Робота комунальної установи Лебединської міської ради “Інклюзивно-ресурсний центр”

Сьогодні під час апаратної наради до відома її учасників була доведена інформація про роботу комунальної установи Лебединської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр». За словами директора установи Олени Літковець, інклюзивно-ресурсний центр почав функціонувати 11 липня 2018 року відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб.

Директора призначено на конкурсній основі строком на три роки з 11.07.2018 р.

За період з 11.07.2018 по 10.12.2018 р. в установі виконано роботи:

  • укладена угода з Лебединською спеціальною загальноосвітньою школою-інтернатом про оренду приміщень;
  • за кошти з місцевого бюджету в орендованих приміщеннях проведені ремонтні роботи;
  • за кошти з державної освітньої субвенції закуплено технічне обладнання, а також придбані меблі;
  • 19 вересня 2018 року оголошено конкурс на заміщення вакантних посад спеціалістів центру;
  • 17 жовтня 2018 року відбувся конкурс на заміщення вакантних посад фахівців центру та 22 жовтня 2018 року були призначені переможці конкурсу на посади вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда, вчителя лікувальної фізкультури на 0,5 тарифної ставки та практичного психолога на ставку посадового окладу;
  • з 23 жовтня 2018 року педагогічні працівники приступили до виконання своїх посадових обов’язків;
  • станом на 04 грудня 2018 року прийнято 52 заяви від батьків або законних представників дітей на проведення психолого-педагогічної комплексної оцінки розвитку дитини: 25 – з району та 27 – з міста. З них обстежено 30 осіб: 16 – з району та 14 – з міста; 22 дитини з особливими освітніми потребами отримують психолого-педагогічні послуги: 14 з міста, 8 з району;
  • 30 листопада 2018 року проведено засідання «круглого столу» для керівників закладів освіти Лебединського району з метою ознайомлення з роботою і завданнями ІРЦ.

Завданнями центру є:

  • проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, у тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами інклюзивно-ресурсного центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
  • надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги;
  • участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини із особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
  • ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
  • ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою;
  • надання консультацій та взаємодія із педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти з питань організації інклюзивного навчання;
  • надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
  • консультування батьків або законних представників дітей із особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти та зарахування до цих закладів;
  • надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
  • моніторинг динаміки розвитку дітей із особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, у яких вони навчаються;
  • організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань у форматі круглого столу, тренінгів, майстер – класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям із особливими освітніми потребами;
  • взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям із особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;
  • підготовка звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.

Відділ з питань внутрішньої політики.