Результати діяльності Лебединської міськрайонної служби зайнятості у 2017 році та визначення пріоритетних завдань на 2018 рік

Ситуація на ринку праці

Ситуація  на ринку праці на сьогодні визначається великою міграцією трудових ресурсів за межі України. Вона стала одним з найбільших викликів для нашої країни. Втомившись від відсутності реформ і очікування кращих економічних умов в Україні, мільйони співгромадян намагаються поліпшити свій фінансовий стан і реалізувати кар’єрні очікування в інших країнах.

Головна причина, що підштовхує до виїзду за кордон – бажання отримати більш цікаву і високооплачувану роботу, ніж у себе на батьківщині. Також ми  не можемо запропонувати своїм громадянам привабливі економічні умови для підприємництва. Поки ці проблеми не будуть вирішені, наша країна продовжить залишатися експортером трудових ресурсів, а відтік робочих рук і мізків триватиме.

Точних даних, скільки співвітчизників зараз працює за кордоном, немає, оскільки при виїзді з країни фіксується лише факт, а не мета виїзду. Однак за оцінками Держслужби зайнятості, зараз за кордоном працює понад 5,5 млн українців.

Деякі європейські країни активно заохочують приплив трудових мігрантів, в тому числі і з України.

Яскравим прикладом може бути Польща, яка має серйозні проблеми з внутрішніми трудовими ресурсами. Рівень заробітної плати в Польщі, в 5 разів вищій, ніж в Україні, плюс лояльний клімат для працевлаштування іноземців зробили цю країну найбільш привабливою для працівників з України.

Кількість трудових мігрантів з України в Польщі з 2013 року зросла в 6,5 разів.

Лише,  якщо в Україні будуть створені умови для сталого економічного зростання і з’явиться достатня кількість нових робочих місць, можна очікувати повернення в країну більшості громадян, які зараз працюють за кордоном. Співвітчизники, які отримали під час роботи за кордоном досвід, знання та навички, збагатять тим самим економіку і бізнес-середовище нашої країни.

Основні показники в роботі у 2017 році

Працевлаштовано – 1423  громадянина, з них безробітних – 1142 особи.

Направлено на громадські та інші види тимчасових оплачуваних громадських робіт – 593 особи.

Проходило професійне навчання за направленням служби зайнятості – 354 особи.

Отримало одноразову виплату для організації підприємницької дільності – 1 особа.

Нові сервіси служби зайнятості

Служба зайнятості все більше модернізує, покращує та наближає свої сервіси до клієнтів. Запроваджено в роботу сучасні інноваційні продукти, такі як: відеорезюме шукачів роботи, онлайн співбесіда та відеовакансії. Особливе місце серед зазначених пропозицій займає презентація своїх здібностей шукачем роботи, так зване «відеорезюме». Завдання фахівців  служби зайнятості – допомогти кожній людині відчути свою потрібність в суспільстві та реалізувати свої професійні можливості.  Завдяки такій презентації, у шукачів роботи є можливість підвищити свої шанси на ринку праці – склавши не тільки паперове резюме, а й продемонструвати відеоматеріал.   А роботодавець в свою чергу, шукаючи претендента на роботу, може ознайомитися з відео-резюме шукача роботи, побачити реальну людину, виділити переваги претендентів та вибрати достойного кандидата на вакантну посаду, а співбесіди онлайн дозволяють суттєво економити час та кошти при підборі фахівців. За допомогою електронної черги громадяни можуть самостійно, не витрачаючи зайвого часу, записатись на відвідування до будь-якого центру зайнятості. Завдяки новим сервісам роботи, для задоволення кадрової потреби роботодавців та поінформованості шукачів роботи щодо наявного вільного робочого місця, фахівцями центру зайнятості надається допомага у створенні слайд-ревю та відеороликів про заявлене робоче місце, які застосовуються під час індивідуальних прийомів та проведенні групових заходів. Відео-вакансія – це невеликий відеоролик, в якому уповноважена особа роботодавця презентує підприємство (організацію, установу), розповідає про загальні аспекти його роботи, роль та місце майбутнього співробітника в структурі підприємства, а також його основні завдання та обов’язки. Ми  безкоштовно пропонуємо  бажаючим свою допомогу у створенні власного відеорезюме та гідної презентації роботодавцеві.

Дисбаланс на ринку праці та запуск профорієнтаційної платформи

На місцевому ринку праці спостерігається дисбаланс, пов’язаний з сезонним характером виробництва в аграрному секторі, через що восени-взимку значно – приблизно в 1,5 рази збільшується кількість безробітних, які перебуваються на обліку. Також часто виникає ситуація, коли промислові підприємства не можуть за нашою допомогою укомплектувати вакансії робітниками з високими розрядами, через те що таких немає в нас на обліку.

Бувають випадки,  коли пропонуємо людині роботу за її фахом, а вона відмовляється, бо робота «не до душі». Виявляється в свій час, вступаючи до навчального закладу, враховувались не здібності та нахили, а:  або з друзями за компанію, або батьки заставили, або навчальний заклад був у рідному місті.

На сайті Державної служби зайнятості створена профорієнтаційна платформа яка  дозволяє зрозуміти, який вид професійної діяльності людині  більше підходить; допомагає оцінити власні здібності, інтереси, можливості та усвідомлено обрати іншу або майбутню професію; оцінити власний потенціал та розробити стратегію кар’єрного зростання. Це можлиdj визначити, якщо скористатись тестами, представленими на цій платформі. Зареєстрованому користувачу надається можливість безкоштовно отримати послуги з профорієнтації у он-лайн форматі без відвідування центру зайнятості та зробити власну профорієнтацію, якщо існує потреба у:

  • виборі (зміні) професії;
  • виборі майбутнього напряму професійного навчання;
  • визначенні схильності до підприємницької діяльності
  • оцінці власних здібностей та навичок (Soft Skills);
  • саморозвитку.

Нові підходи в роботі 

Нами  запроваджено новий підхід до роботи з шукачами роботи – профілювання та кейс-менеджмент. В рамках проекту Програми розвитку ООН «Підтримка реформ соціального сектору в Україні» службою зайнятості запроваджено нову процедуру соціального супроводу щодо запобігання довгострокового безробіття та поверненню до активної зайнятості. Головна мета кейс – менеджменту – не тільки знайти людині роботу, а й допомогти подолати соціальні перешкоди, які заважають працевлаштуватися самостійно. Профілювання безробітних – це перший етап реалізації підходу «Кейс-менеджмент», після якого слідує заключення договору про здійснення соціального супроводу при працевлаштуванні, визначення бар’єрів і надання необхідних послуг. роботі.

Найбільш затребувані вакансії в місті та районі

Протягом минулого року найбільш затребувані були – охоронники, продавці, робітники на лісокультурних роботах, слюсарі-ремонтники, знімачі-укладальники маси та готових виробів, оператори котельні, водії, трактористи, підсобні робітники.  На сьогодні є вакансії – швачки (ТОВ МІК та ДВЄ), пекар – (ПП Контакт),  головний бухгалтер (ТОВ Укрлендінвест, ТОВ Лебединський Нафтомаслозавод, ТОВ НВК НІК, Лікарня ветеринарної медицини), сторож, робітник з догляду за тваринами (ВПУ лісового господарства), кондитер (ПП Контакт), фрезерувальник (ДП Мотор Січ), головний механік (ТОВ Укртранспневматика).

Продовження процесу реорганізації центру зайнятості

З грудня минулого року  ми  приєднані до Сумського обласного центру зайнятості,  і являємось  відокремленим підрозділом – філією (до речі – однією з перших в області) Тепер  адміністративно-господарські  функцій перейшли на рівень області.

