Влада і громадськість обговорили тарифи на комунальні послуги

З початком квітня в Україні склалася непроста ситуація зі стрімким підвищенням розміру тарифів на електроенергію і газопостачання. Незадовго до цього, наприкінці 2014 року в Лебедині також були підняті тарифи для населення на водопостачання і водовідведення, утримання будинків та вивіз побутових відходів.

Стрімке підняття тарифів, хоч і відбулося по всій Україні, але як відзначають самі городяни: європейська ціна послуг аж ніяк не означає європейську якість. І на підтвердження цього жителі нашого міста через громадську раду піднімають питання якості. Зокрема, вже не перший рік городяни скаржаться на низьку калорійність газу, постійні перебої з водопостачанням, проблеми з утриманням будинків, тощо.

Саме тому, 17 квітня ц.р. громадська рада м. Лебедина ініціювала проведення засідання на якому спробувала задати всі ці питання представникам цеху газового господарства та керівникам комунальних підприємств.

Найбільше питань у членів громадської ради було до представника Лебединського цеху газового господарства Ігоря Вошкарина. Зокрема, членами ради були поставлені питання низької калорійності газу, можливості встановлення роторних лічильників обліку газу, що обліковують тільки газ, а не азот та інші домішки.

Невдоволення громадян також викликають приписки обсягів споживання газу контролерами, встановлення антимагнітів, а також низька доступність абонентської служби газового господарства для людей з обмеженими фізичними можливостями. Особливо інвалідам та пенсіонерам важко підніматися на верхні поверхи приміщення, де знаходиться відділ по роботі зі споживачами, а також вони стикаються із численними незручностями, через розпорошення абонентських служб між центральним офісом на вул. Антонова та газовим господарством на вул. Гмирі.

0969

Відповідаючи на питання Ігор Вошкарин зауважив, що місто Лебедин використовує, переважно, газ місцевого видобутку, і тільки в зимовий період використовує газ із Полтавського родовища та магістральних газопроводів. Якість всього газу, який отримує місто перевіряється лабораторією щомісяця, про що є відповідні сертифікати. В залежності від періоду, якісні показники різняться, але не виходять за межі норми. Щодо встановлення антимагнітів, то вони використовуються надзвичайно рідко, і тільки при умові, що є підстави вважати, що було втручання у роботу лічильника. Також цех газового господарства не протидіє намірам мешканців по заміні лічильника обліку на інший або встановленню роторного лічильника.

В питаннях формування тарифу на інші комунальні послуги (теплопо- і водопостачання, водовідведення, утримання будинків та вивіз сміття), керівниками комунальних відзначено, що наприкінці 2014 року тарифи дійсно були скориговані на 20-30%. Це викликано більш, ніж двократним зростанням вартості електроенергії та паливно-мастильних матеріалів. Відповідно була і нагальна потреба підняти тарифи. Слід відзначити, що до цього тарифи на комунальні послуги в Лебедині не переглядалися більше 4-х років.

0968

При цьому навіть нинішні тарифи не покривають всіх витрат комунальних підприємств. Найбільше це відчуває на собі КП «Водоканал», не в останню чергу через значні втрати (до 40%), а також через крадіжки води деякими споживачами (використання магнітів та вивід води поза лічильником).

На сьогодні, в структурі витрат середньостатистичної лебединської родини обсяг витрат на комунальні послуги значно зріс, при цьому рорзмір доходу не змінився. Тож, аби оплата не стала обтяжливою для сімейного бюджету, мешканцям нагадують, подбати про субсидії. Цьогоріч, як відзначив заступник міського голови Василь Каща, систему їх оформлення спростили. Також, відтепер, ними може скористатися значно більша кількість громадян.

Враховуючи актуальність піднятих проблем, розглянути всі питання на одному засіданні громадська рада не мала змоги. Тож, подібні обговорення будуть продовжені. Саме тому, громадська рада пропонує лебединцям разом відстежувати якість надання комунальних послуг і повідомляючи про комунальні негаразди в нашому місті.

Зокрема, пишіть до цього матеріалу у коментарях про перебої з водопостачанням, вивозом сміття, про виявлення відкритих люків, зламаних гойдалок, відсутніх ліхтарів, тощо. Підняті Вами питання обов’язково будуть передані до вирішення у комунальні служби міста та стануть предметом розгляду міської громадської ради.

Відділ з питань внутрішньої політики