято 86 рішень Лебединської міської ради.
Заяви громадян стосувались наступних питань:
- на внесення змін та доповнень до рішень міської ради та виконкому – 32,
- дозвіл на розробку проектів землеустрою – 138,
- дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою – 42,
- затвердження проектів землеустрою – 1,
- затвердження технічних документації -122,
- продаж земельної ділянки -10,
- надання в оренду земельної ділянки -4,
- про припинення права користування земельною ділянкою -7,
- передачу у приватну власність земельну ділянку -3;
- дозвіл на зміну цільового призначення – 2;
- затвердження звіту з експертної грошової оцінки – 1;
- затвердження проекту щодо зміни цільового призначення – 2.
За 4 місяці 2019 року до відділу містобудування та архітектури направлено 117 заяв від громадян та юридичних осіб, за результатами розгляду яких було прийнято 44 рішення Лебединської міської ради. Заяви громадян стосувались наступних питань: на внесення змін та доповнень до рішень міської ради та виконкому – 11, дозвіл на розробку проектів землеустрою – 35, затвердження проектів землеустрою – 33, затвердження технічних документації -30, надання в оренду земельної ділянки -5, передача у приватну власність земельної ділянки – 3.
У травні цього року були проведені земельні торги у формі аукціону, де продано земельну ділянку несільськогосподарського призначення на суму 15 585 грн. У червні планується наступний аукціон з продажу права оренди на дві земельні ділянки сільськогосподарського призначення.
Проводиться робота з укладення договорів оренди земель по суб’єктах, які здійснюють господарську діяльність на території Лебединської міської ради.
Також за звітний період надано 234 довідки про правовий статус земельної ділянки для прийняття спадщини, купівлі – продажу земельної ділянки, звернення до суду тощо.
Ведеться облік та реєстрація заяв від учасників бойових дій (учасників АТО), які бажають отримати безоплатно земельні ділянки: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, для будівництва індивідуальних гаражів у власність (станом на 01.05.2019 р. зареєстровано 156 заяв). З них: 80 учасників АТО отримали дозвіл та затвердили 16 проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність; для ведення особистого селянського господарства (станом на 01.05.2019 р. зареєстровано 160 заяв). З них: 97 учасників АТО отримали дозвіл.
Наступним учасники апаратної наради розглянули питання стану підготовки підприємств харчової промисловості, торгівлі, громадського харчування та продовольчого ринку до роботи у літній період. Як повідомив начальник відділу торгівлі, побутового обслуговування населення та захисту прав споживачів управління економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету Лебединської міської ради Олексій Харченко, показником епідемічного благополуччя кожного населеного пункту є рівень інфекційної захворюваності, перш за все, захворюваності населення гострими кишковими інфекціями, домінуючий шлях поширення яких – харчовий. А факторами, що здебільшого стають причиною цих захворювань, є харчові продукти. Особливо актуальним це стає в весняно–літній період. На виконання розпорядження міського голови № 80-ОД від 19.04.2019 р. «Про утворення робочої групи з обстеження підприємств харчової промисловості, торгівлі, громадського харчування» робочою групою із фахівців Лебединського районного управління Держпродспоживслужби в Сумській області та представників виконавчого комітету було проведено обстеження підприємств харчової промисловості, торгівлі, громадського харчування.
У місті здійснюють торгівлю 90 підприємств продовольчої групи товарів, 24 підприємства громадського харчування та 1 продовольчий ринок, 7 підприємств харчової промисловості. Своєчасна підготовка харчових об’єктів до роботи у літній період, забезпечення необхідних умов в них є запорукою попередження харчових отруєнь та масових шлунково-кишкових захворювань.
За інформацією керівника суб’єкта господарювання – ковбасний цех ТОВ «Лебединські ковбаси» працює постійно. З 2015 року на підприємстві ТОВ «Лебединські ковбаси» запроваджено міжнародну систему НАССП – система управління безпечністю харчових продуктів. В усіх приміщеннях проведено поточний ремонт. Підприємство забезпечене холодною та гарячою проточною водою, миючими та деззасобами. В цеху проведена ревізія каналізаційної системи. Необхідне технологічне та холодильне обладнання в робочому стані, температурний режим дотримується. Створені умови для дотримання правил особистої гігієни.
Харчові продукти тваринного та рослинного походження, які реалізовуються на продовольчому ринку міста досліджуються у Лебединській лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи. За поточний період 2019 року оглянуто (проведено експертиз) 373 туші свиней, інших тварин (птиця, кролі, нутрії) – 240 тушок, проведено лабораторних досліджень: молока та молочник продуктів – 4268, яєць – 190, овочів i фруктів – 2190, риби – 70, меду – 6, та інших харчових продуктів – 1061, готових харчових продуктів промислового виготовлення – 1756. 3 початку 2019 року випадків захворювання на інфекційні та незаразні захворювання тварин та птиці фахівцями Лебединської лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи не виявлено.
На ПО «Лебединський ринок» при обстеженнях було виявлено наступні порушення:
- допускаються часті випадки реалізації харчових продуктів, які заборонені законодавством: без документів, які засвідчують якість та безпеку, відсутність товарно – транспортних накладних,
- реалізація кондитерських, кулінарних виробів з м’яса, риби, птиці домашнього виготовлення,
- реалізація грибних, м’ясних, рибних та овочевих консервів, виготовлених в домашніх умовах,
- реалізація курячих яєць без супровідних документів, не марковані;
- в м’ясному павільйоні проводиться реалізація фаршу;
- допускаються випадки реалізації молока та олії ПЕТ-пляшках невідомого походження.
Щодо підприємств харчової тopгівлі, то обстеженням було охоплено 12. Обстеження окремих підприємств торгівлі показали, що їх матеріально-технічна база не забезпечує гарантованого зберігання та реалізацію продовольчих товарів, i в першу чергу, якi швидко псуються, а саме:
- порушуються температурні умови при реалізації швидкопсувної продукції, в холодильному обладнанні для зберігання харчових продуктів відсутні термометри;
- недостатньо підтоварників, тому частина харчових продуктів зберігається безпосередньо на підлозі;
- відсутні маркувальні ярлики – з назвою підприємства-виробника, зазначенням дати та часу виготовлення, терміну реалізації на кондитерських та ковбасних виробах, соленій та в’яленій pибi;
- порушуються правила товарного сусідства при зберіганні харчових продуктів;
- не промаркований розробний інвентар.
Фізичні особи-підприємці (їх реалізатори) несвоєчасно проводять прибирання торгових місць, немає належних умов для дотримання правил особистої гігієни (забезпечення рукомийниками, миючими та дезінфікуючими засобами). Не дотримуються правила особистої гігієни – відсутній санітарний одяг. Не своєчасно проходять медичний огляд.
Фізичні особи-підприємці не створюють умови для зберігання, реалізації продуктів харчування, не дотримуються правил товарного сусідства та відсутній їхній контроль щодо термінів реалізації продуктів.
Щодо підприємств громадського харчування, то обстеженням було охоплено 5. Уci підприємства громадського харчування забезпечені холодною та гарячою проточною водою, холодильним та технологічним обладнанням, розробним інвентарем згідно з потужностями підприємств.
За результатами обстежень виявлено наступні порушення:
- недотримуються належні умови для зберігання, реалізації харчових продуктів (t +2 … +4 С). Не забезпечені підприємства достатньою кількістю холодильного обладнання з терморегулюючими приладами з контролю температурного режиму;
- не дотримуються правила товарного сусідства;
- приймаються та закуповуються харчові продукти без супроводжуючої документації, яка засвідчує якість та безпечність.
Приватним підприємцям рекомендовано дотримуватись вимог Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» № 2042 від 18.05.2017р.
Виходячи з результатів обстежень стану підготовки харчових об’єктів до роботи у літній період можна зазначити, що у цілому рівень забезпечення населення по основним показникам є задовільним.