Електронна черга

Державною службою зайнятості на своєму сайті для осіб, які шукають роботу та безробітних, запроваджено в роботу новий сучасний сервіс «Електронної черги». Відтепер за допомогою електронного сервісу в он-лайн режимі можна самостійно записатися як на первинний прийом, так і для отримання консультації до будь-якого центру зайнятості України. Іншими словами, є можливість до існуючого графіку прийому спеціалістів центру зайнятості  зарезервувати час для свого відвідування центру зайнятості. З цією метою за допомогою «Електронної черги» формується талон на відвідування. Треба лише вибрати яку послугу Ви хочете отримати : отримання консультації щодо питання працевлаштування, отримання консультації щодо вибору професії, отримання консультації з питань професійного навчання, отримання консультації з питань професійної орієнтації, отримання юридичної консультації, реєстрація в службі зайнято сті. Тобото до Ваших послуг – профконсультант, юрист, профоінформатор.

Запрошуємо стати нашими клієнтами особливо учнів випускних класів – адже профконсультант допоможе їм зорієнтуватись у світі професій та за допомогою різних тестів підкаже у виборі професії.

Відповідно до сформованого талону для отримання потрібних послуг необхідно звернутися до центру зайнятості відповідно до даних, які зазначені в цьому талоні прийому, а саме: дата та час відвідування, номер робочого місця фахівця центру зайнятості. У разі неможливості роздрукувати сформований талон, необхідно записати: номер талону, дату та час відвідування, номер робочого місця фахівця центру зайнятості.

Послуга електронної черги доступна на порталі Державної служби зайнятості(рубрика «Електронні послуги», підрубрика «Електронної черги реєстрації безробітних»). Сервіс «Електронна черга реєстрації безробітних» значно спрощує та оптимізує комунікацію між шукачами роботи та центром зайнятості.

Даним сервісом вже скористалось 94 особи.

На підставі яких документів здійснюється реєстрація та призначення допомоги по безробіттю

Допомога з безробіття призначається на підставі особистої заяви безробітного,  трудової книжки,  копії цивільно-правового договору паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, диплома або іншого документа про освіту, довідки ІПН. та пред’явленням (за наявності) свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Військовослужбовці Збройних сил, Державної прикордонної служби, внутрішніх військ, інших військових формувань, утворених відповідно до Законів України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки, Державної спеціальної служби транспорту, особи рядового і начальницького складу Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, органів внутрішніх справ, органів і підрозілів цивільного захисту, особи начальницького складу податкової міліції, а також особовий склад воєнізованих аварійно-рятувальних служб (формувань), створених відповідно до законодавства на постійниій основі (далі — військовослужбовці), крім військовослужбовців строкової служби, звільнені зі служби, подають довідку (довідки) з військового комісаріату, військової частини або іншого формування, яке виплачує грошове забезпечення, про строки проходження служби, які включаються та (або) прирівнюються до страхового стажу, а також розмір і строки виплати грошового забезпечення відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням.

Відповідні довідки подають також особи, які проходили державну службу в підрозділах міліції та були звільнені у зв’язку із скороченням чисельності або штату без права на пенсію або звільнені за станом здоров’я.

Звертаємо Вашу увагу, що довідку про заробітну плату за останні шіть місяців центр зайнятості не вимагає, так як дані прозаробітну плату, кількість відпрацьованих днів та суму сплати  єдиного внеску ми отримуємо в атоматичному режимі з Пенсійного фонду.

Працевлаштування за кордоном

Відповідно до Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль про тимчасове працевлаштування українських працівників окремих галузях на ринку праці Держави Ізраїль 15 липня 2017 року Міністерством соціальної політики України та Управлінням з питань населення та імміграції при Міністерстві внутрішніх справ Держави Ізраїль підписаний  Імплементаційний протокол А (будівельна галузь). Відповідно до Імплементаційного протоколу державну службу зайнятості визначено компетентним органом для виконання цього Протоколу.

Держава Ізраїль має потребу у таких працівниках:

Опалубники – 300 осіб;

Арматурники – 300 осіб;

Штукатури – 200 осіб;

Плиточники – 200 осіб.

Це особи віком від 25 до 50 років, які є професіоналами по даним професіям і будуть забезпечувати будівництво висотних будинків по містам Ізраїля.

Ми надаємо бажаючим  інформаційний бюлетень, та  передаємо узагальнену інформацію у Державну службу зайнятості (Центральний апарат), який узагальнює отриману інформацію по Україні і передає для перевірки у PIBA (Міністерство внутрішніх справ Держави Ізраїль) для здійснення первинної перевірки кандидатів: не мають родичів першої лінії, які проживають або працюють у Ізраїлі (крім рідних братів і сестер), ніколи раніше не працювали в Ізраїлі. Результати перевірки надаються Державній службі зайнятості (Центральний апарат), яка спускає цю інформацію нам а ми  після отримання інформації письмово інформуємо кожного претендента про результати перевірки.

Наступний етап відбору – це екзамен, який буде проходити у Київі у професійно-технічному навчальному закладі, який відібрали представники Держави Ізраїль. Перед проведенням екзамену ми  проводимо установчий семінар з претендентами, які пройшли перший етап перевірки і ще раз наголошуємо, що екзамен будуть приймати представники роботодавців Держави Ізраїль, вони самі готують питання і завдання і якщо людина ніколи не працювала по даній професії або не навчалась то вона іспит не пройде бо претендент буде їхати до Київа за власні кошти. Також якщо претендент не склав іспит його кандидатура повторно розглядатись не буде. Результати іспиту також надходять до нас і ми письмово інформуємо кожного претендента про результати іспиту.

Наступний етап – це лотерея, яку проводять самостійно представники Держави Ізраїль. З усіх претендентів, які склали іспит лотерея вибирає 75% осіб і результати лотереї надійдуть до на і ми  письмово інформуємо кожного претендента про результати лотереї. 25% учасників, які не пройшли лотерею ставляться до резерву.

Наступний етап – медичний огляд, який буде проходити у м.Київ, у медичному закладі, який вибраний Державою Ізраїль. Проїзд до медичного закладу   і сам медогляд оплачується самим претендентом. Ціна мед огляду – еквівалент 60 доларів США. Також ми наголошуємо, що на медогляді хронічні хвороби скривати не потрібно, бо це може привести до того, що в Ізраїлі страхова компанія не оформить даній людині медичну страховку, а без медичної страховки в Ізраїлі працювати заборонено, тому даний працівник буде повернутий на Україну. Для виїзду в Ізраїль у претендента повинно бути дві медичні довідки – одна оригінал, друга ксерокопія.

Якщо претендент пройшов медогляд – отримав довідку і не має судимості то буде проведено Ізраїльською стороною розподіл майбутніх працівників по роботодавцям і ми отримаємо  іменний електронний контракт для кожного претендента, які пройшли всі етапи і відповідальний спеціаліст після отримання електронного контракту роздруковує його і передає претенденту.

Якщо претендент не пройшов медогляд, то він виключається, а на заміну його запрошується кандидат із резерву, який не пройшов лотарею.

Наступний етап – оформлення візи. У претендента повинен бути загранпаспорт термін дії якого не менше 18 місяців і також претендент повинен мати довідку про судимість. Якщо термін дії паспорта менше 18 місяців або особа має судимість то їй буде відмовлено у відкритті візи.

Перед вилетом у Державу Ізраїль з претендентами буде проведений установчий семінар щодо культури, клімату, порядку проживання у Державі Ізраїль.

При приїзді у Державу Ізраїль буде ще одна перевірка майбутніх працівників. Якщо ця перевірка пройдена – то в аеропорті працівників чекають представник роботодавця і представник PIBA. Представник роботодавця дає найманому працівнику оригінали договору на працевлаштування у двох екземплярах. Один екземпляр – у роботодавця, другий у найманого працівника.

У Державі Ізраїль є «гаряча лінія», якщо найманий працівник бачить, що роботодавець порушує умови договору то він може скаржитись по телефонам, які їм надасть представник PIBA.

Вся інформація щодо роботи в Державі Ізраїль є в Імплементаційному протоколі, трудовому договорі і бюлетні, які є у нас. Ми з претендентів ніяких документів не вимагаємо, крім паспорта, щоб пересвідчитись що перед нами цей громадянин. Претендент самостійно заповнює заяву і несе відповідальність за надану інформацію. Якщо вона неправдива то він буде відрахований на одному з етапів перевірки.

Заробітна плата – не менше ніж 5200 шекелів (еквівалент 1500 доларів США), також можливо отримати до еквівалента 3000 тисяч доларів США при висому професіоналізмі. Відрахування з заробітної плати: по доходний налог

5200 шекелів – 10%

Від 9000 до 14000 шекелів – 14%

Понад 14000 до 19 тисяч – 31%

Також працівник буде платити за житло вартість фіксована по регіонам Ізраїля, плата за воду та електрику.

Обов’язковий платіж – медична страховка 123,24 шекеля.

Надання профорієнтаційних послуг службою зайнятості

Професійна орієнтація осіб, які звернулися до державної служби зайнятості, здійснюється шляхом професійного інформування, професійного консультування та професійного відбору. Всього протягом року було надано 8664 профорієнтаційних послуги для 3729 осіб.

Профінформування

Будь-який громадянин, який відвідав центр зайнятості, може отримати інформацію про сучасний світ професій,  їх зміст та вимоги до працівника, стан та перспективи розвитку ринку праці, підприємства та актуальні вакансії, послуги служби зайнятості щодо сприяння працевлаштуванню. Профінформування забезпечується шляхом вільного доступу громадян до джерел інформації, надання індивідуальних інформаційних консультацій, залучення до участі у інформаційних заходах центру зайнятості.

Послуги надавались як індивідуально, так і шляхом проведення групових засобів : зокрема було проведено 296 інформаційних семінарів  із загальних питань зайнятості для 3976 осіб. Проведений один семінар з основ підприємницької діяльності. Протягом 2017 року було надано 5430 таких послуг.

Профконсультування

Професійне консультування здійснюється з метою допомоги у виборі або зміні професії, виду діяльності з урахуванням індивідуально-психологічних характеристик, професійних інтересів, нахилів, стану здоров’я, особливостей життєвих ситуацій та потреби ринку праці. Індивідуальна профконсультація проводиться для осіб, які не мають професії, або для осіб які бажають змінити професію. За згодою особи послуги з профконсультування можуть супроводжуватися психодіагностичиним тестуванням.

Також, профконсультування передбачає проведення центрами зайнятості заходів щодо оволодіння громадянами навичками пошуку вакансій, складання резюме (відео-резюме), проведення співбесід з роботодавцем тощо.

Отримати послуги з професійного консультування можна за рекомендаціями фахівців центру зайнятості або за власним бажанням.

Послуги з профконсультації отримали  3234 особи.

Професійний відбір

Професійний відбір проводиться:

  • для відбору безробітних на профнавчання під замовлення роботодавця;
  • для відбору претендентів на вакантні посади на замовлення роботодавця.

Послуги з професійного відбору супроводжуються психодіагностичним тестуванням.

Особи мають можливість взяти участь в професійному відборі за рекомендаціями фахівців служби  зайнятості та за власним бажанням. Крім послуг громадянам, які звертались до служби зайнятості, вони надавались і іншим категоріям населення, зокрема учнівській молоді.

Практично у кожній школі функціонують ПАК «Профорієнтаційні термінали», за допомогою яких можна отримати інформацію про сучасні тенденції на ринку праці, поради щодо вибору професії  та пройти тестування, яке допомагає вибрати професію.

У березні-травні проводилось соціологічне опитування випускників з метою визначення професійних намірів та факторів, що на них впливають.

З метою орієнтації учнів на робітничі професії проводились «Уроки реального трудового життя», на яких були присутні 279 учнів.

На базі ВПТНЗ «ВПУ лісового господарства» проводилась презентація професій, за якими здійснюється навчання в училищі з запрошенням випускників шкіл міста.

Здійснюються професіографічні екскурсії та Дні відкритих дверей, зокрема і самому центрі зайнятості.

Такі заходи ми плануємо проводити і в подальшому . Взагалі, 2018 рік оголошений роком профорієнтації і в цьому році ми плануємо створити профорієнтаційний центр, який складатиметься з класу  для проведення профорієнтаційних заходів та демонстраційного залу.

Матеріал надано Лебединською міськрайонною філією Сумського ОЦЗ.

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *