Про впорядкування розміщення тимчасових споруд для впровадження підприємницької діяльності на території області

На апаратній нараді, яку сьогодні провела Оксана Древаль – тимчасово виконуюча обов’язки міського голови, виступив з роз’ясненням цього питання Олександр Ніконенко.
Начальник відділу містобудування та архітертури управління житлово-комунального господарства зазначив, що 12 березня 2011 року набрав чинності Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності. На виконання частини 4-ї статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України був прийнятий Наказ за №244 від 21.10.2011 року «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності». Тимчасові споруди торгівельного побутового соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності – це одноповерхові споруди, що виготовляються з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюються тимчасово без улаштування фундаменту. Тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності розподіляються на стаціонарні та пересувні. Постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2006 року за №1764 був затверджений технічний регламент будівельних виробів, будівель і споруд. Комплексна схема розміщення тимчасових споруд та архітип розробляються за рішенням міської ради суб’єктом господарювання, який має ліцензію на виконання проектних робіт або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат та затверджується виконавчим органом відповідної ради. Розроблення комплексної схеми розміщення тимчасових споруд здійснюється за кошти міського бюджету та інших джерел не заборонених законодавством.
Розміщення тимчасових споруд на території ринку визначається планувальною документацією території ринку або проектною документацією його споруди. Раніше розроблена проектна документація з розміщення тимчасових споруд на території продовольчого ринку м. Лебедина, на сьогоднішній день, не відповідає їх фактичному розташуванню.
Слід також відмітити, що розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів». Лебединська міська рада не приймала рішення про розроблення комплексної схеми розміщення тимчасових споруд на території міста Лебедина. З метою впорядкування розміщення тимчасових споруд (на той час малих архітектурних форм) для провадження підприємницької діяльності на підвідомчій території Лебединською міською радою був прийнятий регуляторний акт рішення 41 сесії Лебединської міської ради п’ятого скликання від 11 грудня 2009 року «Про затвердження Правил розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності на території Лебединської міської ради». Але потім на підставі проведених відстежень регуляторного акту та за відсутністю звернень суб’єктів господарювання про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на землях, які знаходяться у комунальній власності, цей регуляторний акт за рішенням Лебединської міської ради був скасований у липні місяці 2017 року.
Розміщення тимчасових споруд проводиться в два етапи:
1-й етап надання дозволу виконавчим комітетом міської ради на розміщення тимчасової споруди за вказаною адресою;
2-й етап виготовлення паспорта прив’язки тимчасової споруди. Введення в експлуатацію тимчасової споруди проводиться за письмовим зверненням її власника про те, що вимоги паспорта прив’язки виконані в повному обсязі.
Тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності торгівельного призначення розташовані в основному в центральній частині міста на території загальноміського громадського центру.
За період з 2014 по вересень 2017 року до виконавчого комітету Лебединської міської ради з клопотаннями про надання дозволу на розміщення тимчасових споруд зверталися лише ті суб’єкти господарювання у власності яких вже знаходились земельні ділянки.
Питання землекористування при розміщенні тимчасових споруд на сьогоднішній день не вирішено.
Прийняття розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17.10.2013 року за №438-ОД «Про впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території області» та відповідного розпорядження міського голови направлено насамперед на проведення їх інвентаризаігії, виявлення тимчасових споруд, які встановленні з порушенням вимог чинного законодавства у сфері містобудування. Після прийняття вищевказаних розпорядчих документів міжвідомчою комісією було проведено обстеження території міста з метою виявлення порушень при розміщенні тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. За результатами проведеного обстеження власникам тимчасових споруд було направлено звернення про приведення у відповідність до вимог чинного законодавства дозвільної документації. На жаль суттєвої допомоги від Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Сумській області у вирішенні даного питання виконком міської ради не отримав.
Для знесення тимчасових споруд, які розташовані на території міста, або приведення їх до вимог чинного законодавства, виконавчий комітет міської ради у 2017 році звертався не тільки до суб’єктів господарювання але і до Лебединської районної державної адміністрації та Лебединської райошюї ради. За результатами цих звернень було демонтовано дві тимчасові споруди (вул. Г.Майдану, 21 та пл. Соборна, 37).
Відділом містобудування та архітектури Управління житлово-комунального господарства Лебединської міської ради постійно проводить відстеження ситуації з розміщенням тимчасових споруд на підвідомчій території. Щоквартально на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17.10.2013 року за №438-ОД «Про впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території області» відділом готується та надсилається відповідна інформація. На сьогодніщній день ситуація в місті з розміщенням тимчасових споруд є керованою, хоча і є певні проблеми по цьому питанню у законодавчій площині.

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *